Dochter 12m komt voor nachtfles (nog steeds)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door deniseappeltje, 12 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deniseappeltje

deniseappeltje Actief lid

14 mrt 2014
    488
    189
    43
    Vrouw
    NULL
    Alkmaar
    Mijn dochter van 12 maanden komt vanaf 8 maanden elke nacht voor een flesje. Eerst was het 3x en nu vaak maar 1x.
    Tijden verschillen, 00.00 04.00 t ken allemaal.
    Soms heel som slaat ze een nachtje om en soms (als ze ziek is) komt ze vaker.
    Ik vraag me af of mensen dit hier ook hebben, cb zegt natuurlijk dat ze van de flesvoeidng afmoet maar ze geniet er nog zo van met slapen etc.

Wat denken jullie?

2. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Ja hoor hier ook gehad tot 14/15 maanden zelfs. Ondanks dat iedereen zegt niet nodig, hier volgens mij wel. Erg veel honger, eet mega mega veel en is nu 17 maanden En 8 kilo. Dus echt hele snelle stofwisseling dus geloof Zeker dat ze het nodig had. Nu is ze bijna 17 maanden en geen nachtfles meer slaapt eindelijk door. Zelfs ook geen avondfles meer! Slaapt heerlijk van 19.30-8.00 uur. Dus ik geloof nog steeds in: gewoon aan toegeven.

3. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    HIer ook een dame van net 1 jaar (januari ) en ook elke nacht wakker. Ze heeft niet elke dag een voeding nodig om verder te slapen maar toch zeker z'n 4x per week wel. Zolang ze het nodig heeft geef ik maar gewoon toe en krijgt ze die fles. Ik hou hier wel overdag rekening mee zodat ik haar minder geef dan het maximale .

4. deniseappeltje

14 mrt 2014
    488
    189
    43
    Vrouw
    NULL
    Alkmaar
    Ja ik geef er ook aan toe. Ze slaapt daarna direct verder dus waarom die stress geven om haar in slaap te laten huilen etc.
    Het gebeurde na der ziekenhuis opname (uitdroging) dat ze dit ging doen.. En daarom altijd toegelaten maar ben dus niet de enige!
    Ze is idd ook een vreetzakje en weegt 12 kilo. Volgens cb is het een lekker kind maar die weten niet van die nachtfles want die willen dat ik nu nok met alle flesjes

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik vind nog steeds dat het per situatie verschillend is en dat is van moeder en kind afhankelijk.
    Als jij het geen probleem vind dan gewoon lekker geven, slapen jullie allebei gelijk weer.
    Of het gewenning is of niet verschilt ook per kind. Dat idee heb ik bij jouw verhaal niet omdat je dochtertje op verschillende tijden komt.

Mijn zoontje kwam op die leeftijd altijd rond dezelfde tijd en dat gaf mij steeds meer het idee dat het gewenning was. Daarom hebben wij een paar maanden later besloten om ermee te stoppen en hebben wij slaaptraining toegepast. Sindsdien slaapt hij elke nacht lekker door tot de volgende ochtend.

Maar nogmaals, als jij dat flesje wilt geven, gewoon doen! Als het geen gewenning is heb je grote kans dat ze er (binnenkort) vanzelf mee stopt.

6. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.060
    113
    Ik denk altijd dat een voeding niet altijd honger is. De een noemt het gewenning, de ander noemt het behoefte aan even bij mama of papa zijn. Zo'n nacht duurt best lang alleen in een bedje.
    Een voeding negeren werd hier altijd drama. Achteraf had ik niet zo moeten knutselen en gewoon accepteren hoe het was. Had me heel wat nachtrust gescheeld. Flesjes afbouwen ging namelijk helemaal vanzelf (en niet veel later dan de leeftijd van jou kindje).

7. deniseappeltje

14 mrt 2014
    488
    189
    43
    Vrouw
    NULL
    Alkmaar
    Bij mijn oudste was het opzeker gewenning. Altijd dezelfde tijd en ook echt duidelijk wakker worden om t flesje. Dat stopte rond 1,5 uit zichzelf.
    Inderdaad bij i. Is het verschillende tijden en soms wel en soms niet. Ik heb er geen last van want ik werk niet en manlief slaapt in zn vrachtwagen dus niemand heb hinder! ☺

Deel Deze Pagina