Hey ladies, Hebben jullie er wel eens van gehoord dat IUI-medicatie Gonal en Pregnyl bij de verzekering niet voor vergoeding in aanmerking komen? Ik kreeg dat net te horen, ik had dan een pakket hoger moeten verzekeren (terwijl ik al voor veel verzekerd ben) en nu lijkt het er op dat alleen de behandeling zelf wordt vergoed en niet de medicatie! Gonal kost per ongeveer 4 dagen ongeveer E300,-! Dat kan toch niet kloppen...of hebben jullie allemaal op tijd in de gaten gehad dat jullie bij moesten verzekeren? Wij kregen in januari def te horen dat IUI de keuze was en toen konden we al niet meer bijverzekeren...,maar pas weer per het nieuwe kalenderjaar! Ik vind het zo oneerlijk, voor IVF worden 3 pogingen geheel vergoed! Hoe zat dat bij jullie? Liefs, Koosje
hoi koosje Wij hebben hetzelfde, moeten zelfs voor de puregon en pregnyl betalen. Dit kregen wij te horen in januari, hadden ze het ons in december verteld dan hadden wij ons nog anders kunnen verzekeren. Maar ik heb nu 3 behandelingen gehad en nog niets gehoord van de verzekering, hoop eigenlijk dat ze het toch nog gaan vergoeden, wij hebben nog geen rekening gekregen. groetjes sjolie
Als je niet het juiste aanvullende pakket hebt, moet je de gonal en pregnyl idd zelf betalen. In de basisverzekering zit idd 3x ivf incl. medicijnen en overige vruchtbaarheidsbehandelingen excl. hormonen. Oneerlijk he?! Ik was vorig jaar helaas ook niet voldoende verzekerd en moest gelijk bij de apotheek afrekenen. In totaal EUR 700,- aan meds voor 1 cyclus. Daar zat dan nog wel ook Lucrin en Progestanbollen bij.
Ik heb gelukkig het hoogste pakket qua zorgverzekering... Had ik gedaan om de dekking van de inentingen voor een buitenlandreis, maar ben er nu wel blij mee. Voor ik de Puregon en Lucrin ging halen heb ik wel een belletje naar de verzekering gedaan voor de zekerheid. Ik krijg alle behandelingen voor dit jaar vergoed vanuit de basisverz. en tot 3000 euro aan hormonen uit de aanvullende verz. Ik ben bij Univé verzekerd trouwens.
Wat een pech zeg! Ik wist eind december dat ik in januari met iui zou beginnen, en ontdekte dus nog net op tijd dat ik me moest bijverzekeren. Kleine troost: die verzekering is in mijn geval bijna 80 euro duurder per maand. Dat maal 12 is 960. Dus daar kan je eigenlijk bijna 3 maanden Gonal van betalen...
Wij zijn collectief verzekerd dat scheelt aanzienlijk in de premie. Wij hebben eigenlijk meteen met oog op zwanger worden voor mij het hoogste pakket genomen en daar ben ik nu heel blij mee. Maar goed daar heb jij natuurlijk weinig aan. HEt is erg oneerlijk maar soms helaas niet anders. Sterkte en succes met de behandelingen.
Ja, heel oneerlijk: wel de behandeling en niet de medicatie vergoeden terwijl; ik in het een-a-meest uitgebreide aanvullende pakket zit! Hoe kan nu de feitelijk IUI-behandeling wel vergoed worden en de medicatie niet? Vind ik echt raar.....ik hoefde bij de apotheek niet af te rekenen dus ik wacht nu even af! Wat heeeeerlijk dat jullie in de eerste IUI-poging zwanger zijn geworden! Ik heb ook zo'n goed voorgevoel over onze komende IUI! We starten als ik zondag ongi word dinsdag...spannend! Koosje
Hmmm....voor 4 dagen kost de Gonal E300,- dus met E900,- 1 1/2 keer....jouw verzekering kan dus echt wel uit! Laten we hopen dat we maar 1 keer nodig hebben Koosje