toch nog een vraag, wanneer geven ze clomid bij zwak zaad

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door joseetje26, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo meiden, toch nog een klein vraagje. in een eerder onderwerp heb ik geschreven dat ik niet met clomid mag beginnen omdat het zaad te slecht is, nu moeten we wachten op de volgende uitslag. Hoeveel goede zaadcellen moeten er zijn om eerst zelf met hormonen aan de gang te mogen?, en hoeveel moeten er zijn om aan iui te kunnen starten?, de gyn zei vorige keer dat iui misschien nog een optie is , mijn man had iets minder dan 10 miljoen goede. Ik lees er gewoon zoveel tegenstrijdige berichten over, mijn man is boos ,die vind 10 miljoen een prima aantal maarja ik weet dat 20 miljoen de maatstaf lijkt te zijn? en dat er met opwerken voor iui zaadcellen verloren gaan, maar... hoeveel gaat er dan verloren? ze had het ook nog over kui, maar ik begrijp het verschil met iui niet helemaal.

denken jullie dat het zinloos is om met 10 miljoen goede zaadcellen eerst zelf met hormonen ( pco ) zonder iui gewoon een tijdje te proberen? mijn man wil dit perse, maar ik vraag me af kun je dat zelf bepalen? onze gyn is ook erg klinisch, voel me niet zo op me gemak, vinden jullie dat ik dat aan haar kan vragen?

groetjes jose

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Tuurlijk kun je dat aan haar vragen daar is ze toch voor.

Wij hebben ook een slechte uitslag van 1e zaadonderzoek gehad. Tweede komt nog.

Ik ben eigenlijk ook heel benieuwd of het Clonid voor mij word of IUI. Maar denk dat dat even afwachten is.

3. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    het lijkt mij wel dat je mag starten met clomid, mijn mannetje had deze ronde met iui 10,2 miljoen goede zwemmers, dus ik zou niet weten wat er dan mis aan is? ze waren zelfs heel tevreden bij mij over dat aantal.

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    nou dan ga ik het gewoon voorstellen, ik snap ook niet helemaal hoe het nu zit, ze begon ook meteen over ivf de vorige keer, misschien wil ze ons op het ergste voorbereiden?, vind ik toch niet helemaal handig want het geeft een hoop onnodige stress, oja ik mocht ook niet van haar op deze site, volgens haar zitten hier alleen de meiden bij wie het allemaal niet lukt en de succesverhalen malen er volgens haar niet meer om om hier te posten. ik vind dat best negatief, vind hier juist begrip en steun en bovenal een schat aan informatie die mij ook wel mondiger maakt.

gr jose

5. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Deze site niet positief?..... ze is zelf helemaal niet postitief...wat een $%&_()

Ik vind ook dat je op deze site juist heel veel info en steun vind. En er zijn zeker weten positieve verhalen te vinden.

Ik heb zelf ook PCO en de zwemmers van mijn vriend zijn ook niet zo best. Ik heb ook gehoord dat er na bewerking nog min. 10mil over moeten zijn voor iui. Ik heb inmiddels mijn 1e gehad en de zwemmers zaten na bewerking toen op 10,5. Dus toen zei ik nog...o jee das net genoeg, waarop de fertiliteits arts zei: Pas onder de 2 gaan we ons echt zorgen maken (dat zijn dus weer andere aantallen). Trouwens het kan zijn dat je mannetje nu een keer een slechte test had. De volgende kan beter zijn. Het hangt van zoveel factoren af.... Heb hoop!

Ik ben tegelijk met de iui met clomid begonnen. Nu heb ik gehoord dat je dat maar zoveel rondes mag doen (6) of dat nou over de clomid of de iui gaat weet ik niet precies. Wie weet laten ze je daarom nog even wachten met de clomid.

Sterkte meid!

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik weet zeker dat die 6 over de iui gaat, maareh even een nieuwsgierige vraag, hoop dat je dat niet erg vind.... als er na bewerking nog 10 miljoen goede over waren, hoeveel had hij er dan eerst? en was dat niet voldoende om het alleen met clomid te proberen?

gr Jose

7. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    tuurlijk mag je alles vragen Jose...mijn mannetje heeft 3 testen vooraf gedaan en alle drie waren ze veel slechter. Ik was dus aardig verrast dat er met de iui zoveel waren.

Het kan dus echt per keer verschillen.

Gelukkig is hij gestopt met roken en ik laat het vit. c slikken. Of het helpt weet ik niet, maar wie niet waagt die niet wint.

8. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    mijn man is ook gestopt met roken, zijn vitamientjes neemt hij niet zo trouw, nou ja ik hoop dat het volgende keer beter is. gelukkig voor jullie dat de laatste uitslag meer goede zwemmers liet zien, moet vast een opluchting zijn geweest want hoe meer goede hoe meer kans toch?

gr jose

9. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Ja ik was erg blij. Hopelijk de 2e ronde weer...

Inderdaad hoe beter de kwaliteit hoe hoger de kans, al hangt het van zoveel factoren af.

Wanneer heb jij weer een afspraak Jose?

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Mijn mannetje is ook gestopt met roken en neemt nu ook trouw zijn vitamientjes. Hij moet half april zijn zwemmers inleveren en 25-04 hebben we weer een afspraak. Ben erg benieuwd maar ook wel een beetje angstig.

We zien het wel.

Liefs Zora

11. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    nou volgens mij zitten we allemaal in hetzelfde schuitje meiden. niet leuk... maar ik vind het wel fijn dat er een aantal zijn die precies hetzelfde traject doorlopen qua wie wanneer wat heeft...
    op de lijst van het semenonderzoek heeft de gyn opgeschreven dat we begin april moeten inleveren..... maar ik schuif het liever nog een halve maand op ( m,n man zegt dat het alleen maar uitstel is....) ik heb zoiets van hij is gestopt met alles roken, drinken etc... als het 3 maanden nodig heeft om te vernieuwen dat neem ik voor het zekere 3 en en halve maand zucht...... nu ik het zo lees realiseer ik me ook dat dat nergens op slaat..... ik ga zo maar bellen dan. stom he? ben ik meteen helemaal nerveus. ik ga de afspraak ( als de gyn tijd heeft tenminste want ze heeft het megadruk) proberen te maken voor eind april.
    waar lopen jullie? ik bij het diaconesse ziekenhuis leiden, maar als het echt tot behandelen met weet ik veel wat komt ( ivf) dan ga ik dus mooi naar het LUMC, trouwens volgens mij kan het ook alleen maar daar, ik hoop natuurlijk dat het zo ver niet hoeft te komen

veel liefs Jose

12. Niet meer actief

Hier een succes verhaal , PCO en slecht zaad. Bij de 1 ste iui poging toch nog 5 miljoen goede zwemmers over na bewerking van zaad met 23 miljoen zwemmers.
    20 miljoen is de beneden grens om zelf zwanger te raken. Wij zijn toch zelf zwanger geworden. Wel met hormonen ( clomid en gonalF) omdat we de 2 de iui kregen maar mijn ei was te snel en er was 1 super zaadje.

Wel is mijn man geopereerd aan een spatader rond zijn zaakje, daarvoor waren er maar 950 duizend zwemmers met slechte kwaliteit. En hij heeft na de operatie extra vit gebruikt zoals vit c en selenium en zink.

13. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    dat is mooi om te horen maareh van de plus 20 miljoen maar 5 miljoen over? jeetje ,mijn man had er iets minder dan 10 miljoen, dan zouden er maar 2,5 miljoen over blijven , ik snap dat het wel iets gecompliceerder ligt dan mijn eenvoudige berekening, waren er bij jullie in totaal 20 miljoen zaadjes of waren er meer maar waren er maar ( nou ja maar.... met 20 miljoen mocht ik gewoon eerst clomid proberen volgens mij zonder iui) 5 miljoen goed van die 20, snap je het nog hahahaha al die getallen....

gr jose

14. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    he? je bent zwanger,! had ik even overheen gelezen gefeliciteerd! wat heerlijk zeg.

gr jo

15. Niet meer actief

Het is ook afhankelijk van de kwaliteit van het sperma. Het kan zijn dat er weinig zwemmers zijn maar wel van uitstekende kwaliteit.
    5 miljoen goed beweegbare kwaliteit zwemmers over na bewerking van 23 miljoen zwemmers was bij ons voldoende om toch iui te doen. Bij ons werd er ook gezegd dat het niet uit maakt hoeveel er over blijven na bewerking , je hebt maar 1 zaadje nodig en als er een ei is moet die kans benut worden.

16. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi Jose,

Voor jou ook spannend allemaal, je loopt denk ik net iets voor op mij. Inderdaad fijn dat er op het forum lotgentoten zijn. Wij lopen in het Menader MC loc. Elisabeth in Amersfoort. Ik vind het allemaal heel spannend hoe we verder gaan. Ik heb geen idee. Stiekem hoop ik dat er bij ons ook gewoon een eigenwijs zaadje is.

Wij hebben nog geen cijfers gehad de eerste keer na het zaadonderzoek. De tweede uitslag ga ik dat wel vragen. Vind het wel fijn om dat te weten. Ik hoop echt dat het op de naturlijke manier gaat lukken en zo niet ben ik wel dankbaar dat ze tegenwoordig erg veel kunnen.

Zullen we elkaar hier een beetje op de hoogte houden?

Liefs Zora

17. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    zo zie je maar hoe verschillend iedere gynacoloog ook weer is, die van ons deed het voorkomen alsof 10 miljoen goede, misschien niet goed genoeg zou zijn voor iui, ik heb de vorige uitslagen niet gezien, de klap was ook een beetje groot, zat daar echt met m,n mond vol tanden, aankomende keer ga ik gewapend met vragenlijst hahahah en een pen.

10 april moeten we inleveren en 29 april het gesprek, nou het zal mij benieuwen

gr Jose

18. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wij hebben 25-04 het gesprek en moeten nog even een afspraak maken voor het inleveren maar dat doen we na het weekend, we gaan eerst lekker een weekend weg.

19. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    ossetje ook hier een succes verhaal (ja wij gaan niet zomaar weg) PCO bij mij geconstanteerd met zeer veel cystes. Mannetjes zaad getest en dit was niet heel erg goed. De gyn heeft ons toch eerst laten beginnen met alleen clomid voor mijn om een eisprong te krijgen. Na 6 maanden clomid gebruik waarvan 4 of 5 eisprongen was er nog geen zwangerschap. We gingen voor de IUI eerst bij mij nog een HSG onderzoek gedaan om te kijken of mijn eileiders doorgangkelijk zijn. Twee dagen na dit HSG onderzoek ben ik zonder clomid en zonder IUI zwanger geraakt! Inmiddels ben ik al weer 20 weken zwanger.

Bij iedereen gaat het anders het is alleen (voor mij persoonlijk) belangrijk geweest om achter alle hulp die je krijgt te staan. Wij zijn zeer gelukkig dat we het toch nog enigzins op eigen kracht hebben weten te bereiken.

20. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    @ Fleurrebel, gefeliciteerd meid, super.
    Mijn man heeft ook last van een spatader. De arts zegt dat het niet nodig is die weg te halen, het zal niet veel uitmaken. Zelf heb ik daar een heel ander gevoel over, maar durf hem niet de operatie te laten doen. Ik heb gelezen dat het dan weer een aantal mnd duurt voor dat het zaad dan weer een beetje beter is. Hoelang geleden heeft jouw man zich laten helpen aan de spatader.

@Jose, lieverd je moet gewoon gaan bellen en een afspraak maken voor begin april. Stel (ik hoop het niet) het duurt straks allemaal heel lang voordat je het hele traject door bent, kan je jezelf wel voor je kop slaan dat je niet eerder bent gegaan. Die halve maand zal dan ook niet uitmaken. Je hebt juist een extra kans. Niet geschoten is altijd mis.

Gewoon bellen en wij slepen je er wel door heen;)

Deel Deze Pagina