Follikelgroei

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Annie24, 11 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Meiden, help!!!!!!!

Vanmorgen bij de gyn geweest voor de 2e fm om 12 uur. Toen was het eitje nog 16.5mm.

Net thuisgekomen uit mijn werk en een ovulatietest gedaan en die kan gewoon niet duidelijker. De teststreep KNALT er echt vanaf!!!

Hebben jullie enig idee of dat kan? Kan een eitje OF zo snel doorgroeien tot springgrootte OF al eerder springen dan ongeveer 20mm???

Vriendje is nu aan het voetballen, dus als het écht kan MOET hij gewoon snel naar huis toe straks. :D

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een eitje springt meestal rond de 20 mm....maar kan ook eerder of later springen!

Ik zou dus inderdaad even gaan klussen als ik jou was! Na een positieve ovulatietest springt een eitje volgens mij binnen 48 uur.

Een follikel groeit meestal 2 mm per dag. Dus hij zou nog tegen de 20 mm kunnen zijn bij de sprong...

Maar goed.... Klussen dus!

Veel plezier! :D

3. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Bedankt voor je supersnelle reactie!

Ik snap er alleen geen kl*te van als dat idd zo is. Heb vanmiddag met mijn eigen ogen gezien dat hij maar 16.5mm was, dus die assistente zegt nog: voor Zaterdag klusadvies.

Vorige keer was hij op dag 15 18 mm en sprong hij eindelijk pas op dag 19....

Heb al een sms gestuurd dat hij maar met grote spoed naar huis moet komen. Beter 1 keer te veel, dan 1x te weinig :D

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je nu een positieve ovulatietest hebt, dan heb je over ongeveer 48 u je eisprong. Zoals Be Happy al schrijft, groeit je follikel ongeveer 2 mm per dag. Zaterdag zou je dan op ruim 20 mm zitten.

Het klusadvies voor zaterdag klopt dus precies qua timing! Al zou ik vanavond of morgenavond alvast maar aan de klus gaan, want het is het beste als er al een voorraad zaadjes ligt te wachten als de eicel voorbij komt sjesen!:)

Veel succes!

5. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ik sluit me bij Jippie aan; goed verhaal!

Ik zie t inmiddels helemaal voor me; manlief wordt van het voetbalveld gehaald...... ;)

Succes meid!

Deel Deze Pagina