Twee Emmy's terug laten plaatsen, zwanger??

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mus82, Nov 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mus82

Mus82 Actief lid

Aug 2, 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Wij zijn nu bezig met onze derde ICSI poging en ''mogen'' nu twee emmy's terug laten plaatsen, dit zijn we ook zeker van plan. Nu lees ik op internet van alles over kans op zwangerschap en kans op een tweeling. Ik was eens benieuwd of hier meiden zijn die ook twee emmy's terug hebben laten plaatsen, ben je toen zwanger geraakt? En zijn er meiden die zwanger zijn geworden van een tweeling?

Groetjes!

2. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,973
    2
    38
    oosten van het land
    Hoi Mus

Bij onze dochter hadden we een terugplaatsing van 2 embryo's. Bij eerste echo zagen we twee vruchtzakjes echter was eentje leeg en in de andere een kloppend hartje.
    Nu 2de icsipogingen 2 teruggeplaatst, was zwanger maar werd miskraam.
    Nu vierde poging ook 2 teruggeplaatst en ik ben zwanger. Ik weet nog niet van hoeveel...

3. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hier bij mijn zoontje ook 2 terug laten plaatsen, maar er was er eentje blijven zitten.

Nu 1 cryo terug laten plaatsen en zwanger van 1!

Liefs

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    2 terug laten plaatsen, zwanger van 1, maar er was waarschijnlijk wel een restantje te zien van een tweede.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb een aantal keren 2 in 1 keer terug laten plaatsen, een keer 3 in 1 keer terug laten plaatsen maar ben zwanger geworden van een tp van 1.

Je moet gewoon mazzel hebben. Ik hoop dat je die mazzel zult hebben!

6. Mus82

Mus82 Actief lid

Aug 2, 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel meiden voor de reacties! Was eens even benieuwd, die cijfers zeggen me nooit zoveel namelijk. Maar altijd fijn om positieve verhalen te horen! ;)
    Ik ben heel benieuwd....hoop maar gewoon op drie keer scheepsrecht!! :)

7. sjak

sjak Niet meer actief

Hier alle vier de keren er twee terug laten plaatsen en nu zwanger van één kindje! Een tweeling was zeer welkom geweest en de comlicaties, tja, die zou ik voor lief nemen.

Succes met poging 3

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Bij de eerste ICSI hebben we twee embryo's laten terugplaatsen. Zwanger geworden, eentje daarvan is onze meid geworden.

Bij de eerste ICSI voor een tweede kindje weer twee embryo's terug. Weer zwanger en ook weer één kindje. Helaas wel geeindigd in een miskraam met 11 weken.

Bij de terugplaatsing van twee embryo's heb je ongeveer 40% kans op een zwangerschap. Als het resulteert in een zwangerschap, heb je vervolgens 25% kans op een tweeling. In de meeste gevallen is het dus één kindje.

Succes!

9. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    hier ook 1 kindje gekregen na een tp van 2 embryo's. daarvoor een tp gehad van 1, en niet zwanger toen. wij gaan dinsdag weer voor onze intake voor ivf voor een brusje, en ik wil dan weer voor 2 tp's gaan als het mogelijk is natuurlijk. hoop dat het met 2 tp's wel gaat lukken bij jullie, succes!

10. Sinja

Sinja Fanatiek lid

Feb 4, 2007
    1,910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Hier ook 1 kindje na een tp van 2 (top)embryo's!

We gaan nu ook weer voor 2 terugplaatsen (als we tenminste 2 bevruchtingen hebben...)

11. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Wij hebben Icsi gedaan.
    Poging 1: 2 terug, zwanger, maar een vroege miskraam, vlak voor de echo dus ik weet niet of het er 1 of 2 waren.
    Poging 2: 2 terug, niet zwanger
    Poging 3: 2 terug, niet zwanger
    Poging 4: 2 terug, niet zwanger
    Cryo poging: 2 terug, niet zwanger
    Poging 5: 2 terug, niet zwanger
    Cryo poging: 2 terug, niet zwanger
    Cryo poging: 2 terug, zwanger van 1

Wij hadden bij de eerste twee pogingen besloten om bij een goede kwaliteit embryo's er maar 1 terug te plaatsen. Helaas was de kwaliteit maar matig. Vanaf poging 4 zaten we in Dusseldorf en daar vriezen ze alles in, wij hebben echter nooit een superkwaliteit gehad.
    Succes ermee!

12. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    3,922
    1
    38
    den haag
    Hoi allemaal, mag ik vragen welk ziekenhuis jullie zitten en waarom jullie ei 2 mogen terug plaatsen? Ik zit in het mck en ik mag er maar 1 maar wil er eigenlijk 2!

13. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,973
    2
    38
    oosten van het land
    @sammy veel nlse zkh hebben bij een leeftijd onder de 35 een terugplaatsbeleid van 1. Pas bij een derde poging 3.
    Wij mochten zelf kiezen nu maar was ook vierde poging...

Wij zijn bij Geertgen...

14. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Goede morgen,

Even in het kort.
    Manlief is 29 en ik 26 (bijna 30&27) en wij lopen in het AMC. Maar de voorbehandelingen (echo, bloed, metingen, gesprekken, kweekjes ALLES behalve de daadwerkelijke punctie en terug plaatsing) gebeurd in het Gemini in Den Helder.

Wij hebben 1 ivf poging achter de rug en zijn nu bezig met de stimulatie voor poging 2.

Bij de eerste poging hadden we 12 bevruchtingen van top kwaliteit waarvan er
    1 vers is terug geplaatst. (omdat ze niet wisten hoe ik op ivf zou reageren…ff aftasten)
    Helaas zonder resultaat.
    Terugplaatsing 2 waren 2 cryo’s helaas, geen resultaat.
    Terugplaatsing 3 waren 2 cryo’s zwanger, maar helaas vmk met 4.5wk. (1of2 vruchtjes zal ik nooit weten.)
    Terugplaatsing 4 weer 2 cryo’s helaas, geen resultaat.
    Geen cryo’s meer over. Op naar poging 2. maar met pauze van 3mnd ff tijd voor onszelf.
    We krijgen overigens bij de verse terugplaatsing straks (bij genoeg bevruchtingen natuurlijk) 2 emmy’s terug!! En ik heb daar persoonlijk ene heeeel goed gevoel over! Hopen dat het lukt!

VEEL SUCCES!!!!!!!!!

15. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Sammy Wij zijn onder behandeling in het MCL en UMCG. Daar is het beleid zo dat je twee embryo's mag laten terugplaatsen als het geen topembryo's zijn. Is er wel een topembryo bij, dan mag je er maar eentje terug. Dit is ongeacht je leeftijd.

Na je 36e mag je altijd twee laten terugplaatsen. En er mogen ook altijd twee cryo's teruggeplaatst worden, omdat de slagingskans daarvan kleiner is.

16. Mus82

Mus82 Actief lid

Aug 2, 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sammy, wij zitten in het Elisabeth in Tilburg. Bij de vorige poging wilden wij er graag twee terug laten plaatsen omdat we de eerste keer ook geen cryo's hadden. Dat werd ons toen heel sterk afgeraden, want zo zeiden ze, we hebben al een gezond kind en ik ben nog piepjong (28, is maar wat je piep noemt ;)) dus toen niet gedaan, nu heel veel spijt van want van de overgebleven 8 emmy's was er weer geen goed genoeg om in te vriezen. Nu onze derde poging en is het dus geen discussie meer, nu worden het er gewoon twee (als we twee bevruchtingen hebben dan he) Ik weet dat ze het bij ons altijd heel sterk afgeraden hebben, maar dat als wij het echt zelf gewild hadden het waarschijnlijk wel had gekund... Mag het bij jullie echt niet of raden ze het ook gewoon af? Ik weet eigenlijk niet wat de 'regels' daar over zijn, staat daar niet iets over vastgelegd in de wet of zo?
    Heel veel succes in ieder geval!

17. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Ik wilde er graag 2 terug omdat bij mijn eerste IVF maar 1 emmy is ontstaan.
    En ik wilde bij ICSI mijn kansen niet verspelen, als er meerdere emmys zouden zijn.
    Stel dat er wel meerdere waren geweest, die ingevroren werden, en dan niet goed ontdooien, dan was ik met 1 verse TP weer 1 hele poging verder.
    Dan zit je er zo doorheen he!?

De artsen hebben goed overlegd, alle nadelen aangekaart, gevraagd of we ons hier van bewust waren, en of we er financieel ook klaar voor waren.
    Ik was al goed op de hoogte van alle nadelen, en gevaren van een meerling zwangerschap, en mede door die reden hebben ze mee ingestemd.

In het begin traject heb ik zelf meerdere opties aangekaart, zoals gedeeltelijk buitenland een behandeling doen,aanvullende bloed onderzoeken, andere medicatie, enz enz...
    Toen hadden de artsen ook wel in de gaten dat ik er meer vanaf wist dan hun dachten......
    Dat geeft toch vertrouwen, en dan weten de artsen wel dat ik echt wel weet waar ik over praat.
    Maar het is idd niet gebruikelijk, en in mijn geval gebeurt t ook amper.
    (tweede poging, en 23 jaar oud)

18. Mus82

Mus82 Actief lid

Aug 2, 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    In welk ziekenhuis zit jij brabbel?

19. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Hier in totaal 10 tp's gehad.
    Altijd van 2 embryo's indien ze er waren (2 x hebben we maar 1 embryo gehad), maar ook eens een tp van 3 embryo's.
    Nu uiteindelijk zwanger geworden van 1 boontje na een tp van 2 embryo's.
    In totaal hebben we 19 embryo's laten tp-en.

20. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    3,922
    1
    38
    den haag
    Ja ik ben 23 en weet alle risicos enzo maar het lijkt mij gewoon meer kans als ik 2 cryos laat terugplaatsen. Voor hetzelfde geld ontdooien die andere niet! Ik weet eigenlijk niet of het bij ons niet mag of dat ze het afraden.

Share This Page