Hi! Na verschillende IUI en 1 IVF poging (3 terugplaatsingen) in NL waar echt van alles mis is gegaan, willen we het nu buiten NL voortzetten. Er is nooit een oorzaak gevonden voor het niet zwanger raken. We denken aan Gent (en hebben een intake ingepland) maar de wachttijden zijn lang. Daarom zou onze voorkeur uit gaan naar IVF Spanje, daar zouden we direct aan de beurt zijn. Alleen, ik krijg van mijn zorgverzekeraar (IZZ) niet echt een duidelijk antwoord mbt de vergoeding. Ze geven aan dat het een niet gecontracteerde zorgverlener is en dan kunnen ze er pas iets over zeggen als er een behandelplan van de arts daar is. Uiteraard kan dat dus pas na een consult en de benodigde onderzoeken. Ik heb ze gevraagd of er iets te zeggen is over het percentage als het akkoord wordt bevonden of over de eisen waar zij het op “controleren”. Helaas op allemaal geen antwoord gekregen. Dus ik ben benieuwd naar andere ervaringen over de vergoeding in Spanje of misschien bij andere niet gecontracteerde klinieken in het buitenland. Dankjewel!!
Is jette (uz brussel) geen optie? Ik had na 4 weken al mijn eerste afspraak, 2 weken later (gisteren was dat) de contracten opstellen en we kunnen meteen starten in juli al. Gaat allemaal heel snel tegen mijn verwachting in. Ik heb in een ander ziekenhuis ook al iui gedaan en een aantal mislukte ivf/icsi pogingen. Nu gaan we over op ivm Ik ben zelf wel Belg dus qua vergoeding geen ervaring maar jette zou wel echt supergoed zijn. Sorry niet echt een antwoord op je vraag maar omdat je Gent aanhaalt en Spanje dan ineens wel heel ver is.
Houding in je achterhoofd dat ze in Spanje heel wat verder zijn op fertiliteitsgebied, ze daar dus andere technieken gebruiken, andere onderzoeken en dit soort zorg überhaupt niet vergoed wordt door de verzekeraar. Daarbij is IVF in Spanje duurder, dus krijg je enkel het Nederlands tarief vergoed. Je zal dus ook een behoorlijk deel zelf moeten betalen. Tel daarbij op de reis- en verblijfkosten om naar Spanje te gaan. Dat een verzekeraar eerst een behandelplan wilt zien is logisch, dit hadden wij ook, maar ook bijvoorbeeld in Duitsland bij Cuypers & Cuypers. Alleen naar laatstgenoemde pak je de auto.