hey meiden, ben bang dat we binnenkort ook de MMM in zullen gaan. Hopen nu eerst nog op een paascadeautje, maar dan wordt het na ruim 19 mnd wel tijd om echt die afspraak bij de gyn te maken. voordat we allerlei beslissingen eventueel moeten gaan nemen, wilde ik graag wat info over de vergoeding van de kosten, zodat ik me evt kan bijverzekeren. Ik heb inmiddels bericht gekregen van mijn verzekering dat alleen IVF en daarbij ingebrepen cryo tp worden vergoed, IUI, ICSI en de daarbij horende medicatie dus niet. weten jullue of ik mij daarvoor bij een andere verzekering kan bijverzekeren en of het uitmaakt om te kijken of het bij mijn partner wel is verzekerd? alvast bedankt, liefs, Daan
Helaas heb ik hier geen antwoord op, Bij onze verzekering zijn alle drie de behandelingen verzekerd, inclusief medicijnen. Liefs beeb
hoi meid het kan ook zijn dat je het via je partner kan doen onze 1e behandeling viel onder die van mijn partner en een evt 2e en 3e onder mijn verzekering maar ik denk niet dat je nu over kunt stappen op een andere verzekering toch? eind van het jaar toch weer of niet? en anders idd even kijken welke verzekering het wel vergoed bij ons word alles vergoed incl alle medicatie voor elke behandeling dan ook succes meid
Hoi Daan, Hubbie en ik zijn allebei aanvullend verzekerd 4 sterren bij Zilveren Kruis, en deze vergoed alle pogingen, iui, ivf en icsi. Bij ivf en icsi zijn dit 3 behandelingen in voor iui 6. Volgens mij kan je je wel pas aan het begin van het nieuwe jaar aanvullend verzekeren. Succes met uitzoeken. Groetjes, Elvira
en per 1 april 2007 hoef je geen toestemming meer te vragen om vergoeding te krijgen voor IUI /IVF ICSI. Dat zei mn apotheker. Ik zit ook bij zilveren kruis, 4 sterren en heb eigenlijk nooit toestemming gevraagd. succes
Wisten jullie dat je kilometervergoeding bij de belasting kan vragen (voor de vele ritjes heen en weer naar het ziekenhuis)? Dat scheelt weer een beetje.
lieve meiden, bedankt voor jullie reacties. Ik baal wel enorm, dat ik er niet eind vorig jaar aan heb gedacht dat alvast uit te zoeken. aan de andere kant zal ik met aanv verzekeringen meestal wel wat problemen hebben omdat ik ook maagpatient ben en daarvoor medicijnen gebruik. Het was toen al lastig om binnen te komen, dus kan er maar beter blijven zitten. mijn partner heeft wel zilveren kruis, dus nu hoop ik maar dat het tzt eventueel als het nodig is op zijn polis kan. wel idioot dat OHRA wel IVF vergoed, maar dus geen IUI en ICSI. liefs, daan
hoihoihoi, bij ons werd alleen de medicatie van de IUI niet vergoed, maar die 25 euri in de maand had ik er natuurlijk voor over! groetjes en suc6 mandy
Hoe bedoel je km-vergoeding vragen bij de belasting? Krijg je die zo of is het aftrekbaar komend jaar? Liefs Marjo
@ Dames nog weer ff een vraagje....Die 3 behandelingen IVF/ICSI die worden vergoed is toch per gezin he? Of is die per persoon? (man+vrouw zal wel niet he?)hihi.... We zijn immers wel beiden verzekerd, dus wie weet.... Liefs Marjo
Zover ik weet is dit per gezin, En wij kunnen de verzekering toch niet foppen Wij zijn bij dezelfde hihihi maar proberen kan nooit kwaad. Groetjes Beeb
Hoi Marjo, IK weet niet wie je belastingbrief invult maar je kan alle kilometers die je naar het ziekenhuis rijd onder een bepaalde post vergoeden. Verdere info stuur ik je wel via pb groeten Mirjam
Hoi Muuske, Vruchtbaarheidsbehandelingen worden altijd op de vrouw geschoven.... Sorry moet je teleurstellen 1 per stel! Wel is daardoor het voordeel (?) de man kan dus eventueel zijn deel van +/- 250,00 euro terug krijgen mocht hij geen extra buiten de basis verzekering vallende kosten hebben. Want alle ziekenhuis kosten zijn op de naam van de vrouw! Wij zijn dus wel ons deel van +/- 250,00 kwijt! Het klopt inderdaad dat je reiskosten kan declareren met je belastingaangifte (0,19 cent per kilometer) verrekenen in deel onkosten! Succes dames......
hoi hoi. ik zit bij zorg en zekerheid.. die vergoede vorig jaar zo goed als niets qua hormooninjecties ( de clomid pillen trouwens wel) Sinds januari zijn ze er wat makkelijker in geworden. heb telefonisch contact gehad met zorg en zekerheid en heb het zwart op wit aangevraagd dat ik het vergoed kreeg. heb ik netjes gehad en heb nu een eigen contactpersoon bij de declaraties. Liefs kaatje
DAt is niet helemaal waar want mijn man moest een deel zelf betalen Dat zal aan de verzekering liggen
Hoi meiden, dan zal het echt aan de verzekering liggen want wij hebben vorig jaar 2 iui behandelingen gehad en wij hebben 2x 0,13 cent voor de naalden moeten betalen. Kunnen we hebben.... HAHA En we zijn nu begonnen met icsi en we hebben deze keer nog geen 10,00 euro hoeven te betalen (weer inclusief naalden a 0,13 cent per stuk) Wij zijn bij PWZ Achmea verzekererd, en per 01-04-07 zijn vruchtbaarsheidsbehandelingen (iui, ivf en icsi) gelukkig weer in het basispakket opgenomen! Liefs Schaapje