Ingiemoppie: 1e keer fertipoli

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Ingiemoppie, Feb 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

hoi allemaal ...

Vandaag zijn we voor het eerste gesprek in de fertiliteitskliniek van het EMC Rotterdam geweest. Vanwege uitloop bij de artsen moesten we meer dan een uur wachten. Maar wel fijn om te weten, dat er dus tijd voor je genomen wordt. De arts (vrouwelijke) nam al onze gegevens op en had veel vragen over gezondheid, etc. etc. Ze las brief van de uroloog en verwijsbrief van de huisarts. Na alle vragen en brieven wilde ze mij graag onderzoeken. Nou prima... Ik dus in die hangstoel (haha zo noem ik de gynstoel). Eerst met de eendenbek gekeken.

Zag er netjes uit.... ze kon alleen mijn bmm niet goed zien. Dus ook nog inwendige echo erachteraan. Tada..... blaas vol... moest ik eerst nog plassen. Terug, weer op die stoel... opnieuw proberen.
    De baarmoedermond, de baarmoeder zelf en de linker eierstok kon goed gevonden worden (ook netjes met kruisjes gemarkeerd.). De rechter eierstok kon ze iets minder goed vinden. Moest zelfs mijn buik omhoog duwen. Toen zag hem wel, maar kon hem niet goed met kruisjes traceren.

Aan de eierstokken en baarmoeder geen rare dingen ontdekt. Geen blaasjes, geen zwellingen. In mijn kaartjes was ze iets minder geïnteresseerd, omdat ze zegt, als u (ik dus) aangeeft dat uw cyclus regelmatig is, dan gaan we daarvan uit). (waarom heb ik dan al die maanden kaartjes bijgehouden?).

Nou aan het einde van het eerste gesprek vertelde ze dus, dat ze al deze gegevens binnen het team gaat bespreken en dat we dan telefonisch bericht krijgen over hoe het verder gaat. Dit is een standaard procedure, omdat men nieuwe patienten altijd eerst binnen het team bespreekt.

Ze moest me eerlijkshalve wel alvast zeggen, dat men in het ziekenhuis een bepaald beleid handhaaft en dat betekent, dat men dus vrouwen met een bepaalde BMI waarde niet behandelt.

Dit, omdat men in het verleden tot op heden heeft ontdekt (statistieken) dat vrouwen met zwaar overgewicht eventueel verkeerd op de medicatie (lees: hormoonbehandelingen) kunnen reageren. Ook is bewezen (zegt ze) dat er bij zwaardere vrouwen meer klachten in de zwangerschap opkomen en er meer miskramen kunnen voorkomen. In het ziekenhuis wil men daarom dan geen risico's ingaan.

Desalniettemin bespreekt ze onze situatie in het team en we krijgen vanavond of morgen te horen hoe het verder gaat.

Tja.... voel me dus zwaar k*T.... Letterlijk en figuurlijk. Ik ben te zwaar. Ik weet het. Op een gegeven moment bleef ik maar jojo-en en ben toen helemaal gestopt met diëten. Sindsdien blijf ik redelijk constant (maar wel te zwaar dus). Afgezien van het kilootje wisselgewicht wat iedereen heeft.

Mmmhh... wat ik nu van het ziekenhuis kan verwachten? Na deze vooraf mededeling eigenlijk niets goeds meer. We zijn er heen gegaan, omdat mijn man na de vaso-vasectomie wel weer sperma heeft, maar dat deze net niet goed genoeg zijn om spontaan zwanger te kunnen raken (uitzonderingen voorbehouden natuurlijk). Mijn cyclus is al sinds mijn puberteit keurig netjes (met heel af en toe een uitschieter) en ik heb een eisprong kunnen vaststellen d.m.v. ovu testen. Van haar hoefde ik dan ook niet meer verder te tempen, omdat het wel duidelijk te zien is (op de kaartjes). Ik ging er dus eigenlijk bij het ziekenhuis van uit, dat we best wel ondersteuning zouden krijgen.

Nu is het dus afwachten op het telefoontje. In het geval we dus geen ondersteuning krijgen, dan wil ik weten wat hun BMI waardes zijn, waaraan men moet dus moet voldoen . Tja... en dan is het bekijken of dit überhaupt haalbaar is.

Zelf blijven we het voorlopig nog op de 'gewone' manier verder proberen.

Liefs, Ingrid

2. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

Apr 25, 2006
    2,179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Hoi Ingrid...,
    Heb nog aan je gedacht vandaag...
    Wat een shit nieuws..Hoe lang duurt het voor ze je bellen?
    Enig idee? Ik hoop snel...Je moet ook al zo lang wachten...

Liefs Mariska

3. Ingiemoppie

Geen idee Mariska.... zodra ze het met team besproken hadden, meldt ze zich. Dat kon vanavond of morgen zijn (ze heeft mijn mobiele nummer).

4. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,289
    263
    83
    Ingemoppie, Welkom hier in het forum.
    Ik ben ook bij EMC Rotterdam, Om mijn eerste IUI te mogen starten moet ik 6 kilo afvallen. Ondertussen ben ik al zo ver dat ik 2,2 kilo kwijt ben dus nog 3,8 te gaan.
    Ja balen en verdrietig dat het op het moment dat je zo ver in de MMM zit om je overgewicht draaid of je wel of niet door mag gaan, hoop dat ze positief gesprek heeft in het team.
    Hoop dat je snel een verlossende telefoontje krijgt waarin je weet wat je te wachten staat.
    LIEK.

5. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

Apr 25, 2006
    2,179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Ik hoop dat ze snel bellen...
    Heb je niet gevraagd wat je BMI moest zijn? Als je dat hebt heb je in elk geval een hou vast hé..

6. Ingiemoppie

Dank je Lieke...

Aan de ene kant heb ik het ook wel een beetje aan zien komen. Ik ben niet naïef en heb ook veel gelezen op het forum en andere sites.

Maar omdat ik zelf nooit problemen heb gehad met mijn cyclus of whatever, dacht ik dat er verder misschien geen problemen waren (dit is wel naïef)..

En de ex vrouw van mijn man werd met 160 kg jaren geleden wel geholpen d.m.v. clomid (was in Roosendaal).

Ik ben door alle commotie vergeten te vragen welke BMI richtlijn hun aanhouden.... Weet jij dat misschien nog?

Ik vind het super dat je al 2.2 kg kwijt bent. Nog maar 3.8 te gaan..... Zet hem op hé!

7. Ingiemoppie

Ow Maris.... ik zag niet dat jij ook alweer gepost had.... ik ben het vergeten te vragen, doordat ik ineens een blackout had... maar ik vraag het in het telefoongesprek zeer zeker!

8. Pearly

Pearly Fanatiek lid

Sep 11, 2006
    1,318
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Heey meissie,

Ik wil je ff een dikke knuff geven!
    En hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt!

Liefs Pearly

9. Luisa

Luisa Actief lid

Nov 20, 2006
    289
    0
    0
    Den Haag
    Hoi Ingrid,
    ik weet net niet op het kan helpen, maar ik heb even op internet gekeken voor BMI waardes

BMI Categories:
    Normal weight = 18.5-24.9
    Overweight = 25-29.9
    Obesity = BMI of 30 or greater

Je kunt zelf je BMI calculeren op:
    http://www.nhlbisupport.com/bmi/bminojs.htm

veel liefs en succes
    Luisa

10. Ingiemoppie

Dank je wel Pearly.... :D

11. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    He Ingiemoppie, wat enorm balen, dat ze je misschien niet gaan behandelen door je gewicht. Het is niet echt eerlijk verdeeld in de wereld....ik hoop duim enz dat je goed nieuws krijgt vanavond of morgen.

12. Ingiemoppie

Hoi Luisa... dank je wel voor de berekeningen. Ik heb ze ook altijd al onder favorieten staan uit de tijd dat ik aan het diëten was.

Mijn geval kun je dus Obesity noemen.

@me2: thanks... het beurt me al vreselijk op om effe mijn verhaal hier kwijt te kunnen. Het is al zoveel wachten en nu dus op een foontje

13. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,289
    263
    83
    Inge moppie, het EMC hanteerd een BMI van 34 is mij verteld ik zit nu nog op 35.
    LIEK.

Deze kan je zelf instellen http://212.78.187.107/bmi/ dan zie je hoeveel er af moet.

14. Luisa

Luisa Actief lid

Nov 20, 2006
    289
    0
    0
    Den Haag
    Sorry Ingrid..... :oops:

En noogmaals veel succes met alles!
    veel liefs
    Luisa

15. Ingiemoppie

Hey luisa, geen probleem hoor... vind het heel lief van je...

Lieke: ik zou dan 45 kg moeten afvallen om aan een bmi van 34 te komen..... dus ik denk dat ik maar een afspraak ga maken voor een maagband

16. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    He jeetje, daar zit je dan ook niet op te wachten (misschien dat je het al in je achterhoofd had maar toch)
    Ik hoop dat het wel haalbaar is het gewicht en dat ze je toch willen gaan behandelen met hormonen of iets dergelijks!

Balen!

Ik wil wel zeggen ondanks je slechte nieuws vind ik je nog wel heel sterk overkomen!
    petje af!

knuffel
    Natasja

17. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,289
    263
    83
    Jeetje toch, Dat is toch heel wat zeg. :(
    Dan mag ik niet mopperen met mijn 6 kilootjes.
    Echt ik hoop dat er een positief telefoontje voor je komen gaat.
    Liefs Liek.

18. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Hoi Ingiemoppie, jeetje dat is ook balen zeg! wat vervelend dat ze bij een bepaalde bmi je niet willen helpen. Heb je al telefoon gehad?

Het is in ieder geval wel positief dat het er bij jou allemaal goed uit ziet!

Ik hoop echt voor jullie dat je binnenkort een mooi wondertje in je hebt groeien, dat zou natuurlijk geweldig zijn, ik gun het je zo!

19. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

Apr 25, 2006
    2,179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Hé Ingrid.kom op wel moed houden hé...
    Wonderen zijn de wereld nog niet uit...

Dikke Knuf..

20. Ingiemoppie

Hoi Natasja....

Dank je wel... :oops:
    We zijn al sinds half 5 thuis en ik heb al mijn frustratie (lees: huilen) vanaf dat tijdstip al gehad. Anders was mijn berichtje een complete aaneenschakelijk van zelfmedelijden en dat is ook weer niet de bedoeling. Ik ben van nature nogal nuchter. Maar ook al zie je het aankomen.... het is toch altijd even een klap...

Ik heb bij de inwendige echo trouwens wel stiekum meegekoekeloerd of ik niet toevallig een snel blinkend stipje zag...(helaas niets gezien). Mijn zwangerschapstest van vandaag was wel negatief, maar de duivels zijn er nog niet..... (oeps, daar krijg ik weer wat hoop). Ik heb het de arts maar niet gevraagd, omdat ze al problemen met het vinden van mijn rechter eierstok had.

Haha... ja Liek... ze zeggen toch altijd... er is altijd iemand baas boven baas...... (wanneer komt mijn baas boven baas :rolleyes: ).

Ik heb geleerd overal toch weer wat positiefs uit te halen en mijn humor te behouden. Dus we bijten even als een boer met kiespijn... we slaan op een stuk hout.... we geven een oergil dat de stembanden het begeven (oh ja, die waren er toch al bijna niet meer vanwege verkoudheid).... vloeken alles kort en klein wat in de omgeving is.... en gaan morgen over naar de orde van de dag...... (weer met een lach van een boer met kiespijn)....

Hoi Roses: dank je voor je berichtje..... het beebje komt er hoor! alleen nu met een paar maanden vertraging (denk ik.....)

Share This Page