Vergoeding kraamhulp.

Discussion in 'Kraamtijd' started by Mrs, Jan 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mrs

Mrs Nieuw lid

Jan 10, 2009
    4
    0
    1
    Student.
    Krimpen aan de IJssel
    Hallo allemaal,

Beetje raar tijdstip ;) Maar ik moet me in gaan schrijven bij een kraamhulp en zit dus een beetje te lezen op sites. Ik woon zelf in regio Rotterdam (krimpen aan de ijssel) en ik had al wat gehoord over ZIN kraamhulp nu las ik de voorwaarde en daar stond in dat het gezin, ik dus aansprakelijk word gesteld voor de gereden km van de kraamhulp. Is dat normaal? En word dat dan vergoed door de zorgverzekeraar. Want dit is me eerste keer dus ik vind het een beetje onduidelk misschien dat iemand me kan helpen?

Groetjes.

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dat is hier in ieder geval niet zo...

Je betaalt hier de uren die een kraamhulp bij je werkt...

Dan ligt eraan hoe je verzekerd bent... Ben je aanvullend verzekerd dan betaal je de wettelijke eigen bijdrage per uur.. Iets van 3 euro nog wat per uur zo uit mijn hoofd...
    Bij een aantal zorgverzekeraars krijg je alle uren volledig vergoedt als je maximaal verzekerd bent...

Maar over die gereden km's ... nooit van gehoord en volgens mij klopt het niet... En hier op het platte land leggen we heeeeel wat kilometertjes af hoor ;)

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik had ook een kraamhulp vanuit ZIN en heb nooit gereden km's betaald hoor. Vreemd dat er op staat. Ik betaalde wel de parkeerkosten maar omdat wij een bezoekerskaart hebben, kostte het ons 1 euro en nog wat per dag. valt mee dus.
    Ik zou ze toch even bellen, als ik jou was.

Als je aanvullend verzekerd bent betaal je idd toch een eigen bijdrage. Ik had 49 uur kraamhulp en betaalde uiteindelijk iets van 200 euro (kan ook iets minder of meer zijn, weet ik niet precies) eigen bijdrage.

Overigens was ik erg blij en tevreden met ZIN, maar ik had ook geluk met mijn geweldige kraamverzorgster.

Succces!

4. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Wij hadden ook ZIN en hoefde ook niets te betalen. Alles is bij ons vergoed door de verzekering (DSW av-top).

ik vind de zorg van ZIN trouwens erg goed :D

Liefs

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Geen ervaring met ZIN. Maar ik vind het wel raar als je op moet draaien voor de kosten van de gereden kilometers. Hier was dat gelukkig niet zo, want onze kraamhulp (één van de vier) woonde hier 40 km. vandaan.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij betaalden gewoon de uren, en de km die ze voor ons reed. Dus als ze boodschappen voor ons deed, betaalden wij die km. Niet haar woonwerk km natuurlijk.

7. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Kiwi, de vergoeding van de eigen bijdrage is echt afhankelijk van welke verzekering je hebt.. bij mij werd alles namelijk 100% vergoed. Ik moest het alleen voorschieten en 2 weken na declaratie had ik het op mijn rekening.

En hier hoeven wij ook de gereden km niet te vergoeden. Zit al in de prijs inbegrepen. Ook vind het een beetje een rare manier.

8. netmoeder

netmoeder Actief lid

Feb 2, 2009
    181
    0
    0
    Die gereden km zijn inderdaad de kilometers die de kraamhulp maakt als jij haar eropuit stuurt om iets te doen/kopen ergens. Als ze bijvoorbeeld voor jou naar de stad of supermarkt moet rijden, dan moet je die kosten betalen. Maar de kosten voor het naar jou huis komen (woon-werkverkeer) hoef je uiteraard niet zelf te betalen. Bij mijn kraamzorg stond het ook zo in de voorwaarde, en ik had het toen voor de zekerheid even nagevraagd.

9. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Volgens mij geldt dat idd voor extra kilometers en niet voor ww-verkeer. Ik krijg trouwens ook kraamhulp van ZIN (ook regio Krimpen, toevallig!).

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik had ook ZIN en we hebben daar niets voor hoeven te betalen terwijl ze hier 2,20 aan parkeerkosten moest betalen (keer 38 uur dat ze hier gewerkt heeft... is behoorlijk wat). Ik heb trouwens goede ervaringen met ZIN!

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Hier ook ZIN, heb een super kraamverzorgster gehad. Hebben overigens geen reiskosten hoeven te betalen, maar ze kwam sowieso op de fiets :)

12. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ken zin niet, maar ik denk ook dat jet niet goed begrepen hebt. lijkt me nogal een vreemde toestand anders. de eigen bijdrage zit op 3.80 euro en die kun je bij je verzekering declareren en aan de hand van eht soort polis en verzekering wat je hebt krijg je een gedeelte of meer vergoed. dat hangt dus van je zorgverzerering en gekozen pakket af. het lijkt me wel logisch dat als jij ahar naar de winkel stuurt dat je die km vergoeding wel betaald zoals iemand al aanhaalde. dat zal het dus anar alle waarschijnlijkheid wel zijn. en anders bel je ze gewoon even op om te vragen hoe of wat. ze zijn hier erg vriendelijk en behulpzaam ik neem aan dat dat dat bij zin ook wel zo zal zijn.

Share This Page