Om een lang verhaal kort te maken mijn zoontje van 7 maanden is een hele slechte drinker (altijd geweest) toch kwam hij altijd wel aan zn minimale hoeveelheid..volgens 3 kinderartsen is het niet erg dat hij bijna geen melk binnenkrijgt en is een potje fruit voldoende aan vocht! als hij daarop groeit en plast. nou groeit hij enorm goed. hij was de laatste keer 9300 gram! met ruim 6,5 maand.. De fles gaat er nu echt niet meer in..... tuitbeker gewone beker alles geprobeerd spenen kan wel een winkel beginnen .. nu geef ik het dus in de vorm van een bord pap in de ochtend en in de middag 2 liga 2estap gekruimeld en daar zn melk doorheen en nog wat pap om het dikker te maken. voorheen kreeg hij dan een klein flesje in deochtend als hy wakker wel zon 50cc en als hij ging slapen ook maar nu is het 1 slok en dan is het over.. Het komt niet door de bijvoeding het was VOOR de bijvoeding al zo. Met eten zelf gaat het redelijk wel moet ik soms echt mn best doen om wat te laten eten.. dit was zn schema plus minus: 6.00 50ccmelk 9.30 150ccpap 12.30 200gram fruithap 15.30 150 melk koek (pap) 18.00 200gram groente 22.00 50ccmelk nu vallen die 1e en laatste fles er ook nog eens af! kan toch niet hem savonds uit zn bedje halen om 22.00 en ook nog eens pap gaan geven?
Denk je dat hij wakker wordt in de nacht van de honger? Probeer het eens uit wat hij doet als je de laatste fles weg laat. Meestal geven kinderen wel aan wanneer het tijd is voor een volgende stap.
Ja hij word wel wakker in de nacht VAAK zelfs... 3x maar dat is meer voor een speentje dan voor honger... als het wel echt honger is is het na een paar slokken weer over en is hij tevreden! als ik die ook nog wel laat word het wel erg weinig vocht denk ik!? Hij krijgt nu met mazzel 300cc melk binnen...
Als hij die laatste niet pakt dan pakt hij het wellicht in de ochtend weer, en anders met beetjes de andere voedingen iets verhogen. En je zou de pyamapapjes eens kunnen proberen, kant en klare kv en pap en met smaak (of bedoelde je dat met de pap?)
Hij krijgt nu nutramigen dus dat kan niet meer maar dat schijnt ook niet de oorzaaak van t slechte drnken te zijn. ophogen gaat niet lukken helaas..en papjes hebben we toen allemaal geprobeerd geen resultaat helaas! hij heeft gisteravond zomaar 120 gedronken! vanmorgen maar 20cc.. toen maar weer pap gemaakt dus 3x pap vandaag.. nouja het is niet anders!
Misschien kan je andere dingen gemaakt met Nutramigen proberen? Op deze site vind je recepten met neocate, ik neem aan dat je hetzelfde kan doen met Nutramigen: Recepten met Neocate
Gaat yoghurt er wel in? Dat mag je ook meetellen in het vocht wat hij op een dag binnen krijgt. Ik zou dan Griekse yoghurt proberen, is wat dikker en zitten goede vetten in voor de kleintjes. Succes!!
hij word verdacht op koemelkallergie maandag 1e test dus Griekse yoghurt gaat nu niet. en hij eet zn avondeten de laatste dagen ook niet meer op hij houd gewoon niet van eten.! ik snap gwoon niet hoe hij in godsnaam ruim 9 kilo al weegt terwijl hij alleen 150 gram fruit 300 a 400 melk binnenkrijgt en n beetje groente..
Shakes bedankt voor de tip. Ik doe weleens wat melkpoeder door de groente enzo heen maar geef toch liever in een fles of papje zodat ik er ook het water bij kan doen(ivm vocht) hij krijgt echt weinig vocht maar plast wel gewoon!
Lisa heeft een sonde gehad en we hebben haar aan het drinken gekregen door zelf drinkyoghurt te maken: melk, yoghurt en roosvicee. In jouw geval dan misschien eerst proberen zonder yoghurt. Eva kreeg het trouwens ook toen ze vanaf 10 maanden geen fles meer wilde (als ik er was kreeg ze bv en anders dus een beker met drinkyoghurt).
geef snachts geen voeding meer.. alleen als hij rond 5 a 6 weer wakker word dan wel.. maar in de nacht niet meer(leverde ook nix op 30 drinken indd of aanvallen met enorme honger en dan nog maar wenig drinken. nu in de ochtend nam hij 50 cc.. terwijl hy dan gisteravond om 6uur voor t laatst groente heeft gegeten..