Hallo Ik heb gisteren een rekening van mijn zorgverzekering gekregen van het bloedonderzoek van mijn man en mij. Dit valt volgens hun in mijn eigen risico. Moet dus ff bijna 700 euro binnen een week betalen. Wij kwamen in aanmerking voor verder onderzoek naar de miskramen ivm 3 miskramen. Ik vind het toch een beetje raar dat dit onderzoek binnen mijn eigen risico valt en de rest van de onderzoeken niet. Weet iemand of dit klopt? Heeft iemand dit ook gehad?
Ik zit bij pzp van cz. Heb een uitgebreiden polis, maar kom er echt miet uit. Morgen moet ik naar de gyn en vraag ik het nog even na. In de middag kan ik dan cz ff bellen.
Ik hoorde laatst ook van iemand dat genetisch onderzoek zelf betaald moet worden. Ik heb nooit rekeningen gehad, gelukkig!
De onderzoeken in Nederland zijn vergoed door cz bij mij maar alle onderzoeken in het buitenland vielen onder mijn eigen risico.
Vlgs mij valt bloedonderzoek idd onder het eigen risico. Vlgs mij maakt het dan ook niet uit om welk onderzoek dat gaat. Helaas kunnen wij ook zo'n rekening verwachten helaas. gaan dat traject ook in na 3 miskramen.
Wanneer hebben jullie die bloedonderzoeken gehad? Wij in april dit jaar en hebben (nog) geen rekening ontvangen. Heb er ook nooit bij stilgestaan dat het mogelijk is.
Dit is lab onderzoek en valt naar mijn weten gewoon binnen het eigen risico. Mijn man en ik hebben afgelopen juni dit onderzoek gehad en hebben hier de rekening al van gehad.
Ik blijf het raar vinden als we dit moeten betalen. Andere bloedonderzoeken nooit wat van gehoord. Nijntje wij hebben in juli het onderzoek gehad. Morgen heb ik controle bij de gyn. Ga ff vragrn wat zij ervan vindt
Marjol kwamen jullie in aanmerking voor dit onderzoek of hebben jullie erom gevraagd? Wij kwamen in aanmerking en de gyn heeft het eigenlijk nooit ovet mijn eigen risico gehad. Dit is ook echt het enige waar we voor moeten betalen. De rest wordt allemaal vergoedt.
Wij kwamen in aanmerking. Verloskundige zorg valt buiten het eigen risico, behalve labonderzoek daar betaal je eigen risico over. Vandaar dat je dat waarschijnlijk moeten betalen.
Ja maal 2 dus 700 euro. Echt niet normaal eigenlijk. Bedankt voor je reaktie. Ga morgen nog ff met gyn overleggen en mss toch nog met cz bellen. Je weet het maar nooit
Ik heb even gekeken bij mijn verzekering bij 'mijn zorgverbruik' op internet en het ziekenhuis waar ik die onderzoeken heb gehad heeft 575,77 gekregen van mijn verzekering. Er staat maar 1 prijs en heb bloedonderzoek en een paar afspraken met echo's gehad voor die mk. Erg goedkoop dan dus voor alles bij elkaar... Er is helemaal niets van mijn eigen risico afgegaan.
Nou heb vandaag gebeld. Moet gewoon betalen. Het valt onder labonderzoek en dit valt binnen je eigen risico helaas. Wat ik wel raar vind dat mijn man en ik het moeten betalen. Naar mijn idee is het 1 test
dat lijkt misschien zo, maar ik neem aan dat ze ook van je man boed hebben afgenomen? zoja dan moeten ze echt 2 aparte onderzoeken doen 1 met jouw bloed en 1 met het bloed van je man. en ze kijken ook nog of de matst met elkaar. Degene die geen eigen risico ervan hebben hoeven te betalen.... Zaten jullie dan al aan het maximum? Ik ben blij dat we het nu in dit jaar nog kunnen doen want van ons beide hebben we al iets eigenrisico betaald aan medicatie. denk dat er in totaal van ons beiden nog 400 euro over is... is nog een hoop geld met gelukkig minden dan 700 euro in 1 klap.
Hi, Bij mij komen de rekeningen een voor een binnen. Bloed onderzoeken zijn bij mij inderdaad van m'n eigen risico gegaan. Die is inmiddels op. De rekening voor de testen van klinisch genetisch onderzoek moet ik nog krijgen. Moet daar ook nog dan t antwoord van krijgen. Ikzelf ben met bijna alle onderzoeken naar belgie gegaan (lang verhaal). Alles wordt gewoon vergoed, maar ja, eerst wordt het eigen risico op gemaakt. Had nog 100 euro eigen risico over toen die onderzoeken begonnen en is nu op. Zit er al ruim overheen zelfs en heb geen cent extra hoeven te betalen. Tot nu toe dan. De rekeningen die binnen zijn, zijn t/m aug. In sept heb ik een operatie gehad, okt nog meer bloed, en nov nog een ingreep. Die moeten dus nog gedeclareerd worden.