Ik heb ook de papieren van de vk binnen gekregen en ook de vraag gehad of ik de nekplooimeting wou doen, maar zit nu wel in twijfel nu ik dit allemaal lees!
gisteren tot laat met het ventje zitten praten. We doen geen een enkel onderzoek. er zijn helemaal geen aanwijzingen binnen de fam. om ons zorgen te maken dus we zien het wel na de bevalling.
bij ons word die ook gewoon vergoed, ik heb de verzekering gebeld en die zei me dat. omdat de vk eerst een counseling gesprek wil om de mogelijkheden toe te lichten, valt het voor het ziekenfonds onder doorsturen dus medische reden. en de rekeningen mogen allemaal gewoon doorgestuurd worden. verder vind ik het raar om te lezen dat er hier staat dat iemand bij wie een verhoogde kans is gemeten geadviseerd word om het kindje te laten weghalen. volgens mij is de normale procedure toch, dat wanneer er verhoogd risico word gemeten dat je dan word doorgestuurd voor een punctie.
maar waarom dit allemaal ondergaan als je al van te voren weet dat zo'n meeting niet 100% te vertrouwen is en als er geen afwijkingen in de fam voorkomen zou ik het dus niet ondergaan dan kan je beter mits het wel zo is een punctie laten doen want dan heb je veel meer zekerheid ook schijnt een punctie (van horen zeggen) niet helemaal 100% betrouwbaar te zijn maar meer dan een nekpooi meeting maar jullie moeten allemaal zelf doen wat jullie goed denken te vinden ik waarschuw alleen voor dat het ook een foute uitslag kan zijn en dat veroorzaakt veel stress en/of verdriet ga dan voor safe of helemaal niets sukses allemaal (ow reactie van duimelijntje was van mij dus ) en nee ik ben geen oplichster alleen was "hummel" even under cover
het werd aangeraden om het vroeg te laten weg te halen aangezien ik al 15 weken was en de punctie pas kon plaats vinden toen ik 19 weken was ben blij dat we gewacht hebben tot de punctie groetjes talia
@talia. Ik begrijp dat je blij bent en dat je niet geluisterd hebt. Wel vind ik het raar dat ze je dit geadviseerd hebben. Dat doe je toch niet als ze je ook al een punctie hebben aangeboden.....
inderdaadn ik was toen bij het ziekenhuis van hasselt ben dan ook onmiddelijk overgegaan tot een ander ziekenhuis met een andere gyn. voor hetzelfde geld was ik mijn zoontje kwijt geweest door zulke mensen, waarom heeft ze die nekplooi meting ook uitgevoerd, we hebben er nooit achter gavraagd en toen het gedaan werd dacht ik zelf dat het normaal was dat het altijd gedaan werd, het is mijn eerste kindje dus wat weet ik, pas erna ben ik teweten gekomen dat het pas gedaan mag worden als het koppel er achter vraagd of als de vrouw ouder is dan 35 zelfs dan moet er toestemming gegeven worden. en dan ook nog aanraden dat wanner we geen gehandicapt kindje wilden we het beter toen al lieten weghalen, zoiets doen ze normaal al helemaal niet. groetjes talia
vreemd want een punctie doen ze vanaf 14 weken ik was zelf ook 14 weken toen ik hem kreeg vreemde zaak allemaal goed dat je niet geluisterd heb
Als ik jonger was geweest had ik de nekplooimeting niet laten doen. Ik heb het laten doen omdat met het vorderen van je leeftijd het risico schrikbarend groter wordt. Talia, jammer dat je zo'n slechte ervaring hebt gehad. Dat wens je niemand toe. Maar gelukkig is alles goed afgelopen. Groetjes, Gina
down syndroom is bij vrouwen boven de 36 1 op de 300 baby's zo is het mijn verteld door mijn gynocoloog dus dat valt allemaal nog wel mee zo schrikbarend is het dus nog niet maar je kan natuurlijk die ene zijn , maar als je zo gaat denken dan maak je je het jezelf wel heel erg moeilijk
Het is ook niet zo dat ik mijzelf gek maak hoor. Helemaal niet. Ik ga altijd van het positieve uit. Ik wilde gewoon weten of ik meer risico had. Dit is gelukkig niet het geval. Trouwens als je 40 bent heb je kans van 1 op 25 op een down-kindje (dat bedoelde ik dat het risico zo oploopt na je 35e jaar).
dan ben ik verkeerd ingelicht was nl al 41 toen ik zwanger raakte van Caitlin maar goed ik heb punctie laten doen en zie daar hollands welvaren een gezonde meid
We gaan helemaal niks meer aan onderzoeken laten doen. We hadden nog wel even flinke twijfel maar als het zo is is het zo en is het kindje van harte welkom.
ja dat is ook zo moeilijk, je moet eigenlijk voor je het allemaal gaat testen eigenlijk al weten wat je doen gaat met een negatieve uitslag. en als e rword getest op down, dan wil dat niet zeggen dat het kindje niet iets anders heeft. ik heb besloten niet te gaan testen omdat dat zou beteken dat ik de eerste helft van mijn zwangerschap in verschrikkelijke onzekerheid zou moeten doorbrengen. en de kans op een gezond kindje is gewoon zo groot.
De vk zei tegen mij dat het 175 koste, voor eigen rekening, als je uit komt op 1/100 dan krijg je een vruchtwaterpunctie en die wordt dan wel vergoed!! En alleen als je boven de 35 uit komt wordt de nekplooi onderzoek ook vergoed!!
Ik heb tegelijkertijd met mijn 1ste termijn echo de meting laten doen. Gratis (bij ons in de regio), de bloedtest daarentegen kost 51 euro. Want alleen een nekplooimeting zegt maar superweinig. Bij ons zou er een verder onderzoek aangeboden worden als de combinatietest uit zou komen op 1/200 of lager. Gelukkig was het prima, dus gaan we niet verder.
Het is fijn op te horen dat alles goed is!! Wij doen het niet want wij moeten het dus wel zelf betalen! En we gaan er van uit dat alles goed is dus....... tja het is ook wel moeilijk!