Vergoeding Nutramigen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Suus84, 30 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Ik weet niet of ik hier juist zit met m´n vraag.

Ik heb van de kinderarts een verklaring gehad om nutramigen te halen bij de apotheek. De apotheek stuurt de rekening hiervan naar m´n zorgverzekeraar. Nu was ik benieuwd of dit vergoed wordt. Ik heb dit aan de apotheek gevraagd, maar die wisten het niet. Ze zeiden: Bel je zorgverzekeraar. Ik die gebeld en die weten het ook niet:(. Die verwijzen me weer naar de apotheek.
    Kan hierover ook niks vinden in de voorwaarden.
    Ik zag wel dat ik in me aanvulling een x bedrag vergoed kreeg, maar das niet veel. Ben bij Menzis verzekerd.
    Weet 1 van jullie het toevallig of dit vergoed wordt uit de basisverzekering?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Op de site van meniz lees ik dit;

Wanneer heeft u recht op vergoeding vanuit de Basisverzekering?
    U heeft alleen recht op vergoeding van dieetpreparaten uit de Basisverzekering als u niet kunt uitkomen met aangepaste normale voeding of andere producten van bijzondere voeding en u een van onderstaande aandoeningen heeft:
    U lijdt aan een stofwisselingsstoornis;
    U lijdt aan een voedselallergie;
    U lijdt aan een resorptiestoornis;
    U lijdt aan een via een gevalideerd screeningsinstrument vastgestelde ziektegerelateerde ondervoeding of een risico daarop;
    U bent aangewezen op dieetpreparaten overeenkomstig de richtlijnen die in Nederland door de desbetreffende beroepsgroepen zijn aanvaard.

Ik kreeg nutramigen vergoed zonder problemen, als je maar de verklaring hebt van de arts.

3. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Volgensmij heb ik weer is verkeerd zitten kijken bij de voorwaarden van m'n zorgverzekeraar :D. Dank je wel :)

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Geen probleem ;) en graag gedaan.

5. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012