Hoe vaak flessen uitkoken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door pientje1, 18 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik doe de flessen niet in de vaatwasser, maar was ze dagelijks af en kook ze daarna uit. Maar is dat eigenlijk nog wel nodig? Ze is nu 8 maanden.

2. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, dagelijks uitkoken of überhaupt uitkoken is niet meer nodig. Goed heet afwassen en daarna goed laten drogen is voldoende.

Ze mogen overigens ook gewoon in de vaatwasser op de hoogste stand.

3. pientje1

Hmm oke.
    Ik weet dat ze in de vaatwasser mogen en dat heb ik een tijd gedaan, maar uiteindelijk nieuwe gekocht omdat ze er zo vies uitzagen door de vaatwasser. Doe ik dus niet meer.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij wassen de fles met afwasmiddel na elk gebruik en 1x per dag doe ik de fles in de magnetronsterilisator.

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik kook de fles eigenlijk nooit uit! Na elke voeding was ik hem goed met een sopje en zet hem dan in een sopje met heel heet water weg tot de volgende voeding.

6. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Ik kook de fles 1 keer per week uit. Na gebruik gewoon in heet sopje wassen en laten drogen. Voor gebruik dan weer even omspoelen

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Na elke fles heet water uitspoelen en borstelen. 1-2 keer per week met afwasmiddl

8. pientje1

Als je alleen afwast is wel het advies om de fles uit te koken.

Ik ga ook maar wat minder vaak uitkoken.

9. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Sinds zo'n 2 maanden geleden steriliseer ik ze niet meer dagelijks, maar zo'n 2 x in de week.

10. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik was de flesjes af met heet water en afwasmiddel.
    Uitkoken doe ik niet. Soms als het uit komt gaan ze mee de vaatwasser in.

Doe vooral waar jij je goed bij voelt.

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Die kalkaanslag is echt een crime. Hebben jullie daar ook zo'n last van? En een flesje afdrogen gaat bijna niet,kost me ook teveel tijd...:)

12. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Mijn kraamverzorgster gaf als advies tegen de kalkaanslag om af en toe de flesjes even uit te koken met een klein scheutje azijn.

13. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Baby 5 maand.
    Ik kook 2-3 keer per week uit. Andere dagen spoel ik de fles na iedere voeding met heet water (dus geen sopje met afwasmiddel tussendoor).

14. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Pff niet vaak. Ik doe ze na de voeding even goed afspoelen en borstelen. En dan paar keer per week echt goed (alles uit elkaar etc) en ik denk 1x per 2 weken in de sterilisator.

15. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik deed ze ook altijd met goed heet water en afwasmiddel schoonmaken toen ze kleiner was. Haalde wel consequent alle onderdelen uit elkaar. Eens in de zoveel tijd uitkoken en als ze ziek was kookten we wat vaker uit. Spoelde ze na het het afwassen om met schoon water en dan op schone theedoek of stuk keukenpapier laten drogen.

16. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik heb ze een keer in de vaatwasser gehad maar hij kwam er rood uit... hadden spaghetti gegeten die avond. Vond het er een beetje smerig uitzien dus tegenwoordig was ik ze af in een sopje. Dan met goed heet water afspoelen en aan de lucht laten drogen

Deel Deze Pagina