Hallo, ik heb een vraagje. Ik ben zwanger geworden middels de Medische Molen. En na ruim een jaar zijn we bij de 1ste IUI poging zwanger geworden. Gister hebben we de 1ste echo gehad. Ik zou eigenlijk 7 weken moeten zijn en het vruchtje zou dus 10mm moeten zijn. Tijdens de echo was er een klein vruchtje van 5 mm te zien met hartactiviteit en een lege 2e vruchtzak. Nu moet ik volgende week terugkomen. En dan hopen we dat Uk is gegroeid. als uk is gegroeid en de 2e vruchtzak is nog zichtbaar dan moet ik de week daarna door naar de Gyn, de lege vruchtzak mag niet door blijven groeien ivm een verhoogde kans op een miskraam. Wie heeft dit ook gehad en hoe is het bij jullie verder gegaan. Liefs Jun
Ik had maar één vruchtje en één vruchtzakje. Mijn eerste echo was op 7 weken en 2 dagen en vruchtje was toen 8mm. Dan lijkt 5 me zo gek ook nog niet. Is toch echt heel moeilijk te meten op die termijn. Dat tweede vruchtzakje verdwijnt hopelijk vanzelf!
Ik hoop ook dat het 2e vruchtzakje verdwijnt. Heb al even gezocht maar je kunt heel weinig vinden over een 2e lege vruchtzakje
Lijkt me als er een heel vruchtje kan verdwijnen, dat een vruchtzakje ook wel veilig uit zichzelf kan verdwijnen? twinspiratie.nl - Verdwijnende Tweeling Syndroom (VTS) Hoop je zo een beetje goede moed te geven! Ik weet hoe onzeker die eerste weken zijn en dan al helemaal als iets niet helemaal volgens plan gaat! Ik hoop dus dat alles gewoon uit zichzelf goed komt voor je!
In mijn zwangerschap ook een vanishing twin gehad. Vruchtzakje zit er nog steeds. Zit nu in mijn placenta gedrukt. Hier geen reden voor paniek Ik duim voor je
oke, ik had nog nooit van het syndroom gehoord Arts had het erover dat ze de 2e vruchtzak wel goed in de gaten wilde houden om een miskraam te voorkomen, dus vandaar dat ik een beetje nerveus werd. Ik hoop dat uk goed doorgroeit en we volgende week goed bericht krijgen
Mijn zusje was er eentje van een tweeling waarvan de andere helft het niet gered heeft. Mijn moeder heeft met 8 weken een zware bloeding gehad, maar is het vruchtzakje niet verloren. Dat kwam pas bij de geboorte mee met de placenta, nadat mijn springlevende zus geboren was. Zij is ook goed in de gaten gehouden destijds hoor! Heelveel bedrust gehad ook, ze bloeding was uiteindelijk niet eens van de vanished twin maar vanwege placenta praevia. Wel andere tijden natuurlijk, begin jaren '80.
Je houdt met van alles rekening als je in de medische molen zit. Maar dit was wel het laatste wat we hadden verwacht. En ik had ook nog nooit van het syndroom gehoord, tot vandaag Wel fijn om te lezen dat het vaak gelukkig wel goed gaat. De extra controles geven mij wel wat meer rust.
Hi Junyor, Er zit iemand in de februari buikjes club die met hetzelfde verhaal kwam: @Flashyfly. Misschien dat jullie ervaringen kunnen delen? Iig proficiat met je zw en ik duim voor je dat het ene beebje een gezond kindje zal worden
Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik rond 6 weken een felle steek in mijn buik en verloor een paar druppels helder rood bloed. Ik dacht natuurlijk dat het mis was. Bij de echo bleek er niks aan de hand, vruchtje met hartactie en de bloeding bleek onverklaarbaar. 2 Weken later wel een verklaring namelijk een leeg vruchtzakje naast het gevulde. Bij 10 weken was dit alweer verdwenen, zonder verdere bloedingen oid. Gisteren eerste echo gehad omdat ik niet wist hoe ver ik nu zwanger ben. Het vruchtje was 14mm en de vk zei dat dit 7 weken en 3 dagen was. Volgens mij is het heel moeilijk zo'n klein ding precies te meten en zou de innesteling misschien iets later geweest kunnen zijn? Ik hoop een mooie echo voor jullie volgende week! Liefs Milo
Hey junyor, spannend zeg! Maar niet te druk maken. Ben je ook terug gezet in weken of kwam je uit op 7 weken wel? Bij mijn eerste echo dacht ik 7 weken te zijn, vruchtje was 3mm en arts kwam uit op 5.6 weken. Schrok hier behoorlijk van. Met ruim 9 weken weer echo gehad en uk was goed gegroeid dus niks aan de hand! Ook vooruit gezet weer. Dat het hartje klopte is het belangrijkste. Met een 2e vruchtzakje heb ik geen ervaring.