Heyyy halloa, Ik zit een beetje te dubben over de vergoeding wat ik voor kan / moet stellen voor de oppas straks. Even een situatie schetsje... Onze buurvrouw gaat oppassen, zij werkt zelf niet heeft zelf twee kinderen (8 en 10 jaar) Ze heeft dadelijk alleen onze Just als oppas kindje, en gewoon bij haar thuis. Ze heeft wel de sleutel van ons huis zodat ze altijd dingen kan pakken wanneer dat nodig is! Een vriendin van me zei dat als je het omrekent je op een kinderdagverblijf zo'n 3,- á 4,- per uur betaald. Een andere vriendin betaald 3,- per uur en brengt haar kindje naar een vrouw die bij haar thuis op meerdere kinderen oppast. Wat is een schappelijke prijs om te vragen? Natuurlijk moet je het er samen over eens komen maar ze zei kom maar met een voorstel, ik vind het heel moeilijk,... heeft iemand een idee wat schappelijk is?
Je bent over het algemeen wel goedkoper uit als je hem naar een kinderdagverblijf brengt (mits je natuurlijk geen superhoog inkomen hebt). Ik heb het voor ons uitgerekend, en kom op nog geen euro per uur met de kinderopvangtoeslag.
Ik zou inderdaad eens kijken wat je moet betalen bij het kdv. Ik betaal zelf nog geen euro per uur, en dit voor 2 dagen per week komt ongeveer op EUR 80,- per maand. Volgens mij is je oppas dan veel duurder (als je natuurlijk ook 2 dagen zou doen). http://download.belastingdienst.nl/toes ... 1t71fd.pdf
Hoii Ja ik werk onregelmatig (werk in de zorg)... Ik heb geen vaste werkdagen. Wel altijd dezelfde tijden maar steeds andere dagen. Het gaat altijd om de uren van 7.30 tot 10.30 en van 15.00 tot 18.00. En dan de ene keer heb ik alle twee die tijden nodig omdat ik dan 's middags weer terug moet naar het werk (gebroken diensten) en de andere keer heb ik alleen de ochtend of alleen de middag nodig! Dus een Kinderdagverblijf is geen optie (of je moet een 24 uurs kdv zoeken maar die zit hier niet in de omgeving...) Dus de buurvrouw is natuurlijk wel heel erg fijn! Dus op zich heb ik ook niet veel oppas nodig omdat ik deze uren werk... Ik begin om 15.00 en mijn man is om 18.00 (vaak nog eerder) al thuis. En 's ochtends begint mijn man om 7.30 en ik ben om 10.30 thuis... Maar die 3,- lijkt me dan wel schappelijk als ik jullie zo hoor! Thankssss -xxx-
Je kunt je ook alsnog opgeven bij een gastouderbureau en zelf je buurvrouw als gewenste gastouder opgeven. Dan kom je nl. wel in aanmerking voor de vergoeding via werkgever en staat (in totaal 1/3 van bedrag). Je betaalt dan wel voor de inschrijving. Kijk bijv. op www.mrnosey.nl en kies gastouderbureau, er zijn trouwens nog veel meer andere bureaus, dus neem iets wat in de buurt zit.