Het laatste jaar (2006) is voor mij geen fijn jaar geweest (eigenlijk net zoals alle andere jaren). Maar het onprettige moment begon toen ik vertelde dat ik zwanger was. Vanaf dat moment heb ik 4 maanden niets gedaan (vanwege een overgang naar een ander financieel pakket). Veel problemen met mijn baas gehad hij vond het nodig dat ik maar 1,5 uur ging rijden ondanks mijn bekkeninstabiliteit om een andere zusje te helpen. Weinig tot niet met mij communiceerde. En alleen de negatieve dingen eruit pikte. De beloofte functie in oktober werd uiteindelijk ook terug gedraaid omdat ze zeiden dat ik het geestelijk niet aankon. Dit heeft mij al heel snel tijdens mijn zwangerschap doen besluiten dat ik na mijn zwangerschap niet meer wil terugkeren bij dit bedrijf. Ze weten het zelf nog niet maar ben wel benieuwd naar hun reakties. Wat vinden jullie hiervan en heeft iemand dit ooit meegemaakt
Jeetje wat en klote situatie zeg! Zo problematisch heb ik het niet meegemaakt, wel heb ik ontslag genomen toen ik 6 maanden zwanger was. Ik kon bij dat bedrijf niet parttime in dezelfde functie blijven werken na mijn verlof. Toen ik in mijn 7e maand zat ben ik bij een andere organisatie gestart, ruim 1,5 maand gewerkt en na mijn verlof weer verder gegaan.. Succes!
Ik heb tijdens mijn zwangerschap ontslag genoemen en ben na mijn verlof onmiddelijk gestrat bij een nieuwe werkgever en ben ZOOOOOOO blij dat ik daar nooit meer een voet binnen hoefde te zetten!
Kijk eerst goed om je heen naar andere banen. Ook met een dikke buik kun je solliciteren en aangenomen worden! Als je het financieel kan rooien, dan zou ik met de grootste grijns die ik had een lekkere ontslagbrief op het bureau van mijn baas leggen en wachten op zijn reactie. En vervolgens: mevrouw Slingeraap? Die werkt hier niet meer Laat dan je ontslag wel samenvallen met het einde van je verlof, dan heb je in elk geval nog salaris tot en met je verlof. Succes met solliciteren alvast! Groet van Kiki
Hoi hoi, ik zit in een vergelijkbare situatie. Voor mijn zwangerschap al veel problemen op het werk, wat tijdens mij zwangerschap escaleerde en er uiteindelijk toe heeft geleid dat ik met 6 maanden al thuis zat omdat ik overspannen was en last kreeg van paniekaanvallen, harde buiken en flauwvallen. Ik heb toen ook besloten niet meer terug te gaan. Mijn werkgever weet dit nog niet en verwacht me begin april weer op de werkvloer. Ik heb twee maanden opzegtermijn, dus ik ga begin april mijn ontslag indienen. Op het laatste moment, zodat ik nog wel (zoals kiki ook zegt) nog salaris heb tot het einde van mijn verlof. Ik ben nu ook al zo zachtjes aan aan het rondkijken voor een nieuwe baan, zodat ik hopelijk na mijn verlof meteen met een nieuwe baan kan beginnen. Veel succes slingeraap ik hoop dat je een leuke nieuwe baan zult vinden!
Dank jullie wel voor je reaktie. Ik neem ook pas na mijn bevalling ontslag met mijn onslagtermijn in acht genomen. Daarna ga ik op mijn gemak op zoek naar een andere baan. In principe kunnen we het redden van 1 salaris dus vandaar dat ik dit besluit ook genomen heb.
Even een praktische tip..... Je hebt als vrouw het recht om binnen je verlof je baan op te zeggen. Doe je dit voor twee weken na de bevalling dan geld je verlof dus als opzegtermijn en hoef je niet meer te werken na je verlof. Je kunt dus binnen twee weken na je bevalling opzeggen en dan hoef je niet meer te werken. Het einde van je verlof is dan tevens einde contract. Dit weet ik omdat ik zelf ook ga opzeggen in mijn verlof
Lily bedankt Weet jij toevallig of het uitmaakt dat het dan niet het einde van de maand is? Ik zou namelijk 7 mei weer moeten beginnen.