Hallo dames, Ik ben nieuw hier en ik heb even jullie advies nodig. Binnenkort gaan mijn man en ik een avondje gezellig met z'n twee wat doen en wij hebben nu een kennis ingeschakeld om op onze (hopelijk slapende) zoontje te laten passen. We hebben haar niet echt als 'oppas' ingehuurd, maar ze bood het min of meer vanzelf aan omdat ik aan haar had gevraagd of ze toevallig nog oppassers in haar vriendenkring kende. Ze heeft zelf een zoontje en heeft een verleden in het KDV-wereldje. Zeer betrouwbaar dus. Superaardig dat ze ook aanbood om op te passen (vind het zelf nl. best spannend om mijn zoontje voor het eerst ''alleen'' te laten) en nu willen we haar daar wel iets voor geven. Ik heb al aan haar gevraagd of ze er iets voor wilt hebben, maar ze zegt dat ze het graag doet en er niets voor wilt.. Maar daar ben ik het dus niet mee eens. Vind het niet niets om je vrije avond op te offeren om in een vreemd huis op het zoontje van anderen te passen (terwijl die zelfs ligt te slapen, dus zo gezellig is het ook weer niet). Hebben jullie een idee of suggesties wat we haar zouden kunnen geven? Denk dat ze totaal iets van 4/5 uurtjes zal gaan oppassen. Ik zorg uiteraard voor drinken en wat te snacken.
Wij geven tussen de 5 en 7,50 per uur. Beetje afhankelijk wie er oppast. Ben je voor vier uurtjes toch tussen de 20 en 30 euro kwijt maar dat hebben we graag voor een betrouwbare oppas over. Anders kan ik echt niet genieten van een avondje uit.
Dat klinkt redelijk. Zou het gek zijn als we dat in de vorm van een cadeaubon zouden geven? Ik denk namelijk dat we haar nu maar voor 1x laten oppassen (omdat we een beetje last-minute oppas zochten en zij toevallig aanbood en beschikbaar was). Voor een volgende keer zullen we iemand anders vragen, die ons vaste oppas zal worden en daar willen we dan wel gewoon een uurtarief mee afspreken.
Vind een cadeaubon een prima idee of misschien een cadeaubon dat jij een keer oppast bij hun thuis op hun kindje s avonds. Als je denkt dat ze daar ook gebruik van zou maken he. Ik weet niet hoe zei haar rije tijd indeeld.
Een cadeaubon lijkt me een heel goed idee. Wij hadden ook een keer een vergelijkbare situatie. Een kennisje had een keertje een paar uurtjes opgepast en ik wist dat ze aan het sparen was voor een nieuwe camera. Wij hebben haar toen een cadeaubon van de winkel waar ze vaak haar camera spullen koopt gegeven. Met een cadeaubon toon je je waardering en als ze zelf aangeeft er niks voor te willen hebben vind ik het altijd lastig om gewoon wel contant geld te geven.
Als het idd eenmalig is en zij al gezegd heeft er niets voor te willen hebben, dan zou ik inderdaad iets van een cadeaubon, bosje bloemen of flesje wijn oid aanbieden. In ieder geval geen geld. Ten minste als ik oppas en ik heb al gezegd niks te willen hebben, zou ik me ongemakkelijk voelen als er aan het eind van de avond toch een envelop met geld tevoorschijn komt. Dan zou ik een kleine attentie meer waarderen.
Ik zeg ook een cadeaubon omdat ze zelf aangeeft niets te willen. Misschien vind ze het wel super leuk om te doen, en helpt ze jullie er graag mee.
Ja, ik heb ook het idee dat ze het vooral leuk vindt om te doen voor ons. Ik zal een leuke cadeaubon voor haar uitzoeken. Of misschien iets voor haar en haar zoontje samen (dierentuin/pretpark-bon? bestaan die?) Dank voor de tips allemaal!
DIT Overigens passen wij hier onderling wel vaker op, op elkaars kinderen.. en dat gaat over en weer en geven we elkaar nooit wat Vaak ook geen vaste oppas, net wie er beschikbaar is