oppastarief voor middelbare school scholiere?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Debbie81, 28 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

We hebben een oppas gevonden voor onze kleine man.
    Voor als we savonds naar een verjaardag moeten, uit eten willen of eff naar de film ofzo.

Nu vroeg ik mij af wat een normaal uur tarief is voor een jonge meid van 15 jaar oud.
    Ze heeft meer oppas adresjes, draait mee met de oppas dienst van onze kerk, dus voldoende ervaring. heb haar ook bzeig gezien met mn zoontje en het klikt ook echt tussen die 2. Ook niet geheel onbelangrijk dacht ik zo.

Weet nog niet wat ze bij andere krijgt, dat ga ik eerst natuurlijk aan haar vragen maar wil eerst eff weten wat normaal is.

Ik dacht aan 3 euro tot 3,50 per uur?
    Is dat een redelijk bedrag of te hoog/ te laag?

Wat geven jullie?

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik denk dat 3,50 een mooi bedrag is voor iemand van 15

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij geven rond de 4 euro per uur, afspraak is eigenlijk 3 euro maar we geven altijd iets meer.

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Veel hangt af van wat je verwacht dat ze doet.
    Moet ze je kind bezig houden, in bed leggen, in bad steken, ...? Of is het eigenlijk enkel maar "waken" terwijl hij slaapt.

Ik kreeg 10 à 12 jaar geleden (ik heb 5 jaar gebabysit bij een vast gezin) als babysit van toen 16 al 3 euro per uur. En dat was toen een soort "standaardprijs".
    Ik zou nu dus eerder gaan voor 3.5 à 4 euro.

5. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Als ik dit zie dan kreeg ik als oppas heel veel betaald.

Ik kreeg voor max 4 uurtjes altijd 20-25euro. Dan hoefde ik ze alleen naar bed te brengen en voor te lezen.
    Als ik ook nog met ze moest eten en tanden poetsen dan kreeg ik 30euro.
    Voor de vakantie kreeg ik 75euro.

6. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Vind ik ook veel normaler. Hier krijgt de oppas altijd 25 euro, de ene keer zit ze er 2 uurtjes en de andere keer 4 uur. De max is ook altijd 4 uur.

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou 5,- per uur geven. Vind 3/3,50 wel erg weinig...

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik ook, dat is ook wat wij gevn inderdaad.

9. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    ik vind 3-3,50 een mooi bedrag. Dat verdient een meisje van 15 in een winkel nog niet per uur en daar moeten ze heel wat meer zwoegen. Zeker voor avonden bij je huis zitten is het een perfect bedrag en leuk verdiend.

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik betaal onze oppas ook meestal zo'n 20-25 euro voor een avondje.

Ze moet oppassen op 3 kindjes bij ons (die al slapen) en ik vind het een hele verantwoordelijkheid voor een meisje van 15-16 jaar, vandaar dit bedrag.

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    3 euro per uur dit ook in overleg met haar ouders (zijn onze overburen) en met haar verjaardag /kerst of zo even tussen door een kleingheidje erbij

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.279
    11.001
    113
    Once upon a time was ik 14 en had ik een vast oppasadres, elke zondag zo'n 6 uurtjes, kreeg ik dan 25 gulden voor. Omgerekend naar deze tijd zou ik 4 euro heel netjes vinden, en 3.50 zeker niet te weinig. 5 euro vind ik erg veel, de gastouders hier in de regio vragen 5.10 per uur voor professionele opvang bij hen thuis inclusief luiers en eten!

13. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb ook veel opgepast op mijn 15de en daarna, maar ik paste wel voornamelijk op rond bedtijd en later, soms tot middernacht. Ik bracht de kinderen dan naar bed, voorlezen etc, en verder was het waken (en ondertussen maakte ik huiswerk en keek ik tv), maar dus wel tot laat. Ik kreeg in eerste instantie 25 gulden, maar toen de euro werd ingevoerd werd dat ineens 20 euro :D En soms wat extra's als het een keer erg laat werd. Daarbij trouwens ook altijd drinken + iets lekkers. Komt gemiddeld neer op iets minder dan 5 euro per uur, denk ik.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.093
    3.876
    113
    Ik lees mee, zei toevallig net dat we ons buurmeisje wel eens kunnen vragen, maar zat te denken wat zoiets nu moet kosten.
    Ik kreeg vroeger 5 gulden per uur rond die leeftijd. Vond het makkelijk geld verdienen, meestal lagen ze al op bed en was het gewoon een avond bankhangen. Andere keren moest ik ze soms eten geven en daarna naar bed brengen, bedrag bleef wel hetzelfde.
    Zelf zat ik ook te denken aan 3,50 of 4 Euro in deze tijd.

15. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Poeh ik schrik echt van deze bedragen!
    Ik kreeg vroeger ongeveer 25 gulden per avond/nacht. Vaak bleef ik slapen, omdat de ouders erg laat thuis zijn.

Mijn zusje past nu erg veel op en krijgt meestal 15 euro per avond, zij is 19 en doet een opleiding voor kinderopvang.
    Een uurloon 3,5 / 4 euro voor een kind van 15 vind ik erg veel!

Deel Deze Pagina