vergoeding oppassende opa en oma?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door cowgirl80, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    yukl dat is niet waar. Dit is niet de reden. Mijn vader past op en krijgt daar nu dus gewoon voor betaald. Hij schenkt ons de eigen bijdrage terug omdat hij niet wil dat het ons geld kost.

De reden dat het aangescherpt wordt is omdat mensen veel meer uren afnemen als nodig. Dus mensen die 5 dagen in de week opvang nemen en maar 3 dagen werken. Gescheiden ouders die elkaar als gastouder opgeven. Opa en oma die veel meer uren declareren als dat ze oppassen etc. Dat is fraude... wat ik doe is gewoon legaal en er wordt zelfs mee geadverteerd. Kijk maar eens op www.omavanroodkapje.nl

Het is juist goed vind ik. Doordat mijn vader oppast en betaald krijgt hoeft mijn kind geen ander schaarse kdv plek in te nemen.
    Waarom zou mijn vader er niet voor betaald krijgen maar bijv. mijn buurvrouw als gastouder wel?

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn schoonouders passen 1 dag in de week op, en willen er ook niks voor hebben (wonen 10 km verder op).
    Wel geef ik ze af en toe een bloemetje, of een bon cadeau om uit eten te gaan met zijn tweeën.

Mijn moeder pas op, als mijn schoonouders een keer niet kunnen, en die krijgt precies hetzelfde.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hm hm, en op die website staat "niet verder vertellen he?" ;)

Maar goed, als het geld wat je krijgt alleen kostendekkend is, dan lijkt me dat prima. Maar sommige mensen gebruiken het doelbewust om er zelf beter van te worden. Om dus extra inkomen te genereren terwijl het geld is bedoeld voor de opvang van hun kind (dus opa en oma storten 400 euro op de rekening, terwijl de onkosten bijv. 100 euro is). Dat is niet netjes.

En natuurlijk mag jouw vader er geld voor krijgen. Juist fijn dat hij als gastouder optreedt!

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik stelde dat toch voor omdat de man van TS een vergoeding wilde geven?!

En daarbij komt, hoe weet jij nou wat een mens te besteden heeft?!
    Dat jij €15,- per maand een schamel bedrag vindt, zegt niet dat het voor iedereen geldt?

En nee, hier niks te klagen verder...

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij geven mijn moeder ook bezinekosten vergoeding. Het oppassen doet ze uit liefde. Af en toe neem ik haar mee uit eten of uit lunchen of koop iets leuks voor haar uit blijk van waardering

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nou sorry, maar 15 euro dekt volgens mij niet eens de reisonkosten. Dus ja, ik vind dat echt een nutteloos bedrag. :)

7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Dat was toch ook niet de bedoeling?!?!?

Het was de bedoeling om gewoon een kleine vergoeding te geven (dat wilde ts man graag) maar niet om alle reisonkosten te dekken...

Prima dat jij het een nutteloos bedrag vindt, misschien is een ander er wel heel blij mee...

8. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn ouders passen iedere week 1 dag op, wij brengen Yara zelf en blijven 's avonds mee eten, na het eten nemen we haar weer mee naar huis. Mijn ouders willen hier ook absoluut niets voor hebben. We geven ze nu gewoon ieder jaar een vadeau als dank voor al het oppassen. Vorig jaar theater kaartjes en dit jaar een hotelovernachting. Dit vinden ze dan weer wel erg leuk al zeggen ze iedere keer dat het niet hoeft.

9. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik vind die 15 euro ook een nutteloos bedrag hoor. Wil je komen oppassen, dan betaal ik je 15 euro reiskosten. Het is niet kloppend met de daadwerkelijke kosten, dus ik vind het half overkomen.

Dan is het veel leuker ze af en toe op iets leuks te trakteren.

Deel Deze Pagina