Team opgeheven tijdens verlof, weg werkplek

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door sukkie, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Hoi,

Ik werk in een instelling met leefgroepen voor moeilijk opvoedbare jongeren. (24-uurs zorg)Tijdens mijn zwangerschapsverlof is mijn team opgeheven. Hiermee dus ook mijn werkplek. Ik krijg garantie dat ik een andere werkplek krijg en mag ook voorkeur aangeven, maar op het moment zijn er geen vacatures en dus geen plekken. Dit betekend dat ik in de invalpool aan het werk moet.
    Het meest vervelende is nog dat ik mijn hele verlof bezig ben met waar ik straks kom te werken en of het wel een leuke plek zal zijn.
    Ik vroeg mij af of dit zomaar mag tijdens mijn zwangerschapsverlof??

Groet Sukkie

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Sukkie,

Je wilt graag weten of je werkplek opgeheven kan worden tijdens je zwangerschapsverlof.
    Ik kan je vraag helaas niet beantwoorden omdat het UWV geen invloed geeft op re-organisatie bij je werkgever.

Wel wil ik je meegeven dat je vragen over het opheffen van je werkplek los moet zien van je zwangerschapsverlof.

Ik adviseer je contact op te nemen met de vakbond of het juridisch loket (0900-2020180).

Sterkte met deze lastige situatie toegewenst.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina