Vergoeding Ovitrelle

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nipnip, 9 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Dag meiden in de mmm!

Zoals velen van ons inmiddels weten, is Pregnyl schaars. Het komt regelmatig voor dat het niet leverbaar is, waardoor er uitgeweken moet worden naar Ovitrelle, de synthestische variant van Pregnyl.

Terwijl Pregnyl geheel vergoed wordt, wordt Ovitrelle dit niet en wordt er een eigen bijdrage gevraagd van €38,01.

Ik heb daarop een brief naar mijn zorgverzekering gestuurd, met het verzoek dit alsnog te vergoeden. Dit omdat ik er niet voor kies om Ovitrelle te gebruiken, maar gedwongen wordt omdat de fabrikant van Pregnyl niet voldoende kan produceren. (Even afgezien van de reden waarom dit het geval is)

De zorgverzekering heeft dit afgewezen.

Wie heeft andere ervaringen met de vergoeding van Ovitrelle?

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Niet....

Ovitrelle wordt conform de vergoedingen medicatie voor een x bedrag vergoed. Ook ik moest het ooit verplicht gebruiken en helaas dus een eigen bijdrage betalen.

3. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Ik heb het vergoed gekregen,maar enkel omdat ik recht heb op een x bedrag aan eigen bijdrage voor medicijnen.

4. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Ik heb ook 2 declaraties opgestuurd met een brief
    Van de apotheek en wij kregen het ook niet terug.

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Bij mij is het verzoek ook afgewezen.

Ik had van het ziekenhuis een officiele brief gekregen om bij de declaratie te doen, met de verklaring dat ik dit medicijn kreeg omdat het andere niet op voorraad was, en de behandeling al gestart was.

Helaas.

Maar ach... (zie banner) op de een of andere manier vond ik het deze keer niet zo erg om ervoor te betalen!

6. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Dank jullie wel voor je info! Blijf t belachelijk vinden. Kunnen wij er iets aan doen dat t niet op voorraad is?

Maar goed, t resultaat telt, zullen we maar zeggen. Zie Katalaya :)

7. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Mijn ziekenhuis (maasstad Rotterdam) haalt de Pregnyl nu uit Duitsland
    is bijna hetzelfde, hoeft alleen niet in de koelkast en wordt 100% vergoed door de verzekering:D

Misschien kunnen jullie met je ziekenhuis bespreken of hun dit ook kunnen doen?

En voor degene die dichtbij Rotterdam wonen...misschien is het mogelijk om het in Maasstad op te halen wanneer jullie arts er een recept voor uitschrijft?

8. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Hoi staffy,

Uit Duitsland? En t is pregnyl? Waarom hoeft t niet in de koelkast?

9. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ja ik weet het ook niet...andere samenstelling misschien?
    het wordt in ieder geval ook gemaakt van de urine van zwangere vrouwen dus blijkbaar hebben ze in Duitsland ook een MvM

10. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    ik weet dat de menopur niet meer in de koelkast hoeft (moest tot anderhalf jaar geleden wel) omdat ze er een ander conserveringsmiddel in hebben gedaan. Misschien gebruiken ze ook iets anders om te conserveren in Duitsland bij de pregnyl?
    Lijkt mij helemaal top dat t niet in de koelkast hoeft! Ik wil mijn groente la wel weer eens terug...:D

11. Tessay

Tessay Nieuw lid

18 jun 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé, Ook wij hebben nu de eerste clomid cyclus. En ook tegen het pregnyl-probleem aan. Eigen bijdrage van €53,-. in de brief van het Zilveren Kruis staat dat dit is omdat er "een alternatief" beschikbaar is.. Terwijl dit er dus niet is.

Iemand misschien positievere ervaringen met zilveren kruis?

12. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Wij hebben van de kliniek een brief meegekregen die we naar de zorgverzekering moesten sturen voor een vergoeding. Dit doet de verzekering ook omdat Pregnyl moeilijk leverbaar is... Al heb ik de laatste keer ook een aantal Pregnyl meegrekegen voor de volgende keren (lekker hoopgevend).

Maar ja, wat is € 40 nou? Een veelvoud ervan waren we anders wel aan luiers kwijt geweest...

13. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    #13 Katalaya, 1 jul 2012
    Laatst bewerkt: 1 jul 2012
    Ja, die brief had ik ook. Maar niks hoor: gewoon betalen! (VGZ)

14. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    @lentekriebel; welke zorgverzekering heb je?

En die 40 euro geef ik idd liever uit aan luiers.... Maar daar heb ik pregnyl/ovitrelle voor nodig voor het überhaupt zin heeft om ze te kopen... :)

15. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    inderdaad nip nip! en principieel vind ik ook dat ze gewoon moeten vergoeden, omdat er dus geen alternatief beschikbaar is soms. Want het is wel mazzel dat lentekriebel alvast voor de volgende keren mee heeft gekregen, de meeste ziekenhuizen doen dat niet. Om verspilling te voorkomen en de verzekeraars niet onnodig op kosten te jagen..;)

Daarbij is 6x 40 euro (ik heb nu al 6 iui's achter de rug) al gauw 240 euro. En zelfs dan ben je dus nog niet klaar! Bovendien zijn wij mmm-meiden al genoeg geld kwijt aan dit hele gebeuren. Denk aan je eigen bijdrage die altijd opgaat door de dure medicijnen, ik betaal voor de utrogestan daarboven op ook nog een eigen bijdrage, heb al een fortuin uitgegeven aan ovulatietesten en zwangerschapstesten (kan ik niet om heen ivm de utrogestan) en alle vitaminen die vascaman en ik momenteel slikken zijn helaas ook niet goedkoop...(ok, dat laatste is puur vrijwillig, maar het lijkt wel te helpen, dus gevoelsmatig kom je daar ook niet omheen).

Zelf hebben wij het er graag voor over en kunnen we het wel betalen. Maar voor iemand die krapper bij kas zit, is het echt wel een hoop geld. En dat scheelt toch een hele hoop met mensen die het geluk hebben hun kindje "gratis" te krijgen en dat geld gewoon allemaal lekker in hun kindje en leuke spulletjes kunnen steken...

Dus nip nip, ik vind het heel logisch dat je de strijd aan wil gaan! Zet hem op!!!

Deel Deze Pagina