vergoeding ovitrelle?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door koekie monster, 7 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koekie monster

koekie monster Niet meer actief

hoi dames,
    ik krijg eigenlijk pregnyl maar nu die niet leverbaar is krijg ik ovitrelle. wie krijgt die vergoed door de zorgverzekering?

groetjes

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Volgens mij moet je dit altijd bijbetalen, 38 euro.

Als je in je omgeving een stuk of 5 apotheken afbelt, dan heeft 1 daarvan misschien nog Pregnyl op voorraad. Zo ben ik er nog aangekomen. (Had het met spoed nodig en mijn eigen apotheek had EN geen Ovitrelle EN geen Pregnyl).

3. koekie monster

dat is dus helaas niet het geval, maar bedankt voor de tip. vanaf feb staat pregnyl al in bestelling bij de apotheek. hij zou eigenlijk vandaag binnen komen. maar helaas dus is het toch weer ovitrelle geworden.

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat vervelend, hè. Want we kiezen toch niet voor Ovitrelle... het moet omdat er geen Pregnyl is!

5. koekie monster

ja juist. en ik vind ook dat een zorgverzekering moet vergoeden als het standaard niet leverbaar is dan een alternatief te vergoeden. maar ik moet nu een brief schrijven met bewijzen dat het niet leverbaar is. maar geef het niet veel kans

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou die brief toch gewoon schrijven, je weet maar nooit!

7. koekie monster

ja dat heb ik gedaan. maar ik was benieuwd of iemand het vergoed heeft gekregen

8. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Volgens mij wordt dit idd niet vergoed.
    Ik moest ook gewoon 38 euro betalen.
    Bij ons was er wel Pregnyl op voorraad, maar niet in de dosis die ik nodig had, dus werd het toch Ovitrelle...

Je kunt idd meerdere apotheken bellen in de buurt en daar met je receptje heen gaan. Zo zijn andere dames er ook aan gekomen. Ik had daar helaas ook geen tijd meer voor.

9. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een brief van mijn gyn meegekregen dat het overmacht is bladibla maar mijn verzekering heeft erachteraan gebeld en zegt helaas die eigen bijdrage moet toch.

10. koekie monster

ik heb net een rekening gekregen van de fostimon dus nu is mijn eigen risico al op dus heeft het weinig zin om nog achter deze rekening aan te gaan. maar als ik de nieuwe rekening instuur van ovitrelle krijg ik die dan wel 100 % vergoed? want mijn eigen risico is nu op

11. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    De verzekering dient alleen medicatie te vergoeden als het in een bepaalde groep valt.

Helaas is ovitrelle duur en zit daar standaard een eigen bijdrage op. Belachelijk is het, maar het zij zo.

Je krijgt hem helaas voor een x gedeelte vergoed....

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je kan de rekening altijd opsturen naar de verzekering!
    De ene krijgt hem wel vergoed, de ander niet.
    Ik heb de rekening nog niet opgestuurd, dus nog geen idee wat ZK ermee doet!

13. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ja hoor, deze krijg je vergoed. Ik gebruik ook Ovitrelle en heb nooit een eigen bijdrage hoeven te betalen, aangezien door de hormoonspuiten het eigen risico meteen al verbruikt is.

14. koekie monster

Vlinder waar ben jij verzekerd

15. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik ben verzekerd bij menzis, gewoon basis verzekering.

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Staat dit niet los van het eigen risico? Dat zou je denken...

17. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier totaal geen problemen met pregnyl. Vroeg het de vorige keer bij de apotheek en die keken me verbaasd aan dat ik hoorde dat het zo slecht leverbaar is.
    Maar die €38 is maar een heel klein deel. Schjint inderdaad erg duur te zijn.
    Hier kreeg ik binnen een dag 2 ampullen pregnyl 5000eh zonder problemen mee. Eind augustus gehaald.

18. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Eigen bijdrage valt inderdaad niet onder eigen risico. Betaal je ook als je eigen risico al verbruikt is.

19. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Klopt, maar zolang je eigen risico niet op is, moet je de volle mep betalen tot je op die 220 zit.

Op ovitrelle zit een eigen bijdrage, die dient altijd betaald te worden. Beetje krom is het, maar elke basisverzekering is gelijk, dus niet de ene vérsekering mag de ovitrelle betalen en de ander nit. Dat dient elke verzekering dan te doen ;).

Zie de link, zie je wat altijd wordt vergoed..... Helaas dus zelf dokken bij ovitrelle.....

Medicijnkosten

20. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Vreemd, ik had er nog nooit van gehoord en heb ook nog nooit een rekening gezien.

Deel Deze Pagina