Onze dochter krijgt sinds deze week pepti wegen verdenking kma. Sinds we dat gebruiken hebben we een compleet ander kind en gaat het super goed. Nu vroeg ik me af hoe het zit qua vergoeding van de speciale voeding. Weet iemand hoe dit in zn werk gaat?
Je hebt van iemand te horen gekregen dat je pepti mocht gebruiken? ha, ka, diëtist of cb?! Je moet dan waarschijnlijk na 4 weken provoceren en als het blijkt dat ze kma heeft geven zij de vergoeding af voor de zorgverzekering. Voor nu dus de bonnen bewaren, die krijg je dan ook terug.
Wij waren gestart met pepti, en dit leek te werken, maar na anderhalve week kwamen de symptomen in alle hevigheid terug... Toen opnieuw contact gehad met de huisarts en op haar advies nutramigen (via de apotheek) gaan uitproberen. Hebben zelf 2 potten moeten kopen en omdat onze kleine er zo goed op reageert heb ik daarna weer met onze huisarts gebeld en heeft zij een machtiging afgegeven voor de verzekering voor de voeding... Ze heeft het voorgeschreven voor 12 maanden, en we hoeven pas rond de 3 á 4 maanden te gaan provoceren, maar moet zeggen dat wij wel een heel meewerkende huisarts hebben... Voorlopig krijgen wij het iig vergoed via de verzekering en dat scheelt een boel geld... Zo'n pot kost 20 euro en gebruik er 2,5 in de week ongeveer, dus reken maar uit... Ik zou zeggen neem contact op met je huisarts of kinderarts en vraag wat de mogelijkheden zijn!
Vergoed via de verzekering krijg je als je een machtiging hebt van de arts. Tot die tijd de bonnen bewaren. Niet iedere verzekering vergoed de voeding die voor de machtiging zijn gekocht en er zijn verzekeringen die alleen vergoeden als de voeding bij de apotheek is gekocht. Dus beste koop je daar en niet bij kruidvat bijv. Een machtiging zal je pas krijgen nadat er geprovoceerd is. Je kan je arts ook vragen om nu al een machtiging uit te schrijven. Ze kunnen dat namelijk ook doen voor zelfs maar 1 maand.