Vergoeding Pepti

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mgh, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mgh

mgh Lid

19 apr 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af welke voedingen allemaal wel en niet vergoed worden. Ik zou rechtstreeks met de zorgverzekaar (VGZ, Plus aanvullend pakket) kunnen bellen, maar ik wil geen slapende honden wakker maken, vandaar dat ik het hier vraag.

Het is als volgt. Wij hebben vanwege voedingsproblemen diverse voedingen geprobeerd, waaronder Nultrilon Pepti. Onze dochter floreert hier het beste op. Wij hebben van de KA dan ook een machtiging gekregen. Wanneer ik bij de apotheek deze machtiging afgeef, dan wordt alles via de zorgverzekaar geregeld. Nu vraag ik mij wel af of wij aan het einde van het jaar nog een nota van de zorgverzekeraar kunnen verwachten. We doen dit nu slechts een week, maar VGZ stuurt wel vaker nota's na een hele lange tijd en het is toch wel fijn om van te voren een klein beetje te weten waar we aan toe zijn. 25 euro per week loopt na een paar maanden toch wel op.

Verder hebben we nog van een aantal weken bonnetjes van het Kruidvat liggen. Zouden die met een kopie van de machtiging ook vergoed kunnen worden?

Bij voorbaat dank voor de replies.

2. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    van die bonnetjes weet ik niet.

zelf heb ik ook nutrilon pepti via de ha gekregen voor mijn zoontje.
    en word volledig vergoed totdat hij het niet meer nodig heeft.

3. mgh

mgh Lid

19 apr 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klinkt goed! Fijn ook dat het compleet vergoed wordt. Bij welke zorgverzekaar zit jij?

4. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    ik zit bij ander zorg, en zoontje ook.

5. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Mijn mannen zitten op nutrilon nenatal. Heb hiervoor een machtiging van de ka gekregen en CZ vergoedt alles! Kinderen tot 18 jaar hebben namelijk ook nog geen eigen risico

6. mgh

mgh Lid

19 apr 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met voedingen die normaal gesproken niet bij de drogist liggen doen ze volgens mij geen van allen moeilijk. Nutramigen zouden wij ook volledig vergoed krijgen.

Offtopic > Jammer dat ze Nenatal destijds niet bij ons geadviseerd hebben. Onze dochter was te vroeg geboren en relatief te licht. Daarnaast te zwak voor de borstvoeding waardoor we soms ook fles moesten geven. Tel daarbij op dat ze sowieso moeite had met eten en Nenatal zou een goed advies geweest zijn. Wij kregen het advies "alles is goed".

7. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Tis toch eigenlijk belachelijk dat het zoveel scheelt qua ziekenhuis of zelfs als qua kinderarts!!! Mijn kerels zijn 5 weken te vroeg geboren en ook te licht... Maar de ka denkt zelfs zo erg mee dat we fysiotherapie krijgen en we hebben een zorgindicatie toegewezen gekregen zodat ik 1x per dag hulp krijg met een fles, scheelt dan natuurlijk wel dat het om een tweeling gaat!

Ik zou als ik jou was toch VGZ ff bellen... Liever weten dan een fikse rekening!!! (liep vanavond in de supermarkt en zag toevallig wat de pepti kost... Da's behoorlijk aan de prijs zeg!!!) Nee heb je, ja kun je krijgen toch!!!

8. joja

joja Actief lid

24 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij ons wordt pepti ook vergoed maar niet via de apotheek.
    Onze verzekering (cz) heeft een contract met (even de naam kwijt). Hier moet ik het bestellen en dan wordt het thuis bezorgd.

9. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Is dat mss Sorgente? Daar krijg ik namelijk ook mijn voeding van geleverd en zit ook bij CZ!

10. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    VGZ even bellen !

Je moet bij een gecontracteerde apotheek je voeding halen, want anders krijg je maar 80% vergoed.
    En vgz heeft dus niet met alle apotheken een contract.
    Je kunt het ook op de site vinden maar dat is even flink zoeken.
    Als je dus bij een gecontracteerde apotheek je voeding haalt dan krijg je alles 100% vergoed.

Ik heb ook VGZ meest aanvullende pakket en wij hebben Nutramigen voeding via de apotheek.
    hebben een heel gedoe gehad met de verzekering maar uiteindelijk krijgen we het vergoed, hun zeiden dat onze apotheek niet gecontracteerd was,maar dat is hij dus wel. Oude bonnetjes hoef je niet op te sturen, daarvoor krijg je niets terug, en zeker niet als het niet op naam staat.

11. mgh

mgh Lid

19 apr 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle replies. Ik heb uiteindelijk maar gebeld. Oude bonnetjes krijgen we idd niet terug, maar we krijgen vanaf nu een jaar lang Pepti vergoed!

Deel Deze Pagina