Van het weekend liet onze zoon er twee keer 6 uur tussen zitten (overdag, hij sliep). De dagen daarna ging hij ineens wat 'spoken' hij komt nu ineens na 2 uur al voor een fles. Meestal kan ik dit rekken tot 2 uur en een kwartier of 2 en een half uur. Soms laat ie er zelf 3 uur tussen. Maar vorige week zat er steeds zo'n 3-4 (en soms zelfs 5) uur tussen. Waarom komt ie dan nu zo vaak? Ik dacht aan een regeldag, maar het duurt nu al een paar dagen. Hij krijgt sinds vorige week flessen van 150+5 (wat ongeveer 170 cc wordt), maar drinkt meestal maar zo'n 120 cc (soms wat minder, soms wat meer). Hij drinkt hem nooit helemaal leeg. Het is een flinke jongen die bij de geboorte 4590 gram woog. Hij krijgt Nutrilon Hypoallergeen. 's Nachts komt ie helaas ook zo vaak... vandaag heeft hij al 8 voedingen gehad (en zit op ca. 920 cc). En hij komt vanavond nog een keer... dus dat zijn 9 voedingen en helaas over de liter heen... Hoe komt dit?
hai zindy, onze dochter is nu ongeveer 6 weken en ze was 4220 gram bij de geboorte... en ze kwam ook in eenkeer om de 3 uur van plaats 4 uur met 150 water.. dus toen hebben we haar gewogen met de eigen weegschaal.. en ze was over de 5 kilo.. en dan mag je 180 water geven en 6 scheppen... ik denk dat je zoontje te weinig krijgt.. en nu komt onze meid dus wel wanneer het moet.. succes!!!
Hmm... maar het stomme is; ik geef hem nu dus 150+5, maar dit drinkt hij nooit helemaal op. Als hij te weinig krijgt, dan moet hij toch zijn flessen leegdrinken?
Je kindje is waarschijnlijk eentje van de type: vaker kleine hoeveelheden drinken. Daar kun je niks aan veradneren. Ik zou er gewoon in meegaan, en een beetje opletten dat ie niet (teveel) over het liter heen zit. Dit zijn waarschijnlijk regeldagen (duurt wel vaker langer dan 1 dag), en straks gaat ie vanzelf meer dan 120cc drinken.
Ok, bedankt! Nog een vraagje. Overdag (vandaag) kwam ie weer om de ca. 2,5 uur. Maar nu ligt hij te slapen en zit er 4 uur tussen. Moet ik hem wakker maken?
Nee joh. Als je op verzoek wilt voeden kun je het helemaal aan je kindje overlaten. Als ie langer dan 6uur tussen de voedingen laat zou ik hem wel wakker maken voor een voeding.
Ok... want laatst liet ik hem slapen en toen liet hij er overdag 2x 6 uur tussen zitten. Maar 's nachts ging het niet zo lekker. Dus toen kreeg ik het advies om er niet meer dan 4 uur tussen te laten omdat zijn ritme anders in de war raakte...
dat klopt hoor Zindy! Je kunt er overdag beter wat minder tijd tussen laten.. anders heeft hij inderdaad zijn nachtrust overdag al gehad!
Mij is altijd gezegd, overdag niet meer dan 4 uur tussen de voedingen te laten tot een uurtje of 22.00/23.00 en dan de nacht ingaan. Zo leert hij het verschil dag/ nacht goed
Hier word ook om de (max) 4 uur gegeven. Mijn dochter is 3,5 maand en drinkt 6 flessen en slaapt dan 9 a 10 uur op een nacht. Ik heb al vaker geprobeerd om haar 5 flessen te geven maar dan blijft ze om de 4 uur komen ook 's nachts! Tja en 's nachts ben ik er niet zo blij mee als ik weet dat ze met 6 flessen 9 a 10 uur slaapt. Hier worden dus 6 flessen gegeven (meestal om de 3 of 3,5 uur) als ze slaapt maximaal 4 uur. suc 6 groetjes Dorianne