help!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vlieft13, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlieft13

    vlieft13 Lid

    23 aug 2008
    9
    0
    0
    Hallo, wist niet echt waar ik mijn verhaal moest plaatsen, dus vandaar maar hier...

    Ik zit al 9 maanden niet meer aan de pil.
    Ik heb 25 juni miskraam gekregen..
    gebloed op die dag tot en met 30 juni.
    2 juli onveilig gevreeen. 9 juli onveilig gevreeen en 12 juli onveilig gevreeen.
    14 juli begon ik met slikken van antibiotica vanwege blaasontsteking (ben hier erg gevoelig voor)
    18 juli was laatste dag met slikken van antibiotica.
    op 20 juli had ik weer onveilig gevreeen, maar de volgende dag een Morning Ater Pil gehaald en die ingenomen.
    (Dit vanwege omstandigheden, lastig uit te leggen)
    op 23 juli begon ik de bloeden ervan tot en met 28 juli.
    vanaf ook die dag, de 28ste heb ik bijna elke dag onveilig gevreeen tot nu toe -22aug. Nu vraag ik mij dus af, of ik voor dat ik die Morning after pil slikte nu zwanger kan zijn, omdat ik erna toch gebloed heb? dat ik dus nu alleen zwanger kan zijn van NÁ de bloeding van de morning after pil.

    Alvast bedankt
     
  2. Hummel

    Hummel Niet meer actief

    De kans dat je zwanger bent zit er sowieso altijd in.
    Je hebt een maand geleden de morning after pil genomen, dus als je daarna weer onveilig hebt gevreeen, kun je uiteraard weer zwanger zijn.
    En als je de morningafter pil te laat in hebt genomen, werkt die ook niet meer.
    Ik raad je aan om even een zwangerschapstest te doen.

    Maar als ik vragen mag, waarom heb je onveilige sex terwijl je niet zwanger wilt worden. (anders koop je ook geen morningafter pil neem ik aan)

    Liefs Hummel.
     
  3. Jenna09

    Jenna09 Fanatiek lid

    30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Pfoefff! Zware kost, heb het even dubbel moeten lezen!

    Is het niet zo dat je na de MAP altijd gaat bloeden? Dit om te een eventuele vroege zwangerschap af te breken! Dus als je nu zwanger bent kan dat normààl gezien pas zijn van na het slikken van de MAP! Na de bloeding is je cyclus gewoon opnieuw terug opgestart.

    Maar wat ik even niet begrijp... Wil je nu graag zwanger worden of liever niet? Want als het NIET is, is het toch niet erg slim om bijna elke dag onveilig te vrijen hé! #-o

    groetekes
     
  4. msroxy

    msroxy Fanatiek lid

    12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    na de map hoeft je helemaal niet te bloeden hoor! Ik heb ook ooit de map geslikt, maar geen druppeltje bloed te bekennen! Ik vind de kans best aannemelijk dat je vóór het slikken al zwanger was. Ik zou in ieder geval een test doen en dan maar hopen dat het niet zo is, want een map is natuurlijk superslecht voor het vruchtje...En dan ook nog die antibiotica er bovenop...
     
  5. msroxy

    msroxy Fanatiek lid

    12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    O, en een vraagje. Ben je pas 13 jaar?
     
  6. vlieft13

    vlieft13 Lid

    23 aug 2008
    9
    0
    0
    Nou ik wil inderdaad erg graag zwanger worden.
    Maar het zit zo. omdat ik een bloeding heb gehad betekend dus dat er een kleine geringe kans is dat ik zwanger ben, behalve nu dat ik zwanger geraakt ben van Na de bloeding.
    omdat ik MAP had geslikt was omdat ik toen ben verkracht door iemand anders, en ik het risico niet wilde lopen om van diegene zwanger te raken. vandaar.

    ik hoop dus zeg maar dat ik nu alleen zwanger wordt van na de bloeding. dus dat die keren ervoor niet gelden...

    bedankt iig voor jullie reacties, want heb en had zoveel vraagtekens hierbij..
     
  7. vlieft13

    vlieft13 Lid

    23 aug 2008
    9
    0
    0
    ow hahaha nee. ben geen 13 jaar. ik ben op de 13de jarig. ben nu 21 jaar.
     
  8. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ligt er helemaal aan of je een bevrucht eitje had voor die map aan en hoeveel vooraf die bevrucht was, want MAP moet je toch binnen 72 uur nemen?

    Is het niet handiger om eens langs de HA te gaan?
    Enneh, het klinkt wel een beetje besluiteloos: onveilig vrijen, toch maar MAP, toch maar weer onveilig vrijen... Zijn je omstandigheden wel stabiel genoeg om aan een kindje te beginnen? Ik kan je namelijk vertellen dat kinderen krijgen binnen een niet-stabiele relatie, dodelijk is voor je relatie: grootste deel van dat soort relaties loopt dan stuk.
    Zou dus eerst voor wat stabiliteit zorgen: ook wel zo fijn voor een eventueel kindje als die in een stabiele omgeving terecht komt...
     
  9. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.856
    7.623
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mag ik vragen waarom je:
    2 juli onveilig gevreeen. 9 juli onveilig gevreeen en 12 juli onveilig gevreeen.

    En dan geen MAP haalt

    En dan de 20e wel? Dit heeft dan toch geen enkele nut?

    Laat maar ik zie het al.... :cry:
     
  10. msroxy

    msroxy Fanatiek lid

    12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    nou, jullie berichtjes hebben duidelijk gekruist. Het is me inderdaad duidelijk waarom je de map hebt geslikt. Ik zou voor de zekerheid toch maar een testje doen... Dat is volgens mij de enige manier om erachter te komen of je zwanger was al vóór de map.
     
  11. msroxy

    msroxy Fanatiek lid

    12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    @devilchase, ze wil wel graag zwanger worden, maar niet door een verkrachting. Lijkt me vrij duidelijk...
     
  12. msroxy

    msroxy Fanatiek lid

    12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    o sorry, laat maar, ik zie het ook al!
     
  13. vlieft13

    vlieft13 Lid

    23 aug 2008
    9
    0
    0
    ja, maar ik zou dan pas weer over 2 weken ongeveer ongesteld moeten worden, heb normaal gemiddeld een cyclus van 30 dagen ongeveer.
    dus zou ik pas over 2 weken kunnen testen denk ik...
     
  14. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Jeetje wat erg zeg.. Ik zou even een testje gaan doen binnenkort..
     
  15. vlieft13

    vlieft13 Lid

    23 aug 2008
    9
    0
    0
    ja ga ik ook wel doen..
     
  16. msroxy

    msroxy Fanatiek lid

    12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Als je over twee weken test weet je toch niet van wanneer het is? Als je nu positief zou testen weet je dat het van vóór de map is. En als je nu negatief test en over twee weken positief weet je zeker dat het van na de map is. Is toch wel belangrijk om dat zeker te weten denk ik...
     
  17. Jenna09

    Jenna09 Fanatiek lid

    30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Zou net hetzelfde doen als msroxy verteld. Als t nu neg is en dan pos weet je genoeg! Kleine moeite om veel te weten te komen niet?

    Veel succes!
     
  18. vlieft13

    vlieft13 Lid

    23 aug 2008
    9
    0
    0
    daar hebben jullie inderdaad gelijk in.
    ik ga het ook gelijk doen. maandag dokter bellen, en dan vragen om te mogen testen en of ik haal er zelf een.

    erg bedankt...

    en voor alle aanstaande moeders en zwangere mama's gefeliciteerd. en voor de vrouwen die hun best doen, veel succes! wens jullie het beste..
     
  19. Jenna09

    Jenna09 Fanatiek lid

    30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Goed idee Vlieft13! Veel sterkte en we hopen op een uitslag die voor jou het beste is! Laat je ons misschien nog even iets weten, want vind het zelf ondertussen ook wel erg spannend...!

    Groetekes
     
  20. vlieft13

    vlieft13 Lid

    23 aug 2008
    9
    0
    0
    ik laat het jullie zeker weten. ik ga morgen gelijk even een test halen en hem morgenochtend ook doen. maar nu ga ik twijfelen. als hij nega aangeeft dat ik dan alsnog zwanger kan zijn, maar we zullen zien, als ik straks over 2 weken wel positief test, kan via de echo toch gezien worden hoe ver ik ben?
     

Deel Deze Pagina