Wilson methode (slapen)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Duchess, Jan 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hoi mama's,

Ik vroeg me af of er iemand hier ervaring heeft met de Wilson methode.
    Dit betekend dat je bij je kindje blijft zitten tot hij/zij slaapt. Deze dr Wilson zegt dat een kindje pas goed zal slapen als hij/zij zich veilig voelt en ik heb zelfs op internet gelezen dat 95% na 3 dagen succes heeft.

Dus ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

Wij zijn er nu mee begonnen en ik moet zeggen, het valt me heel erg mee. Onze dochter slaapt telkens binnen een minuut of 7 en dan kunnen we rustig weg gaan.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Is bij ons niet nodig.

Maar ik had dit zelf wel nodig vroeger. Mijn moeder ging altijd op de gang zitten. Ik kon haar zien. Ging ze zitten breien of lezen.

Zo sliep ik echt veel beter.

Dus ik denk zeker dat er kinderen zijn die er baat bij hebben en het super fijn vinden.

3. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Dit doe ik eigenlijk zonder bij na te denken als ik hem wakker weg leg gaat hij krijsen na een aantal minuten.

4. tulip

tulip Niet meer actief

nou ik heb er nog nooit van gehoord, maar het allerbelangrijkste voor mij is dat een kindje zich veilig voelt in bed. Onze dochter heeft af en toe van die fases dat ze hartverscheurend huilt als ze naar bed gebracht wordt. Voor mij een teken dat er iets is, want als ze gewoon dwars is huilt ze niet.
    Dan blijf ik dus ook bij haar tot ze slaapt. Ik kan haar niet in bedje laten huilen.

5. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik bedoel vooral dus bij kindjes die wakker worden (meerdere keren) snachts. Het naar bed gaan is hier geen probleem.
    Voorheen pakte we haar bij ons, maar daar maakt ze sinds een paar weken een feestje van, dus dat is hem niet meer. Vandaar deze manier..

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik doe het, niet bewust overigens, bij mijn zoontje omdat hij standaard gaat huilen als hij naar bed gaat. Maar ik merk niet perse verschil eigenlijk. Maar misschien dat het effectiever is voor oudere kinderen?

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh oke, dus het gaat er met name om dat als ze 's nachts wakker worden, je bij ze blijft totdat ze weer slapen? Dat is hier niet nodig (oudste slaapt met speen of aai over zijn bol echt direct weer verder als hij wakker wordt).

Ben benieuwd hoe het bij jullie verloopt :)

8. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Yep, echt als ze snachts/savonds wakker wordt. Dan laten we haar nu liggen, gaan er bij zitten/staan en dan valt ze vrij snel weer in slaap.
    Maar ik was erg benieuwd of deze methode inderdaad zo succesvol is. Maar via google is er vrij weinig over te vinden, alleen hoe het werkt. :) Dus ben erg benieuwd naar ervaringen. Wij weten verder ook niet zo goed wat we verder nog kunnen doen namelijk.

9. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Ik wist niet dat dat ook al een naam had. Mijn oudste had dat echt nodig. Als ik weg ging voor ze sliep raakte ze compleet overstuur en ging niet slapen. Ik bleef dus bij haar en zodra ze rustiger werd ging ik telkens langzaam een stukje richting deur. Werd ze weer wakker begonnen we overnieuw en anders uiteindelijk vertrekken. De jongste heeft dat gelukkig totaal niet nodig. Daar ga ik een minuutje naast zitten en aai even wat over dr bolletje en dan is t goed.

10. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Het klinkt heel logisch, als we het nodig hadden gehad had ik het denk ik ook wel zo gedaan. Ik heb dit geloof ik 1 keer gedaan maar dat was bij het naar bed brengen en toen was ze echt nog piepklein. Zat ik lekker met een laptopje op schoot te wachten tot ze sliep.
    Nooit geweten dat het een naam had....

11. adi

adi Niet meer actief

Dit klinkt mijn zoontje we'll. Hij kan niet in ons bed slapen, maar als ie wakker word s nachts wil die soms dat we bij hem zijn ( vooral tijdens sprongetjes). Ik ga dan altijd naast zn bed zitten met mijn handen op hem, zo wordt hij heel rustig. Toen het bedje nog omhoog stond deden wij dan boven het bedje hangen en wang tegen wang met de baby liggen.

K had geen idee dat het n naam had.

Hier werkt dit goed hoor. Mijn kids voelen zich veilig in hun bedje, en buiten allerlei fases en sprongen, slapen ze prima door.
    Soms kan het wel slopend zijn als je vaak s nachts zo op de koude grond moet gaan zitten, maar het hoort erbij. Ben blij dat onze meiden wel bij ons willen slapen als het moet

12. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ben blij te lezen dat meer mama's het doen voor hun kindje.
    Vannacht is het hier eigenlijk niet nodig geweest. :D Voor wij gingen slapen gisteravond 3 keer, en toen sliep ze alle drie de keren binnen een minuut of 5 a 10 dus best snel vond ikzelf. (viel me echt mee!) En vanochtend om 06.45 ben ik er bij gaan zitten maar kreeg ik t idee dat ze echt wakker was (grote ogen opgezet) dus heb ik haar mee naar ons bed genomen om te voeden en is ze daar toch nog in slaap gevallen.
    Een goede nacht dus en toch heb ik het idee dat het zijn vruchten al af begint te werpen. Ze is namelijk wel 2 x wakker geweest, dat hebben we gehoort en gezien op de camera, maar ze is zelf weer gaan slapen zonder huilen. En net zoals vanochtend als ze wel huilt, is ze nu ook meteen rustig zodra ik er bij zit (dat was voorheen ook niet zo)
    Dus we merken al verschil. We zetten dit lekker door en ben intussen nog benieuwd naar meer ervaringen. ;)

13. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
    Ik probeer dat 's nachts ook maar ze gaat dan alleen maar harder huilen en het is dan pas goed als ik haar eruit haal en de borst geef...(terwijl ze eigenlijk geen honger kan hebben)

14. adi

adi Niet meer actief

Zo is het bij ons ook gegaan. na 1 jaar wordt het nog een stuk makkelijker omdat je enigzins dingen al kunt uitleggen. Ik ga dan bij mijn zoontje zitten en vertel hem rustig dat ie weer lekker mag slapen en dat mama ook gaat slapen. Hij duwt mijn hand dan weg en draait zich om om te slapen (dat wegduwen is volgens mij de toestemming dat ik ook mag gaan slapen :D)
    Soms geeft ie mij zijn speen en knuffel door de bedspijlen :D (dat vind ik altijd zo verterend, maar dat betekent dat ie begrijpt dat ik ook wil slapen en dat prima vindt)

15. fafje

fafje Niet meer actief

als mirza wel es tussendoor wakker wordt, dus na de bekende 45 min, doe ik dat ook vaak..even er bij blijven, tot ie weer slaapt...als ik em te lang laat jengelen, wordt ie TE wakker en kan ie niet echt meer lekker inslaap vallen..
    nooit geweten alleen dat dat een "methode" was...maar het werkt wel ja!

heeft ook enorm geholpen bij het zelf in slaap komen, als ie moeite had, gewoon erbij blijven, soms met mn hand tegen zn gezichtje...hij slaapt nu binnen een 1 min als ik em in bed leg...

16. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Bij de oudste deden we dat wel eens. Bij de jonste deden we dat eerst ook, maar die werd alleen maar drukker daardoor, dus bij hem zijn we gewoon om de 1, 2 of 3 minuten even gaan kijken.

17. ymke

ymke Lid

Feb 25, 2010
    58
    0
    0
    lees met je mee.
    Ben ook benieuwd naar de reacties

18. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Wij hebben het een tijd gedaan, maar echt geen aanrader. Op een gegeven moment komt er een punt dat het gewoon niet meer kan (zoals in ons geval de geboorte van mijn andere dochter) en probeer dan nog maar eens je kindje in slaap te krijgen.
    Wij hebben veel baat gehad bij de wekker methode, en nu gaat het gewoon super. Verhaaltje, kusje, en ze gaat slapen.

19. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier nog geen tweede in de planning en we merken nu al verschil. De eerste keer moesten we haar echt aanraken, nu is in de deuropening staan al genoeg. Het is natuurlijk bij deze methode de bedoeling dat je steeds verder weg staat en ze zich veilig blijft voelen in haar bedje. Ik was niet van plan om jaren langs haar bedje te gaan zitten, maar te zorgen dat ze zich goed veilig voelt.

20. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Na twee jaar slecht slapen ivm oorontstekingen ed, maar ook door gewenning (altijd even naar beneden bij wakker worden, ook snachts omdat hem dat was aangeleerd tijdens de oorontstekingen even zetpil laten werken) moesten wij een cirkel doorbreken en kwam ik via you tube van de supernanny hier achter.

En wat een super techniek, had ik dat maar eerder geweten.

Gewoon bij zitten en negeren, mijn zoon ging ook direct slapen. Elke dag een stukje verder zitten en na twee weken is hij in zijn nieuwe kamer gegaan met 1 persoonsbed, daar slaapt hij sinds maandag en gaat ook supergoed :D hoef er niet meer bij te zitten en als we savonds even kijken en hij is wakker, draait ie zich gewoon om hahaha, voorheen moesten we heeeel zachtjes doen en als hij ons zag was het huilen geblazen.

Hij wordt vrolijk wakker wat anders vaak niet zo was en naar bed gaan is een feest :D

Beneden gaan is er niet meer bij dus en dat ging regelmatig vaak hoor, we hadden hem vaak ook tot 23.00 uur beneden min. omdat hij weigerde te slapen en we hebben veel geprobeerd kan ik vertellen. Maar dat de oplossing zo simpel was had ik nooit durven dromen :D

Share This Page