Ik vraag me af hoe jullie verloop van een miskraam is gegaan? Ik zit zelf morgen op de 8 weken, het vruchtje had wel een kloppend hartje en groei stond op 6 weken (5mm). Ik heb vanaf vorige week vrijdag helderrood bloedverlies gehad (na daarvoor tijdje roze), zaterdag flink dus ook echo gehad. Toen was er niks raars te zien en klopte het hartje nog. Na de echo van maandag (toen het hartje was gestopt met kloppen) heb ik een paar dagen aardig gevloeid, ook met klonters (volgens mij ziet weefsel er toch anders uit?). Ik ben volgens mij alleen weefsel verloren vlak voor de echo zaterdag, op dat moment klopte het hartje nog dus dat is het niet geweest. De pijn viel vanaf het begin deze week ook best wel mee, soms wat krampachtig gevoel in buik / rug, meer niet. Gisteren dacht ik: nu zal het bijna wel gebeuren, want de kramp in mijn buik (idd in vlagen) werd vervelender. Vandaag heb ik dat ook weer, alleen het vloeien is juist wel weer minder. Mijn gevoel zegt nog steeds dat deze krampen juist bezig zijn omdat de miskraam zelf nog niet heeft doorgezet. Is het mogelijk dat je tussendoor een paar dagen weer minder bloed verliest, maar dat de krampen toenemen? Ik voel me verder wel oke lichamelijk en maandag heb ik telefonisch contact staan met vk, maar ben toch benieuwd naar jullie ervaringen...
Ik heb na mijn missed abortion met 7 weken een paar dagen gigantisch gebloed incl een heleboel weefsel maar had zelf het idee dat ik het vruchtje nog niet kwijt was, bloeden werd al wel minder, veel buikpijn heb ik nooit gehad. Volgens het ziekenhuis waarschijnlijk wel want je kon op dat termijn nog echt niks herkennen en zou het er in delen uitkomen. Na 9 dagen kwam er alsnog een hele duidelijke klont en daarna was het voorbij, heb nog een weekje lichtjes gebloed als een gewone ongesteldheid. Toen wist ik dat dat het vruchtje was geweest, wat ik al die tijd zelf ook al had gedacht. Dus ja, het is zeker mogelijk, vertrouw op je gevoel. Sterkte.
De vk denkt dat de miskraam al heeft plaatsgevonden vorige week, omdat het vloeien zo erg is terug genomen. Woensdag een echo ter controle, want dan zou het vloeien naar haar verwachting dus nagenoeg gestopt moeten zijn. De pijn die ik blijf hebben zou nog steeds de werking van de baarmoeder zijn. Dit is ook wel erg vervelend zegt de vk ook, maar zou nog wel kunnen. Hoe raar het misschien ook klinkt, ik vind het erg dubbel om dit te horen. Ik ben er alsmaar vanuit gegaan dat het er nog in zat en in die veronderstelling leeft ook iedereen om me heen. Tuurlijk is het fijn dat ik dan vooral last heb gehad van dat vloeien (wat ik ook wel vrij veel vond als voorstadium als ik daar nu over nadenk) en minder van pijn. Ik weet dat ik t/m donderdag toch wel aardig veel gevloeid heb, maar vrijdag was het vooral nog erg getrek van binnen en was het vloeien al aardig wat minder. Dus als het idd afgelopen is, moet ik denk ik een beetje van woensdag uit gaan (omdat je volgens mij tot de dag na mk nog veel vloeit en het daarna afneemt)? En is dit dan ook weer de eerste dag zo'n beetje van mijn cyclus? Wat kan ik vanaf nu verwachten? Ik denk dat wij er gewoon weer voor willen gaan zonder tussenstop, maar omdat het mss niet zo betrouwbaar is tot volgende menstruatie zonder ovu testen. Ik weet dat ik ergens in de tussentijd dan ook weer vruchtbaar zal zijn, dus dat de termijn moeilijk te bepalen is mocht het weer raak zijn. Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik lees dat veel dames een zwangerschapstest blijven doen tot deze negatief is en vanaf dan eventueel weer ovulatietesten? Ik merk dat het even erg omschakelen is in mijn hoofd maar dat ik ook probeer verder te gaan. Misschien in de ogen van anderen allemaal erg of te snel, maar ik wil mn oude leventje weer terug en verder met alles. Ook al zal dat ongetwijfeld gemakkelijker gedacht dan gedaan zijn