Hallo meiden, Senna krijgt vanaf week 4 Nutrilon HA nr. 1. Ze is nu bijna een half jaar en ik vroeg me af of je dan automatisch kiest voor HA nr. 2? Op de creche krijgen de kinderen Friso, dus wij geven Senna telkens haar eigen flessen HA voeding mee. Het zou natuurlijk een stuk makkelijker (en goedkoper ) zijn als ze nu gewoon kan overstappen naar de de Friso nr. 2 voeding. Hoe maak je deze keuze? Waarom zou je kiezen voor HA nr. 2? Senna is bekend met eczeem, wat we overigens goed onder controle hebben. Is dat wellicht een reden om toch door te gaan met HA voeding? Heb natuurlijk het beste voor haar over, maar zelf heb ik niet het gevoel dat het eczeem minder gaat worden als je doorgaat met het geven van HA voeding. Maar misschien wordt het wel erger (!) als je er van afstapt? Ik hoor graag jullie ervaringen/adviezen. Alvast bedankt. Gr. Dolfijn
HA voeding geef je meestal preventief, omdat er in de familie al mensen zijn met een atopie. Bij voorkeur ga je er na 6 maanden mee door, tot je echt verschillende soorten bijvoeding geïntroduceerd hebt. Als een kindje al atopisch (eczeem) is dan is het beter om tot ongeveer een jaar door te gaan met HA, en dan voorzichtig te gaan provoceren. Niet zo netjes trouwens dat het kdv niet ook een HA variant levert!