ik heb momenteel best veel lichamelijke klachten, dus was even nieuwsgierig wie er eerder is gestopt met werken (voor het verlof) en waarom en hoe dit gegaan is?
Hoi hoi Ik ben met 28 weken gestopt met werken omdat ik vanaf het begin van mijn zwangerschap extreem moe was. Ik moet 3 kwartier rijden over een snelweg om naar mijn werk te gaan, op een gegeven moment reed ik echt op de automatisch piloot en kwam moe aan op het werk. Ik werk met verstand.gehandicapten. Omdat ik zelf inzag dat ik het niet langer vol ging houden en ik voorkomen wilde dat ik fouten ging maken op mijn werk en dat er ongelukken op de weg gingen gebeuren heb ik mij ziek gemeld. Heb mijn leidinggevende gezegd waarom en zij heeft geregeld dat ik binnen een week bij de arbo zat. De arbo is heel meegaand als het gaat om zwangerschap en het was dus voor mij geheel geen probleem om thuis te blijven. Eigenlijk had ik verwacht dat ze zouden zeggen dat ik halve dagen moest gaan werken of thuis administratief werk moest gaan doen maar niets van dat alles werd aangekaart.
Ik ben met 24 weken gestopt met werken, vele harde buiken, pijn in mijn bil, vermoeidheid en ook lange reistijden naar het werk. Ik heb me volledig ziek gemeld en zat ook heel snel bij de arbo, i.v.m. mijn verleden ( vroegtijdige bevalling bij 25 weken waarbij ons kindje het niet gehaald heeft ) en ik voordat ik zwanger werd een burn out had adviseerde hij me eens in de 2 weken even langs te gaan op het werk voor een kop koffie, en voor de rest rust te pakken.
Ik ben bij mijn dochtertje met 27 weken helemaal opgehouden met werken ivm volledige bedrust door dreigende HELLP. Deed de Aro ook niet moeilijk over, ik moest van de gyn bedrust houden en kon dus niet eens bij de Arbo langs, kan me ook niet herinneren dat ik ooit een oproep heb gehad.
Ik moest met 7 a 8 weken al stoppen met werken in verband met extreme misselijkheid. Dat is helemaal begeleid door de arbodienst van mijn werk, ze waren gelukkig erg begripvol!
ik beide keer eerder gestopt 1 e keer geloof ik met met 30 weken had overal last van later bleek dat ik zwangerschaps vergifteging had en 2 e keer harde buiken en heel veel banden pijn toen eerst halve dagen en op gegeven moment helemaal gestopt op advies van vk werk deed niet moeilijk ( nu trouwens wel bij anders zwangeren ) geen arbo of wat dan ook gezien!! Wel 1 jaar later er achter gekomen dat ik nog steeds ziek gemeld stond....ik gebeld kon wel zo blijven staan nou no way wat als om andere reden thuis was komen zitten had ik al een jaar ziek staan dacht het niet!!
Ik ben vanaf 28 weken 50% gaan werken.... Nu nog 4 weekjes en dan verlof! Je kunt ook eerst gedeeltelijk in de ziektewet gaan.... Laat je wel je good will zien! Als je dit trekt natuurlijk
Ik heb het geluk om tot mijn verlof door te werken. Gelukkig geen zware lichamelijke problemen en kan dus gewoon doorwerken. (wel de kleine kwaaltjes maar kan daar gewoon mee werken). Nog 1 weekje. Succes allemaal
Ik ben nu 8 weken en ruim 2 weken al hartstikke ziek, misselijk overgeven, moe en voel me slap. Nou vond het ziekteverzuimegedoe op mijn werk dat ik maar wat moest halen tegen de misselijkheid en gewoon moet gaan werken. Terwijl het UWV die mijn salaris doorbetaald heel begripvol was en moest rustig aan doen? Daarbij is er veel stress op het werk en ivm vakantie personeels te kort dus zou ik alleen met nog iemand anders in de winkel staan, terwijl er normaal 4 man staat. Dus even snel weg naar de w.c. gaat niet of als ik naar huis wil ook niet. En het is een uur heen en terug met de auto.... Krijg hier gewoon weer stress door en weet niet wat ik ermee aan moet....
@missy88, die beroerde weken zijn heel normaal, en zijn geen reden om gelijk met verlof te gaan. Je kan idd wat halen tegen de misselijkheid, maar of jou dat helpt is een tweede. Bij de meeste zwangere gaat het na 13 weken over en kan je weer gewoon functioneren. Pas als je klachten gaat krijgen lichamelijk en de gezondheid van je baby staat ter discussie zal een arbodienst je verzoek tolereren. Dus probeer zoveel als je kan te werken en laat je beste wil zien, vertel het je leidinggevende. Dan bouw je wat goodwill op voor als je later in je zwangerschap echt niet meer kan werken. on topic: Het lijkt me vreselijk om al zo snel met verlof te moeten gaan voor je je bent nog niet op de helft. Wat adviseerd je verloskundige of arts? En probeer anders halve dagen te werken of thuis te werken als dat kan. Als je nu al met verlof gaat ben je straks een jaar afwezig op je werk en dan wordt terug gaan er niet makkelijker op. Maar hou wel contact met je collega's en werkgever tijdens je verlof! Ik heb bij mijn eerste doorgewerkt tot de dag van de bevalling, en hoop dat nu bij de tweede ook te kunnen( zelfstandige). Veel succes!
Ik ben door bekkeninstabiliteit met iets van 22 weken ofzo al (weet het niet meer precies) gestopt met werken. Vreselijk vond ik het, maar het ging echt niet. In tegenstelling tot alle anderen tot nu toe had ik vrijwel geen begrip van de arboarts en ben ik tot 33 weken druk met hem geweest of ik nou wel of niet 'mocht' thuis blijven.
Ik heb zelf geen ervaring, maar het lijkt mij dat het heel vervelend is niet te kunnen blijven werken tot je verlof. @ missy, misschien een tipje, maar kan je vragen of je een uurtje later kan beginnen, kan je wat rustiger opstarten thuis en wordt misschien de misselijkheid iets minder heftig? En dan kan je toch blijven werken. Tenminste, zo heb ik het opgelost op mijn werk, en ik vond het fijn dat ik de eerste paar keer in mn eigen wc kon overgeven haha. (Op die termijn gaf ik zo'n 6-8 keer per dag over, waarvan de eerste 4-6 keer s ochtends.)
ik zou stoppen 4 weken van te voren, en moest nu verplicht stoppen met 5 weken en 2 dagen van te voren. Ivm een hoge bloeddruk. De eerste dag verplicht thuis heb ik het er wel moeilijk mee gehad, want ik kan niet zo goed niets/rustig aan doen. Maar nu ik 3 dagen al thuis zit merk ik dat het zeker beter is voor me lichaam. Veel minder kwaaltjes en minder erg.
als je de hele dag alleen maar aan het overgeven bent kan je moeilijk werken. Heb morgen contact met mijn huisarts. Zat voor mijn vakantie al tegen het overspannen zijn aan door mijn werk dus gaat allemaal lekker
Maar hoeveel geef je over dan? Meer dan 8 keer per dag? Lijkt mij dat je binnen de kortste keren uitgedroogd bent, of niet? Sterkte meid.
Heb medicijnen gekregen van de HA maar mag daarmee geen auto rijden..en met ov is het 1,5 uur naar mijn werk. Dus ga eerst kijken of dit werkt en dan volgende week misschien weer aan de slag..ben benieuwd..
Ik heb ook medicijnen gehad voor de misselijkheid en mocht er de eerste 2 dagen niet mee autorijden. Als ik er niet duizelig van werd mocht ik gewoon autorijden. Ik was ook extreem misselijk en zat tegen uitdrogen aan moest ook 20 x per dag overgeven. Op mijn werk heb ik ook veel staan kotsen haha. gelukkig ging he na 14 weken een heel eind beter. Hopelijk kun je ook weer snel aan de slag.
Bij sem ben ik met 24 weken minder gaan werken ivm met harde buiken en bekken klachten. Bij de 30 weken helemaal gestopt toen kon het gewoon niet meer ik heb een zwaar beroep en moet de hele dag staan. Ik hoop deze keer langer door te kunnen. Oja ik ben er 6 maanden uit geweest maar toen ik terug kwam was het weer gewoon als vanouds hoor.
ik "mocht"vorige week stoppen en me ziek melden met 29weken , had me er helemaal op ingesteld tot ik de vraag kreeg het toch maar te proberen tot aan mn verlof of iig zo lang mogelijk ivm personeels problemen , van de 30 zijn er 1 ziek en de rest heeft vakantie .... het werken op zich gaat nog wel maar waneer ik thuis ben begint de ellende dan kom ik niet in slaap door de pijn en onrust in mijn benen en bekken n dagdienst kan ik ook prima werken maar als ik dan thuis ben moet ik nog t huishouden boodschappen doen en mama , vriendin en mezelf blijven pfffff Ik heb gezegd dat ik per week bekijk of het gaat of niet en nu blijkt mn meisje n stukje onder de gemidelde lijn te zitten maak me er niet veel zorgen over want het is nog binnen t maximale maar ga t wel aangeven . ben nu 30weken en heb geroepen dat ik tot 36weken wil blijven werken maar daar was mn leidinggevnde het ook al niet mee eens ivm de zwaarte van mn werk . dat gaat m dus zoizo niet worden .
ik ben met 24 weken gestopt met werken. Werkte bij een thuiszorgorganisatie, huishoudelijk werk bij ouderen. Lichamelijk is dit vrij zwaar, veel bukken tillen etc. Ik heb bij de eerste 2 kids altijd tot aan het verlof kunnen doorwerken, maar nu bij de 3de moest ik van de verloskundige stoppen met werken, ivm met bekken en rugklachten. Heb 1 telefoontje vd uitkeringsinstantie gehad, begrepen het volkomen, 100% uitkering gehad, en verder geen controles ed. Ging dus heel makkelijk, was van te voren bang dat ze moeilijk zouden doen. Zo zie je maar dat elke zwangerschap anders is..