Elk uur ander lokaal.

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by moontje2008, Aug 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wij zijn nu bijna 8 weekjes in blijde verwachting van nummer twee.

Nu werk ik in het voortgezet onderwijs en loop ik tegen mijn rooster op. Aanstaande maandag moet ik elk uur van lokaal, maar ook van verdieping wisselen. Dus 7 uur achter elkaar telkens twee trappen op en af...

Nu wil ik gewoon niet zo zeur worden, maar ik ben hypermobiel en vooral mijn heupen zijn een probleem. Daarnaast heb ik een stollingsafwijking, waardoor mijn bloeddruk langzaam maar zeker weer omhoog zal gaan en mijn gyn en ik willen zo lang mogelijk proberen om het zonder medicijnen te doen en kreeg ik afgelopen donderdag te horen dat ik goed voor mezelf moet zorgen en stress moet vermijden.

Ik kan wel met de lift gaan, maar dan moet ik elke les eerder weg en moet ik nog de halve school door..

Wat vinden jullie?

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Niemand?

3. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

kun je niet overleggen of je niet een vast lokaal kna krijgen voorlopig?

4. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Overleggen met je werkgever, en op zoek naar een oplossing.

5. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    even kijken in het rooster en overleggen met collega's. Misschien willen ze wel ruilen, zodat je een dagdeel, of steeds tot de pauze in hetzelfde lokaal kan blijven.
    Als dat lukt, dan het voorstel doorgeven aan de roostermaker.

Zo doen wij het ook hoor... zwanger of niet zwanger... het is gewoon fijner om in 1 lokaal/verdieping te blijven.

6. liesje1

liesje1 Actief lid

Aug 2, 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    #6 liesje1, Aug 27, 2011
    Last edited: Aug 27, 2011
    Altijd lastig. Tenminste bij ons op school zijn er maar weinig docenten die een vast lokaal hebben, het is lastig voor de roostermakers. Maar ik heb wel een vast lokaal, niet om zwangerschap maar om andere gezondheidsproblemen. Ik denk dat het goed is om open te zijn hierover naar je werkgever.

Of je moet eerder weg uit je les en dit gaat dus te kosten van je lessen of er moet een oplossing komen in de vorm van een vast lokaal. Ik denk dat het goed is om hier open over te zijn. Met jouw hypermobiliteit heb je meer kans op bekkeninstabiliteit en heb je kans om vervroegd in de ziektewet te raken. Het is dus ook in het voordeel van jouw werkgever om hierover mee te denken. Je kunt het ook zo brengen, je wil zo lang mogelijk doorwerken maar dan moet je nu wat doen.

En misschien is een vast lokaal lastig, maar kunnen ze in ieder geval zorgen dat je in blokken in lokalen zit. Dus van pauze tot pauze in hetzelfde lokaal, je zult immers in je pauze sowieso je lokaal verlaten... En zeker dan de lift gebruiken!!

Ik snap dat je jezelf een zeur vind, maar probeer het anders te zien. Je zoekt een oplossing zodat je minder snel de ziektewet in gaat raken. Eigenlijk is een oplossing zoeken dus niet alleen voor jouw noodzakelijk maar ook voor je werkgever!! En daarnaast ben je geen zeur maar denk je vooruit en dat lijkt me een goede zaak. Het is namelijk heel logisch dat je hier mee bezig bent, want deze klachten moet je wel serieus nemen!

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    hey meiden,

super bedankt! Ik wil ook gewoon graag zo lang mogelijk door blijven werken. Ik had nog een collega aan de telefoon en die zei dat ze zelfs als ze niet zwanger was geweest niet accoord was gegaan met deze leswisselingen.

Ik vind het totaal niet erg om af en toe te wisselen, als het maar wel op dezelfde verdieping is. Ik ga onze roostermaakster even mailen en maandag ook even naar mijn baas, om het even door te spreken.

maar eerst weekend!

8. luckybird

luckybird Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon bespreken. Die roostermaker heeft er vast niet bij nagedacht ( weten ze het überhaupt wel?). als ze het horen dan zijn ze vast bereid je en vast lokaal te geven, hebben zij en jij nog maanden lol van. Je bent geen zeur, gewoon vragen en er niet vanuit van dat anderen wel voor je denken.

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk dat overleggen in deze ook de eerste oplossing is. Misschien voorzien zij deze problemen bij jou helemaal niet. En ze zullen dat toch zeker begrrijpen als je erbij vertelt dat je zo lang mogelijk wil door werken.

10. Mentiera

Mentiera Actief lid

Mar 29, 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom duurt het dan zolang met de lift?

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    De lift zit continu vol, wij hebben een aantal leerlingen die een rolstoel hebben of slecht mobiel zijn..

Het is nu iets beter, maar nog steeds veel lopen. Afgelopen donderdag had ik aan het eind van de dag ontzettend pijn aan mijn stuitje, kon in de auto amper zitten.. Kijk het nog maar even aan...

Share This Page