vergoeding

Discussie in 'De bevalling' gestart door maartjes, 10 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartjes

maartjes Lid

15 mrt 2008
    44
    0
    0
    Ik heb na mn bevalling nog een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. Mijn kindje was (natuurlijk) bij me voor de borstvoeding, maar nou kreeg ik een rekening van het ziekenhuis voor "verblijf gezonde zuigeling". Weet iemand of dit vergoed wordt want het is nogal een groot bedrag... :(

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Lijkt me wel. Bel anders je zorgverzekeraar even.

3. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Meestal wel hoor, maar ziekenhuiszen sturen tegenwoordig zoiezo rekeningen, dat gaat gewoon van je eigen risico af meen ik. Vraag het idd maar even na

4. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik ben op med. indicatie in het ziekenhuis bevallen en heb ook medische hulp nodig gehad (OK en bloedtransfusie). Het is vanzelfsprekend dat je kindje bij je blijft in het ziekenhuis, ook als je geen borstvoeding geeft. Ik heb geen rekening gehad van het ziekenhuis en het is ook niet van mijn eigen risico afgegaan. Is misschien per ziekenhuis en per verzekering verschillend. Ik zou het wel navragen want volgens mij wordt dit gewoon vergoed.

5. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik heb de rekening naar mijn verzekeraar gestuurd en deze vertelden mij dat zij het ziekenhuis zouden betalen. Ging ook niet van mijn eigen risico af!

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    Ik zou hem ook opsturen naar je verzekering. Heb zelf geen rekening gehad destijds, maar wel 5 dagen in het ziekenhuis verbleven en de kleine uiteraard ook.

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Wat ik heb gehoord en gelezen is dat je rond de 180 euro zelf moet betalen als je zonder medische indicatie in het ziekenhuis bevalt

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Als je een aantal dagen in het ziekenhuis moet verblijven, ben je medisch en wordt het vergoed door de verzekering, volgens mij is dat zo via de basisverzekering. Dus geldt dat voor iedereen met een medische indicatie. Gewoon opsturen naar je verzekeraar.

9. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

bellen naar je verzekeraar!

10. Ligt het er ook niet aan of je een aanvullend pakket bij je verzekering hebt genomen..?

Volgens mij werd mijn (medische!) bevalling alleen volledig vergoed met een aanvullend GeZZin pakket (Zorg & Zekerheid).. ;)

Deel Deze Pagina