Papa/vriend is vaak van huis..

Discussie in 'De lounge' gestart door Eerised90, 9 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hey,

Mijn vriend is doordeweeks altijd van huis..
    Van maandagmorgen tot zaterdagochtend, of van zondagavond tot vrijdagavond! En soms (zoals afgelopen weekend), dan is hij op zaterdagochtend thuis en moet hij op zondagavond weer weg, en hij is waarschijnlijk zaterdagochtend weer thuis!
    Hij is Internationaal Vrachtwagenchauffeur.
    En rijdt naar Spanje, Frankrijk, Italië, Duitsland, België etc.

Ik doe dus doordeweeks alles alleen.
    Werk dan niet, dat is een voordeel ervan.
    Maar heb het soms wel moeilijk, maar over het algemeen gaat het wel.. Het zijn periodes!

Het heeft voor- en nadelen.
    Maar soms twijfel ik wel eens hoor, en dan denk ik, ik ga werken en dan gaat m'n vriend ander werk doen.
    Maar dan denk ik weer verder, en dan wil ik het weer niet, soms is het zo lastig!

Was laatst ook de hele week super beroerd, en de kleine ook.
    En dan mis ik hem zo!
    Dan wil je gewoon dat je vent weer lekker thuis komt 's avonds om het over te nemen..
    Op een gegeven moment heb ik m'n moeder maar gebeld.

Zijn er hier meer meiden die ook zo vaak alleen zijn?
    Hoe gaan jullie daar mee om?
    Gaat alles goed?
    Hoeveel uren werk je?

Ben gewoon nieuwsgierig, en ben benieuwd of er meer meiden/vrouwen zo vaak alleen zijn, of miss ook chauffeursvrouwen?

Bedankt voor het lezen. **Sorry, is miss beetje een zeik topic ;) **
    Liefs

2. mieppie1

mieppie1 Actief lid

9 nov 2009
    159
    0
    0
    roermond
    ja hoor, ben doordeweeks ook bijna altijd alleen met de kinderen.
    man gaat zondagavond weg tot vrijdagavond.
    Hij heeft een eigen ict bedrijf en dat loopt super.Het is de prijs die we nu betalen zeg maar, en eerllijk gezegd vind ik het meestal wel lekker.Natuurlijk mis ik hem ook wel als het allemaal wat minder loopt, maar ik ben er aan gewend.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

herkenbaar. mijn man werkt van maandag tot zaterdag tot 7 uur s''avonds ( van 7 tot 19:00) en op zondagochtend is ie ook vaak nog weg. dus we hebben hier vaak alleen de zondagmiddag/avond. in de winterperiode is ie vaak nog later thuis s''avonds en zijn er dagen bij dat ik hem alleen een paar uur in bed tref. tja leuk is het soms niet maar aaan de andre kant heeft het ook voordelen. ik hoef niet perse te werken en kan volop genieten van mn kleintje. en we gaan soms een lekker weekend weg om bij te tanken.

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

en eerlijk gezegd als ie eens vroeg thuis is of vrij loopt ie alleen maar in de weg hahaha. dan ben ik helemaal van de leg.

5. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    mijn man werkt in de muziekbuisiness, dus ook vaak weg. Vooral avonden en weekenden, en doordeweeks werkt hij gewoon 30u. Hoort erbij, was al een gedeelte zo voordat we trouweden, het is alleen wat duidelijker geworden sinds de kleine uk er is, dat ik dus veel op moet vangen van de tijd dat hij weg is.
    Vind het niet altijd leuk, maar hij doet echt zijn best om zoveel mogelijk thuis te zijn, en daardoor gun ik hem ook echt zijn leuke werk!! Hij geniet daar ook van!! En dus ik ook!

6. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Mijn man zit in de marine. Ik heb hem daar leren kennen. Maar, nu we een aantal jaartjes verder zijn en inmiddels een dochter hebben en de 2e op komst is, hebben we samen besloten dat hij de marine uitgaat.
    In zijn dienstvak wordt erg veel gevaren namelijk.
    Ook toen we nog geen kinderen hadden en hij gemiddeld 7 á 8 maanden per jaar van huis was ging het me op een gegeven moment de keel uithangen! Alles alleen doen, ik woonde gewoon alleen en tussen het varen door was hij weer even thuis en was het tijd voor leuke dingen, maar zodra hij weer vertrokken was kon ik alles weer alleen opknappen.
    Het ging me zoooo tegenstaan om op verjaardagen, familieweekendjes, feestjes, uit etentjes, sombere dagen, bij tegenslagen, bij leuke dingen, examens voor mijn school, de opening van mijn eigen zaakje, de verkoop van ons huis, de hypotheek bespreken......bij al deze dingen was hij er niet, kon ik het niet met hem delen......okay, de 1e keren denk je......okay het is nu eenmaal zo, maar als je dit 4 jaar achter elkaar hebt gehad ben je het wel zat!
    Toen heeft hij eindelijk voor 3 jaar en walplaatsing gekregen en is ook onze dochter geboren en daar heeft hij gelukkig alles van meegekregen, van de zwangerschap, de geboorte tot nu. En nu met de 2e op komst wil hij ook niet meer varen, dus .....de marine uit!
    .......JIPPIE!!!!!

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.034
    1.855
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man is militair, hij is alleen in de weekenden thuis.
    Nu komt het ook wel eens voor dat hij in de weekenden een oefening heeft en dan dus ook niet thuis is.
    En hij is nu 2x op uitzending geweest naar Afghanistan.
    Toen was hij 5 maanden en 6 weken van huis.

De voordelen vind ik dat het samen zijn minder snel verveeld.
    Je ziet elkaar niet vaak, dus je hebt elkaar altijd wel wat te vertellen, en je geniet meer van het samen zijn.

De nadelen...hij ziet onze dochter niet elke dag.
    Soms is het wel eens saai als hij er s'avonds niet is.
    En als we een 2de kindje mogen krijgen lijkt het me vooral de eerste maanden erg zwaar.

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik herken het ook wel een beetje... mijn man heeft ook een eigen zaak in de autohandel en is van smorgens 10 uur tot savonds 10 uur aan het werk... de weekenden gaan we meestal wat leuks doen met zn allen en rond etenstijd komt hij wel even thuis om mee te eten en de meiden in bed te leggen en nog even met ze spelen.... ben er wel aan gewend eigenlijk... het voordeel is wel als ik graag eens een middagje voor mezelf wil dan kan hij dat zelf bepalen en inplannen en dan blijft hij bij onze dochters....

9. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Mijn man is ca. 4 maanden per keer van huis voor werk en daarna een maand of 2,5-3 thuis. Ik vind het prima. Hij vind z'n werk leuk, is daar gelukkig mee. Ik heb thuis m'n draai prima gevonden en ben er gelukkig mee.
    Het is fijn als hij thuis is, maar als hij gaat vind het ook fijn om m'n eigen ritme weer op te pakken. Eerlijk gezegd kan ik het me niet voorstellen dat hij elke avond op de bank zou zitten.

10. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland

haha hier precies zo!

Mijn vriend werkt veel in buitenland, gaat overal naartoe, soms een paar dagen, soms een week, soms een maand, en dat alles krijgen we altijd een paar dagen van te voren te horen. Ik heb er nooit moeite mee gehad, vond het heerlijk het huis voor me alleen en als hij dan weer terug was, dan was het ook weer gezellig.

Nu Danique er is vind ik het aan de ene kant fijn als hij weg is(dan weet ik waar ik aan toe ben, ik ben dan degene die alles doet dus ook geen misverstanden over wie wat wanneer doet) maar aan de andere kant is het best wel zwaar nu zo alleen.

Maar zoals hierboven ook gezegd, als hij dan eens 1-2 dagen vrij is, wil meneer 'zijn ontspanningsuurtjes' en dan helpt ie vaak nog weinig mee (huishoudelijk dan, met danique helpt ie wel mee, maar dat gaat ook niet zo vlekkeloos, want dan alleen als het hem uitkomt....;) )
    Ik vind het gewoon zo jammer dat als Danique van zich laat horen, ik alles wat ik doe altijd neerleg en me met haar bezig houdt, maar hij dat niet heeft, en als ik het dan vraag, dan wil hij best wel helpen, maar ja het komt zo weinig uit hemzelf. En tuurlijk begrijp k dat hij moe is van zijn werk, maar duh, alsof zo'n jonge baby verzorgen niet ook vermoeiend kan zijn????
    ach ja mannen....

11. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ben 12 jaar een alleenstaande moeder geweest ( van 2 autistische kinderen ) dus herken er wel wat in. maar dit is toch waar jullie indertijd voor gekozen hebben. ik neem aan dat je van te voren alles besproken hebt voor je aan een kindje begon.

12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Gelukkig is mijn vriend niet de hele week weg, maar wel elke vrijdag- en zaterdagavond en -nacht, waardoor ik dan alleen ben, en ook de ochtenden in het weekend (tot 12 uur) alleen op moet vangen. Helaas hebben we daar duidelijk niet voor gekozen. Mijn vriend werkte in de horeca, en het was juist voor mij een voorwaarde dat hij daar uit zou gaan voordat we aan kinderen zouden beginnen. Hij is toen in een poppodium gaan werken, gewoon doordeweeks. Alleen wilden ze toen ineens dat hij ook 's avonds zou gaan draaien. Zonder diploma en met een baan op de tocht heb je helaas niet veel keus, dus zit ik nu weer veel alleen. Gelukkig is hij doordeweeks wel veel thuis.

Maar dat je ervoor gekozen hebt vind ik een beetje een steek onder de gordel, want in deze economische tijden heb je niet veel te kiezen...

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    niet elke situatie is hetzelfde
    hé meid maar hij was al chauffeur.

14. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Hier ook vaak alleen, mijn man is ook militair en als hij niet op uitzending is, is hij wel iedere avond thuis gelukkig.

Voordeel is wel dat je niet zo snel op elkaar bent uitgekeken, relatie blijft wel spannend zo..8)

Nadeel is dat hij de kinderen dan niet ziet en ik alles in me uppie moet doen en regelen..

Geloof ook niet dat je zoiets kiest, maar het overkomt je gewoon..;)

15. Ik heb nu weinig tijd maar wil even op Yinthe reageren.
    Ik heb er voor gekozen ja, maar dan kan ik soms toch wel moeilijke momenten hebben en nieuwsgierig zijn naar andere dames die vaak alleen zijn?
    Denk dat die twijfels wel normaal zijn.
    Ik sta helemaal achter mijn mannetje en zijn werk hoor en steun altijd daarin. :)
    En natuurlijk hebben wij alles besproken toen ik vorig jaar ongepland zwanger raakte. Ik ben 19 en er is ineens heel veel veranderd.
    Maar ik zou het echt niet anders willen hoor!!
    Daarom zeg ik, het heeft voor en nadelen :)

16. Jodi1981

Jodi1981 Actief lid

28 apr 2008
    467
    0
    0
    Huismoeder, huishouding
    Overijssel
    Ik ben doordeweeks ook altijd alleen.
    Mijn vriend is ook int. chauffeur hij rijdt op Zwitserland.
    Hij gaat zondag nacht weg en komt vrijdag avond of zaterdag ochtend terug.
    Vind het wel lekker, ik moet wel es omschakelen als hij een keer doordeweeks thuis komt 's avonds dan wou ik net iets zien op tv wat hij weer niks vind maar dat gebeurd maar zelden dat hij een keer thuis komt.
    Ben wel blij als hij in het weekend weer thuis is hoor maar ja dit weekend is er weer carnaval dus dan zie ik hem ook haast niet.
    Ik zelf werk 2 dagen vind dat ook wel genoeg aangezien ik alles thuis alleen moet doen en ik nog 3 honden heb. Vermaak me wel.

17. Eliesja, idd het overkomt je gewoon..
    En het verveeld niet zo snel nee! Blijft altijd spannend.. En elkaar missen is ook goed..

Jordi, ik herken me wel in jou verhaal.
    Ik moet ook altijd omschakelen als hij doordeweeks thuis komt, maar dat is echt heeeel weinig.
    En het is wel lekker als je je gang kunt gaan enzo:).
    Ik vermaak me wel!

Maar als we dan in het weekend 'verplichtingen' hebben zoals een verjaardag, dan is het zo kort voor mn gevoel..

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Mijn man zit nu veel thuis (slecht weer / vorst enzo kunnen ze niet werken) maar bij normaal weer werken ze van 4-5 uur sochtends tot ongeveer 19-22 uur savonds, wij hebben twee kids en ik ben fulltime mama, ook om deze reden ik vind als je man al zoveel van huis af is dat ik nog meer stabiliteit moet geven in het gezin..

Ik ben niet anders gewend mijn vader deed hetzelfde werk en was er ook nooit, wij hebben echter de afspraak thuis is thuis en die is voor de kids dus geen hobbies, uitgaan of sporten e.d. nog een keer in het weekend ofzo, helemaal voor de kinderen..

Ik maak ook zijn brood klaar en ik doe het huishouden, daarentegen maak ik vaak ook alle beslissingen gewoon alleen (behalve als het echt een grote is dan hebben we het er in bed over) ik regel vaak alles ben juist op die manier heel zelfstandig en zoals nu is ie veel thuis dan vind ik het wel gezellig hoor maar raak ook van mijn "leg" af is even wennen zeg maar!!

19. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    hier ook een chauffeursvrouw !
    ben ook doordeweeks alleen thuis met mijn dochter...van zondag/maandag tot vrijdag/zaterdag.
    manlief is int. chauffeur, rijdt in duitsland,engeland,belgie, frankrijk,ierland.
    maar begrijp je helemaal ! het heeft zijn voor en nadelen !
    tuurlijk hebben we ervoor gekozen en helemaal gepland maar soms heb je van die dagen , WAS HIJ MAAR THUIS !
    gewoon ff knuffelen , ff meer tijd doorbrengen met Esmee... maar hij vindt het werk helemaal geweldig en daar steun ik met door dik en dun in ! zou ik nooit van af willen nemen...
    maar net wat je zegt , als hij dan es doordeweeks thuis is , moet ik ook ff omschakelen, weet het pas een uur of 2 vantevoren of hij een avondje thuis komt , maar dan moet ik mijn hele planning weer omgooien avonds , hahaha. maar wel super blij dat hij toch ff een nachtje extra tegen me aan kruipt ! en ook als je weekends wat hebt , een verjaardag , feestje , heb je minder tijd voor elkaar.. das ook weer een nadeel... ! of als je doordeweeks leuke dingen wilt doen......maar dan niet samen met ons 3tjes .....
    tja , is soms een moeilijk situatie... snik snik....

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Trouwens als mijn man een dagje thuis is gooi ik mijn schema echt niet omhoor, dan heeft hij gewoon pech LOL

Wij hebben er wel redelijk voor gekozen (hij werkt meer zodat ik thuis kan blijven) ik zou ook niet anders willen.

Ik heb CVS/ME, 2 kids, 2 honden en natuurlijk zit ik er wel eens doorheen als ik bv ziek ben en de kindjes ook maar ach heb mijn familie ook nog.. als het echt niet meer gaat....

Deel Deze Pagina