Hoi allemaal, Jaime is nu 16 maanden. 's Avonds na dr laatste fles valt ze vrijwel direct in slaap en het gebeurt eigenlijk nooit dat ze dan weer wakker wordt. Mijn man en ik zouden met die wetenswaardigheid, op zoek willen naar een oppas. Maar heb daar aan jullie wat vraagjes over: - hoe lang heeft je kindje/baby moeten wennen aan een oppas (ook zo dat ze het kindje in bed kan leggen) of als het kindje/baby wakker wordt, hoe reageerde je baby daarop? - hoe oud moet ongeveer de oppas zijn wanneer je kindje 16 maanden is? Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes Sensee Edit moderator: verplaatst naar 'Oppas & Kinderopvang'. Wil je graag goed op letten waar je iets plaatst?
pffff kan je hier niet echt een duidelijk antwoord op geven. Onze dochter was 3 maanden toe er een oppas kwam alleen lag ze wel al in bed voor de oppas kwam, en dat is nu nog steeds zo, ik breng haar naar bed en een kwartier later is de oppas er. Ze kent de oppas wel dus als er iets is is het wel een bekend iemand. weet nog wel de eerste keer bij opa en oma die ziet ze ook niet zo vaak en dat ging erg goed geen last gehad, ze was toen ook zo´n 3 maanden. Onze oppas was trouwens 16 jaar maar kende haar al persoonlijk en weet hoe ze met kindjes is. Nu hebben we er een van 20 en die bevalt ook goed. Zou alleen wel eerst kijken of ze ervaring heeft met kleine kinderen
Ik zou zelf niet zo snel een jonge oppas op Emme laten passen. Een kind van 16 maanden kan als er iets is nog niets duidelijk maken, dus dan moet de oppas wel ervaring hebben in het begrijpen van een babytje zeg maar. Wat wij wel eens doen doen is dat we de babyfoon 's avonds bij de buren zetten. Zij kunnen als er iets is naar Emme toe. We gaan dan niet heel lang weg (hooguit een paar uurtjes), maar het geeft net even een beetje vrijheid. Pim
Ik laat altijd iemand oppassen uit onze vriendenkring of opa en oma. Is tot nu toe altijd goed geregeld. Ben voorlopig ook niet van plan om op zoek te gaan naar een oppas. Maar ik zou wel altijd iemand kiezen die idd ervaring heeft met kleine baby's.
meestal komt opa, maar anders een meisje van 15(nu bijna 16) ze is de dochter van mijn vaste oppas (gastouder) dus ze kennen elkaar goed, en ze zijn dol op elkaar. ik ben altijd telefonisch berijkbaar en nooit verder als 20 minuten van huis. (t heeft zo zijn voordelen, wonen op een eiland )
Wij maken ook wel eens gebruik van de buren, we zetten dan daar de babyfoon neer. Als dat niet kan kunnen we een beroep doen op 2 meiden van 15 en 16 jaar. Voor de gezelligheid komen ze altijd samen oppassen. Ik zorg wel altijd dat ik Milan zelf in bed leg, maar ze kennen elkaar wel, dus mocht Milan een keer wakker worden is dat ook geen probleem. We maken eigenlijk alleen gebruik van een oppas als we eens met zn 2tjes uit eten willen of zo, verder gaat Milan altijd gewoon mee.
Als wij samen weg moeten past tijn zijn "tweede" moeder op (mijn tweelingzus) Zou hem eerlijk gezegt buiten haar en de opa's en oma's bij niemand anders achter durven laten. Zou als ik jou was wel voor een iets oudere oppas gaan. Misschien een student van het spw of de pabo.
Als wij een paar uurtjes weg gaan dan komt er bij ons vaak een oppas van 17 jaar maar ze heeft wel spw gedaan en het is men nichtje dus ik weet ook hoe ze met Giovanna is. Ik leg wel Giovanna altijd zelf in bed. Onze andere oppas is 19 jaar en heeft spw helemaal afgerond en die vertrouw ik volledig bij Giovanna maar ook bij haar leg ik Giovanna zelf op bed. Ik durf het alleen bij hun aan en bij niemand anders.. puur omdat ik precies weet hoe ze met Giovanna omgaan. Maarja wij hebben in de tijd dat Giovanna er is misschien 4x een oppas genomen haha.
Was even aan het zoeken waar het topic was gebleven maar dus toch hierheen ik twijfelde al bij het plaatsen. Bedankt voor alle tips. Mn man had iets gezien van een oppas maar zij was 14 jaar. ik vind dat toch te jong. Ga proberen om evt via kdv stagiares daar. Utrecht wonen veel studenten dus wellicht.....maar ja ik ken die niet.. We gaan verder zoeken. Dank voor jullie reacties iig. Sensee