kdv of gastouder? kom er niet uit!

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by jette30, Jul 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jette30

jette30 Actief lid

Jan 4, 2008
    202
    0
    16
    Ik blijf ontzettend twijfelen hoe we de opvang moeten regelen. Nic is toen hij 4 maanden was naar een kdv gegaan, maar daar zijn we na 4 maanden mee gestopt omdat hij niet kon slapen daar. Toen een gastouder, maar die draait weer helemaal door in allerlei antroposofische principes en dat vinden wij niks (bijvoorbeeld geen muziek draaien!). Met haar stoppen we dus ook.
    Ik weet, ik ben veel te kieskeurig en niets is goed genoeg voor mijn lieverd natuurlijk, maar er moet toch opvang komen....
    We denken nu opnieuw aan een kdv, we hebben al bijna ingeschreven, maar als ik er aan denk krijg ik meteen het gevoel dat hij daar nauwelijks aandacht krijgt en dat het te druk is. Met de gastouders die ik tot nu toe heb gesproken heb ik nog geen echte klik, dus dat is het ook niet...

Hebben jullie tips of ervaringen?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Lastige keuze inderdaad. Ik heb zelf sterk een voorkeur voor kdv omdat mensen daar toch een gerichte opleiding hebben gehad en net zoveel ervaring hebben met kinderen als een gastouder. Zelf denk ik dat het erg verschilt per kdv hoe ze met de kinderen omgaan, dus ik zou sowieso bij een aantal langs gaan om de sfeer te proeven en hun beleid te achterhalen. Nu weet ik niet of je je in die positie verkeert want wij hebben de keuze uit zeker 4 verschillende kdv waarvan 2 van hen 3 vestigingen hier in de buurt hebben. En ik weet zeker dat daar een goede tussen zit waar ik mijn kind heen durf te sturen.

Ik weet het niet, ik heb gewoon een onprettig gevoel bij een gastouder... Misschien juist omdat het te veel 1 op 1 is en ik bang ben dat de stempel van zo'n gastouder te groot wordt. Daarbij vind ik het goed dat mijn kind met verschillende begeleiders te maken krijgt en een grote groep kinderen.

Je zou een andere kdv kunnen proberen. Je merkt aan je eigen kind heel snel of het bevalt of niet. Als dat dan weer niet goed gaat, kun je misschien toch weer een andere gastouder proberen. Het is een beetje zoeken denk ik.

Lastig! Succes!

3. jette30

jette30 Actief lid

Jan 4, 2008
    202
    0
    16
    Jouw argumenten herken ik wel. Bij een gastouder moet je echt geluk hebben denk ik. Vandaag hebben we de knoop doorgehakt: we gaan toch weer een kdv proberen! We hebben deze nu twee keer bezocht en ik hoor er ook goede verhalen over.
    Bedankt voor je reactie!

Share This Page