vergoedingen hormoonpreparaten

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sandy84, 24 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandy84

sandy84 Lid

21 feb 2008
    58
    0
    6
    ik ben bij CZ verzekerd en nou kreeg ik vandaag een brief. dat ik alleen de hormoonbehandelingen en kunstmatige inseminatie vergoed ga krijgen, maar de hormoonpreparaten dus niet.
    wie weet bij welke verzekering je dat wel krijgt?

2. bengel

bengel Niet meer actief

ik krijg dat wél bij cz, hoe ben jij verzekerd dan?
    overstappen van verzkering kan trouwens pas in het nieuwe jaar, dat weet je wel ...toch?

3. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ja, dat is een ramp.... :cry: ...heb het ook te horen gekregen maarrr....de apotheek laat mij niet betalen en ik heb net deze wek van de verzekering een nota gekregen met alleen het eigen risico...misschien dat het uiteindelijk nog meevalt dus, mogelijk ook bij jou?

Bij mijn verzekring (IZZ van VGZ) is het zo dat medicatie wel in het hoogste pakket van de verzekering zit...misschien staat dat ook in jouw polisvoorwaarden? Alleen balen dat je dat pas miv het nieuwe jaar kunt omzetten :(

Succes!

Koosje

4. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Sandy, vanuit de basisverzekering wordt idd alleen de IUI behandeling en niet de hormonen hiervoor vergoed. Voor de hormonen moet je bij CZ de aanvullende verzekering Basis hebben. Je kunt dit helaas alleen per kalenderjaar veranderen.

Ik ben ook verzekerd bij CZ en had vorig jaar hetzelfde probleem. Had alleen de basisverzekering en moest de hormonen voor mijn IUI behandeling dus zelf betalen. Was voor ons een bedrag van E 700,-, nou had ik ook wel veel en dure hormonen hoor. Meestal is het wel wat goedkoper. Gelukkig kun je het wel opgeven en krijgen we dit jaar hier een deel van terug van de belasting. En ´wij hebben ´t gelukkig maar 1x hoeven te betalen :) en toen was ik zwanger.

Succes!

5. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hoi Sandy,

Ik ben ook volop aan het touwtrekken met de verzekering over de spuiten. :( Ben verzekerd bij National Academic. Van Aevitae. Dat is een onderwijscollectief. Ik ben al twee weken aan het wachten op een antwoord. Ik heb samen met de kliniek waar ik onder behandeling ben een brief geschreven. Nu afwachten maar. Ik hoor qua vergoedingen goede verhalen over National Nederlanden, maar ja overstappen kan pas in januari...

heel veel succes!

Groetjes Elke

6. sandy84

sandy84 Lid

21 feb 2008
    58
    0
    6
    hoi meiden

ik heb even gebeld naar CZ en ik krijg alles vergoed gelukkig.. :D :D

maar ze waren er eerst heel onduidelijk over vandaar dat ik ging twijfelen

maar toch heel erg bedankt voor de antwoorden