Hai meiden, De titel zegt het al: kunnen jullie me vertellen hoe dat precies zit, met IUI met Clomid? Ik vraag dit omdat mijn man en ik nog 1 ronde zelf gaan proberen zwanger te worden maar daarna gaan we over op IUI en de gyn zei dat we dat met clomid gaan doen. Nu ben ik benieuwd hoe dat werkt. Hoe gebruik je die clomid (spuiten of slikken?) en waari n de cyclus gebruik je dat? Wat is de bedoelde werking ervan etc. etc. Alvast erg bedankt voor de reactie. Groetjes, Anouk.
Hoi Anouk, Meestal begin je op dag 3 van je cyclus met slikken van clomid, soms een paar dagen later. Meestal wordt er begonnen met 50 mg clomid, dat betekent 5 dagen lang 1 tabletje clomid. De bedoeling van clomid is je hersens stimuleren een stofje aan te maken, waardoor je ei(tjes) gaan groeien. Je eitje worden dus gestimuleerd te gaan groeien. Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geinformeerd, zoniet vraag gerust! Groetjes jinky
Hoi Anouk, Ik slik ook clomid 50 mg van cd 3 t/m 7. Wij gaan volgende maand ook beginnen met IUI en weet dan niet of het met clomid gaat of hormonen spuiten, dat horen we morgen denk ik dan hebben we afspraak bij de gyn. Succes alvast. gr vruchtje
Ik ga de volgende ronde ook met clomid beginnen. Ik slik ook van dag 3 tm 7. Clomid zorgt er inderdaad voor dat de hypofyse gestimuleerd word om LH en FSH aan te maken waardoor er een eitje gaat rijpen.
Mooi dat je niet op dag 1 hoeft te beginnen. Ik was al zo bang dat dat moest en dat je dan net op zaterdag ongesteld wordt, waardoor je dus niet op tijd kan beginnen. Mijn cyclus is de laatste maanden minder voorspelbaar dus ik weet nooit precies wanneer de doorbreken.
Ik gebruikte ook van dag 5-9 clomid en dan 2 dagen voor de IUI kreeg ik een spuit Pregnyl. Helaas niet gewerkt maar elk persoon heeft een andere gebruiksaanwijzing! Succes!
hoi ik gebruik ook clomid 5 dagen 100 mg vnanaf dag3, in combinatie met pregnyl injectie en iui groetjes