Vergoedingen zorgverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Mystify, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Weet iemand hoe het dit met de vergoeding bij pma voor bekkenfysio is?
    Dat is een collectief bij menzis.
    Laat ik nou in de veronderstelling zijn dat je vanuit de basisverz. dan max 9 behandelingen krijgt vergoed , ik ben aanvullend verzekerd voor extra behandelingen fysio..maar menzis wijst nu naar de basis verzekering, eerste 21 behandelingen fysio zelf betalen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Vraag me nu toch sterk af waarom ik aanvullende verzekering heb. Oja ze verwijzen naar lijst borst, post partum fysio. Dat staat daar idd op. Maar bekkenfysio is toch bekkenfysio? Hoelang moet er tussen de fysio en partum zitten voor het niet meer post partum is?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik ben aanvullend verzekerd via Vgz. Bij hun geld dus de regel bij basis eerste 21 zelf betalen. Aanvullend vergoed tot max 600 euro ( haal je 21 behandelingen van).

Je gaat eerst de aanvulling opmaken en als dit op is ga je naar de basis. Let op dat je zodra het in de basis zit je wel de eigen risico moet betalen ( dit is niet zo voor de aanvulling)

Succes

3. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Het ligt er echt aan hoe goed je aanvullende verzekering is aangezien je die ook verschillend hebt bij Menis/PMA.

Volgens mij had ik vorig jaar een extra aanvullend 3 en toen werd alles vergoed, heb ik niks zelf hoeven te betalen.

4. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Mijn punt is ook, als je aanvullende hebt dan zou je die toch vergoed moeten krijgen? Je verzekerd je toch juist daarvoor bij?

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Welke verzekering heb je precies dan, want dat is van belang voor de vergoeding. Ik zie dat er namelijk verschillende aanvullende verzekeringen zijn bij menzis en pma. Als ik weet welke verzekering je hebt kan ik even met je meekijken naar de vergoeding.

6. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Vergoeding uit de basis gaat echt alleen als je aandoening op de chronische lijst fysiotherapie staat. (voorheen lijst Borst).
    De eerste 20 moet je zelf betalen of uit de aanvulling indien je die hebt bij deze aandoeningen.
    Alle overige fysio gaat uit aanvullende verzekering (of zelf betalen).

Bekkenfysio is niet altijd bekkenfysio;)
    Er is wel degelijk verschil tussen bekkenbodemtherapie of fysio bij bijv bekkenpijn.

Volgens mij wordt alleen bekkenbodemtherapie vergoed uit de basis 9x maximaal. Maar dat moet dan.wel weer bij een geregistreerde bekkentherapeut zijn.

7. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Wat er uit de aanvullende gaat is alleen maar afhankelijk v
    an het pakket wat je zelf gekozen hebt!

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ben aanvullend verzekerd bij Zilveren kruis en dit werd mij verteld:

De eerste 9 krijg je vergoed uit het basispakket hier heb je dus recht op.
    Daarna krijg je pas vergoed vanaf de 21e behandeling.

Dus van behandeling 9 tot 21 betaal je zelf.

9. Minerva

Minerva Niet meer actief

Behandeling 10 tot 20 betaal je dan zelf, lijkt me :p

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wanneer het een chronische indicatie heeft gaat de vergoeding eerst uit de basisverzekering. Ik volg nu zelf weer bekkenfysiotherapie en met een niet chronische indicatie en dit gaat meteen via mijn aanvullende verzekering.

Bij mijn vorige zwangerschap ging het ook zo en toen zat ik nog bij Menzis.

11. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    De eerste 9 behandelingen krijg je alleen maar vergoed als het gaat om een chronische aandoening. Wat bekkentherapie betreft is dat alleen als dat gepaard gaat met incontinentie. Alleen bekkenpijn telt hier dus niet voor mee, die moet je halen uit je aanvullende verzekering. Let daar dus goed op, want heel veel aandoeningen vallen niet in de chronische categorie. Je kunt de lijst me chronische aandoeningen hier bekijken. wetten.nl - Wet- en regelgeving - Besluit zorgverzekering - BWBR0018492

Hier kun je er nog meer over lezen

Is fysiotherapie opgenomen in het basispakket? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Whahaha je hebt gelijk:D:D

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Als ik kijk op zilveren kruis.nl

Staat er idd dat je die 9 alleen vergoed krijgt als het om een chronische aandoening gaat.
    Ik ben 2 sterren aanvullend en ik krijg 12 behandelingen per jaar vergoed vanuit de aanvullende verzekering.

Ben je 4 sterren ( dus volledig aanvullend verzekerd )
    staat er dit:

Alle behandelingen vergoed, waarvan maximaal 27 per jaar bij zorgverlener waarmee wij geen afspraken hebben gemaakt (geldt voor chronische en niet-chronische aandoeningen tezamen)

14. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
  15. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Heb natuurlijk gebeld met menzis, maar krijg 2 keer een andere uitleg waarom die 12 behandelingen van de aanvullende niet van toepassing zijn.

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

17. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bij menzis verzekerd zowel basisverzekering en aanvullend 2 ik heb ook bekkentherapie gehad maar omdat k aanvullend verzekerd ben werd dit daaruit vergoed wat inhield dat ik 12 x vergoed kreeg.

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    +1.

19. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Die 9 uit de basisverzekering krijg je alleen als je bekkentherapie krijgt vanwege incontinentie. Heb je dit niet krijg je die 9 behandelingen dus niet vergoed vanuit je basisverzekering. Maar jij bent aanvullend verzekerd voor 12 behandelingen, dus als je daar het afgelopen jaar nog geen gebruik van hebt gemaakt zou je die wel vergoed moeten krijgen. Ik zou dus nogmaals bellen en vragen hoe het zit met jouw aanvullende verzekering en waarom het dan niet vergoed zou worden. Lijkt mij namelijk dat ze dat wel moeten vergoeden. (let wel op dat er meerdere soorten therapie onder vallen, dus die 12 behandeling geld voor al die soorten bij elkaar.)

Deel Deze Pagina