vergoedingen ?????????

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mamzie, 8 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi hoi,
    Vandaag gebeld naar mijn zorgverzekeraar Agis.
    Ik vroeg hoeveel echo's ik vergoed kreeg.
    En ze zei : 1.
    Dus ik dacht oke, dus alleen de eerste vroege echo.
    Nee,..... ik krijg alleen de 20 weken echo vergoed !!?????
    Dat kan toch niet kloppen?????

Is hier iemand meer verzekerd bij Agis en weet hoe dit nou precies zit??

Groetjes van Kiowa

2. lildushi2000

21 feb 2006
    90
    0
    0
    Goedenavond...

Ik ben ook bij Agis verzekerd en ik kreeg de eerste termijnecho ook vergoed hoor en ook de screeningsecho (20 weken).
    Volgens mij word de termijnecho met ongeveer 12 weken standaard vergoed. En de screeningsecho is er pas dit jaar bij gekomen dus misschien dat ze daarom tegen jou hebben gezegd dat er maar 1 vergoed word omdat die andere misschien al in het standaard pakket zit ofzo.

In ieder geval ik heb bij Agis dus gewoon de termijnecho en de screeningsecho vergoed gekregen. Dat is bij jou dus ook zo.

Groetjes Denise

3. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik zit bij OZ en heb een basispakket (ziekenfonds). Ik krijg alle echo's vergoed volgens mij. Ik heb tot nu toe 2 termijn echo's gehad en 1 extra echo omda tik bloedverlies had. Met 20 weken krijg ik nog een screeningsecho. Al die echo's zijn door de huisarts of verloskundige voorgeschreven, misschien heeft het daarmee te maken? (met de zogenaamde medische noodzaak)

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    de echo's moeten plaats vinden op advies van de verloskundige (dus een soort verwijsbrief). Dan krijg je ze allemaal vergoedt

5. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Oke nou dat verklaart dan dat ik ze allemaal vergoed krijg!

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik heb afgelopen vrijdag een echo gekregen omdat de huisarts bang was dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was. (godzijdank is alles goed hoor!)
    echter, voor gisteren stond eigenlijk de echo en alle onderzoeken gepland in datzelfde ziekenhuis. ze waren vergeten de echo te cancelen (zou gister geen echo krijgen omdat die vrijdag al geweest was), en ik kreeg alsnog een echo (ze konden zelfs het aangemaakte dossier van vrijdag met de echo erin niet vinden...)
    de verloskundige vroeg of we een 20-weken echo wilden. ja natuurlijk, hardstikke leuk denk je dan toch?! dus die staat gepland.

bel ik zojuist mijn verzekeraar SIZ (vgz), zeggen ze dat ik maar 1x een echo vergoed krijg, en ookal moet ik een echo omdat de verloskundige dat nodig vind, dan moet ik em alsnog zelf betalen?!?!
    zou dus betekenen dat ik nu dus al 1 echo moet betalen, en de 20 weken echo niet moet laten doen, of die ook zelf betalen :(:(
    word hier bestwel verdrietg van, wat is dit nu weer voor onzin!
    en heeft iemand enig idee wat een 'gewone' echo en een 20 weken echo kost?? ik zit helemaal niet op een dure rekening van de echo van gisteren te wachten :(

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ben net geweest en de 20-weken echo kostte € 93,20.

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    en die krijg je niet vergoed??

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb net een kopie van de informatiebrief die ik heb gehad naar Lotte gestuurd, om te kijken of die hier op de site gezet kan worden. Ik stuur je even een kopie van de tekst van de brief.

10. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    De kosten voor een screaning echo varieren per ziekenhuis of echo bureau he.
    want ik heb al vaker rekeningen van 93 euro gezien, maar hier in het ziekenhuis ( heb geinformeerd bij twee ziekenhuizen) zijn de kosten voor die echo 120 euro :(

Wil nogal verschillen per plaats.

11. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vind het echt belachelijk, betaal je zoveel voor de zorgverzekering en krijg je maar 1 echo vergoed!?

Ik ben zelf ook bij Agis verzekerd, en ik moet nog eens goed informeren en kijken wat ik wel en niet vergoed krijg. Ik dacht dat alle echo's voor medische redenen wel vergoed worden.

12. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    de 20 weken echo is GEEN pretecho.... is een echte screenings echo.

ik lees hier net JA leuk!

ik weet nog niet of ik mijn 20 weken echo wil namelijk, wil je eigenlijk alles wel weten vooraf al??

13. sappie

sappie Fanatiek lid

De 20 weken echo is echt leuk (ook al is het geen pretecho). Je ziet al zo'n mooi profiel van je kindje. Ik had deze echo niet willen missen. En natuurlijk gaan ze kijken of alles oke is met de baby, maar ik denk dat je moet proberen ervan uit te gaan dat alles goed is. Maar dat is persoonlijk.

14. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    ik twijfel heel erg of ik die 20 weken echo wil laten maken en trouwens de nekplooimeting weet ik ook nog niet.

20 weken echo zei vk net kost 105 € wist niet of het door amersfoortse vergoed werd

15. fay

fay Actief lid

14 jun 2006
    398
    0
    0
    limburg
    ik ben via de cz verzekerd...en de vk zei tegen mij dat ik de 20 weken echo helemaal vergoed krijg...zou dr geen rekening van krijgen

fay

16. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    bij mij werd idd ook verteld dat de 12 en de 20 weken echo vergoed wordt, de 12 weken ivm de termijnbepaling en de 20 weken voor de screning...je krijg dan een verwijsbrief van je VK mee en dan kan je een echo laten maken, in mijn geval was dat bij de STAR, maar dat is denk ik overal anders...
    dan kan je er zelf nog voor kiezen om een extra "pretecho" te laten maken...
    groetjes van bianca

17. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik heb het vandaag echt helemaal nagevraagd bij Agis.
    Het zit dus zo dat alle echo's waarbij je doorverwezen word door arts of verloskundige, allemaal vergoed krijgt. Maakt niet uit hoeveel.
    De 20 weken echo, daar heb je geen verwijsbrief voor nodig om dat vergoed te krijgen. Dat kan je gewoon laten doen in het ziekenhuis en dat krijg je gewoon vergoed. Niet als je een pretecho laat maken. dat word niet vergoed ( logisch ;) )

En heb ook nagevraagd of ik mijn kraamtijd in een kraamhotel mag doorbrengen en dat mag :D
    Mag er 6 dagen verblijven. Dat word lekker vergoed door hun :D

Ben al gelijk een stuk geruster ;)

groetjes Kiowa

Deel Deze Pagina