Tips voor punctie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Yustin, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yustin

    Yustin Fanatiek lid

    6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    He dames,

    Woensdag aanstaande heb ik de eivelpunctie.
    Ik ben er super zenuwachtig voor.
    De ochtend van de puctie moet ik een pilletje valium nemen...En dan krijg ik tijdens de puctie ook nog iets toegediend...

    Mijn vraag aan jullie is of jullie tips hebben voor me.
    Wat kan ik doen om bv inder pijn te hebben? En wat moet ik zeker laten?

    Liefs Yustin
     
  2. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    tja tips..
    proberen rustig te blijven ademen
    en evt van de voren een paracetamol
    zeiden ze bij mij in het zh

    wens je heel veel succes, hopelijk valt het je mee
    en heb je een paar mooie bruikbare eitjes ;)
     
  3. Smoeltje

    Smoeltje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Wat bij mij hielp is het over me heen te laten komen.
    Ik kon er toch niets meer aan veranderen.

    Moet zeggen, heb nu 2 puncties gehad en geen greintje pijn.
    Is geen stoerdoenerij want als ik pijn heb dan laat ik dat ook weten.

    Bij hielp het om mijn verstand op nul te zetten en te denken aan het tijdstip NA de punctie.
    Meekijken op het scherm hoe de eitjes geoogst worden en voor ik het wist mocht ik over naar het bed.
     
  4. Pegasus

    Pegasus Lid

    27 okt 2008
    91
    0
    0
    Ik heb inmiddels ook 2 puncties achter de rug. Inderdaad denken aan de tijd na de punctie. Het duurt maar even en gewoon denken.... ff doorbijten en dan is het ook snel voorbij.

    Ik kreeg een spuit met medicatie waar je slaperig van werd, je voelt je een beetje dronken zeg maar.

    Geloof me, als het pijn doet: hard knijpen in de hand van je partner en voor je het weet zeggen ze: het is klaar! Heel veel succes!
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Lekker huissokken mee of aan ;)
    Eventueel een mp3 speler (mocht je het geluid vervelend vinden of je dan gewoon beter kunnen ontspannen.
    Lekker lang shirt aan, voel je je wat minder bloot en...
    Verwen jezelf na die tijd met een lekker broodje of iets anders waar je gewoon zin in hebt.
    Hou je die dag lekker koest op de bank, koppie thee en je man in de bediening ;)

    Heel veel succes meid!
     
  6. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    toen ze bij mij zeg met de naald door de buikwand gingen, kreeg ik als tip om op dat moment te hoesten, je spant dan alles aan en dan doet die naald niet zo zeer, de eerste kant (rechts) snapte ik het niet en deed het dus erg zeer, toen de linker kant moest begreep ik het en het deed inderdaad minder zeer. Tijdens de follikels aanprikken idd rustig adem halen, ik heb gewoon m'n ogen dicht gedaan en me daarop geconcentreerd. En doe een lekkere joggingbroek aan ofzo, in ieder geval makkelijk kleding en schoenen, zit lekker daarna.
     
  7. Goblingglow

    Goblingglow Actief lid

    8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Ik heb zaterdag de punctie gehad en zag er echt als een berg tegenop omdat ik nogal een lage pijngrens heb (naar mijn idee).
    Het is me heel erg meegevallen, ik mocht juist niet bewegen of hoesten.
    Ik kreeg netjes een doek over me heen zodat het niet zo koud was, dat vond ik wel prettig.
    Ik heb morfine toegediend gekregen waardoor ik me een beetje "high" voelde. Ze gaven aan wanneer de prik kwam en die voelde ik even kort en daarna ging het wel, bij de andere kant net zo. Met 10 min. was alles al gedaan.
    Daarna heb ik nog een uurtje in een uitrust kamer gelegen.

    Heeel veel sterkte met je punctie,

    liefs Gobje
    ps makkelijk gezegd; maar probeer te ontspannen.
     
  8. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hier vragen ze altijd of je wilt weten of ze gaan beginnen. Ik wilde dat nooit weten.
    Dus de vp babbelde dan wat en ineens was de eerste kant al aangeprikt. Erg prettig, zo verkramp je niet (nou ja, ik dan ;)).
     
  9. Loyus

    Loyus Lid

    15 nov 2006
    41
    0
    0
    Hallo Ystin,

    Ik heb gister de punctie gehad en ik zag er heel erg tegen op maar het is mij 100% meegevallen. Ik was stoned van alle medicatie en dat gaf een prettig gvoel :)
    Ik heb heel kort een prikje gevoelt van het aanprikken van de eitjes maar dat was heel kort en niet zo pijnlijk als ik me had voorgesteld. Binnen 15 min was alles klaar.

    Succes woensdag!
    Liefs Loyus
     
  10. wies31

    wies31 Fanatiek lid

    16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    Ik vond de verdovingprikjes in de schede het vervelendste. Van de punctie heb ik eigenlijk niets gevoeld. Het voelde als kleine stompjes in de buik, maar absoluut niet pijnlijk. Voordat ik het wist was het voorbij, en ik zag er ook méga tegenop, was zo ontzettend zenuwachtig ervoor. Ook tegen mij heeft de assistente veel gekletst, waardoor ik niet in de gaten had dat ie al bijna klaar was. Was erg fijn. Daarna een lekker bakje thee gehad, even de morfine uit laten werken en toen lekker thuis op de bank gehangen.
    Ik hoop dat het voor jou net als bij de meesten mee zal vallen, en dat je veel goede bruikbare eitjes hebt!
    succes!
     
  11. MenM

    MenM Actief lid

    Prettig om jullie reacties en ervaringen te kunnen lezen en dat jullie er niet veel last van hebben gehad. Dat geeft mij ook weer minder stress. Bedankt dames!

    x M
     
  12. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ik heb 2 puncties gehad. Ik vond ze allebei 100 % meevallen. Ik had geen pijn, niks. Ik heb een roesje gekregen waar je heerlijk suf van wordt, meer niet.
    Na mijn tweede punctie lag ik wel thuis op de bank en heb ik rustig aan gedaan. Ik had erna een beetje buikpijn, maar evengoed goed te hebben.
    Succes ermee.
     
  13. Yustin

    Yustin Fanatiek lid

    6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Lieve dames,
    Heel erg bedankt voor de reacties!
    Morgen is het dan zover. Ik zit nu zenuwachtig op de bank :) maar heb er aan de andere kant ook wel zin in! Dit is een van die momenten waar we al bijna 2 jaar naar toe leven!
    Er gaat iets gebeuren!

    Voor morgenochtend heb ik een pilletje diazepam meegekregen en daarna zie ik wel!

    Ik wist trouwens niet dat ze ook in je schede gaan verdoven..

    Mjaa ik laat het over me heen komen en zodra ik weer thuis en fit ben laat ik hier natuurlijk mijn ervaringen achter
    xxx
     
  14. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    bij mij werd niet van onder verdoofd hoor, wel morofine infuus waardoor ik lekker dizzy werd
     
  15. Yustin

    Yustin Fanatiek lid

    6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Ik zit in Voorburg..iemand een idee of dat daar gebeurd?
     
  16. Niet meer actief

    Yustin, ik wens je heel veel succes morgen!
    Ik heb zelf 3 puncties gehad en het was ff doorbijten, maar het was snel voorbij. Gaat vast helemaal goed komen, op naar een mooie oogst!

    Liefs Naatje
     
  17. Yustin

    Yustin Fanatiek lid

    6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Nou meiden ik zit te wachten totdat we naar het zh gaan brrrrrr
    hihihi wat gaat de tijd dan langzaam he?
     
  18. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    heel veel succes ik duim voor je!
     
  19. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik denk ook aan je hoor!
    Hoop ontzettend dat je straks een positieve ervaring erbij hebt (als is het nooit een feestje natuurlijk!).
    Elmo
     
  20. lisa

    lisa Fanatiek lid

    5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    succes yustin met de punctie.
    hoop voor je dat het mee zal vallen met de pijn.
    x lisa.
     

Deel Deze Pagina