Dag allen, ik heb een vraagje over het drinken van koffie in de zwangerschap. Misschien een hele stomme vraag maar goed Je leest overal dat je het drinken van koffie in de zwangerschap beter kunt beperken (tot zoveel gram per dag). Maar hoe zit het met cafeine vrije koffie. Kun je dit wel gerust onbeperkt drinken, of moet je dit ook beperken?
Juist de cafeïne in de koffie is de reden dat je het drinken ervan moet beperken. Cafeïnevrije koffie mag je gewoon onberperkt drinken...
Ik zou toch uitkijken het blijft troep. Weet niet hoeveel je ervan drinkt? Zou het op 3 per dag houden of zo.
Hoi bedankt voor de reacties. Kreeg van de VK een baby gids mee en daar las ik vanmiddag in en daar stond in dat cafeinevrije koffie even slecht is als gewone koffie. Dus ik zal dan daar ook niet aan beginnen tot na de geboorte.
Alles is slecht..als je er teveel van neemt. Ik dronk eerder altijd 5 tot 6 kopjes koffie per dag. Nu beperk ik het tot 2 x per dag. En op mijn werk hebben ze caffeine vrij, dus neem ik die. Maar thuis gewoon een senseootje hoor.
Ik denk dat het niet zo veel kwaad kan, mits je het gewoon met mate gebruikt. Inderdaad niet meer dan 3 per dag.