Light producten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kristelo, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristelo

Kristelo Actief lid

15 mei 2013
    308
    1
    16
    NULL
    Hallo,

Ik hoor langs vele kanten waaien dat light producten super slecht zijn als je zwanger bent.. Er zijn me zelfs al mensen die me zeggen dat je van cola light, zero, tonissteiner, candarell, etc kans hebt dat het fout loopt met je kindje...??

Zelfs mijn dietiste verteld dit... Op internet lees ik dan weer wat anders..

Iemand die dit weet wat er nou van waar is?

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Nou, alle lightproducten zijn pertinent niet gezond. Zit vaak vol met aspartaam en andere dingen die je niet in je lijf wilt krijgen.
    Zeker als je het vanuit de orthomoleculaire/natuurvoeding hoek bekijkt.
    Als je frisdrank wilt drinken ga dan voor de gewone variant. Water en (kruiden) thee blijven verreweg de beste opties.

3. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

En toch is bewezen dat aspartaam niet slecht is. Een fabeltje...

4. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik heb altijd geleerd dat light producten sowieso troep is.

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Volgens mij is alleen nog niet bewezen wat het precies doet hoor. En daar vanuit gaande zou ik het dus sowieso links laten liggen. Sowieso light producten, is gewoon rotzooi.

6. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Light zegt alleen maar iets over de hoeveelheid calorieen/vetten/suikers in verhouding met het 'normale' product. Pure voedingsmiddelen (zo min mogelijk bewerkt voordat je het in je mond stopt), blijft het meest gezond.

7. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ik ga een beetje uit van het voedingscentrum. Ik drink gewoon ( buiten zwangerschap ) lekker een cola light:D of Crystal clear

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kies er zelf voor om geen frisdranken met zoetstoffen te drinken, ik kies de gewone variant met suiker voor bv op een terrasje of een feestje, en thuis drink ik voornamelijk water. Dit staat los van mijn zwangerschap. Ik geloof niet dat zoetstoffen echt ongelooflijk schadelijk zijn, maar zelf weet ik er gewoon te weinig van af en is er volgens mij ook niet veel bekend over de risico's (het is niet bewezen dat er risico's zijn, maar volgens mij ook niet dat er géén risico's zijn?), en van suiker is bekend dat het met mate gewoon prima is. Dus kies ik voor suiker met mate en geen zoetstoffen als aspartaam etc.

9. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Ik dronk voorheen gerust een fles cola light per dag. Nu ik zwanger ben hooguit een glas per dag.

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ja ik totaal niet, iemand die mij verteld dat ik met vloeibare boter moet bakken vertrouw ik sowieso al niet ;)

11. LaDebs

LaDebs Actief lid

6 jan 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Ik begin gewoon niet meer aan light producten, kreeg er veel hoofdpijn van. Gewoon normale producten met mate eten en dan is er niks aan de hand.

12. Charlie11

Charlie11 Actief lid

10 aug 2012
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik had soms nog wel light producten, maar sinds ik zwanger ben niet meer. Ik heb niets opgezocht of gehoord van anderen erover, maar op een of andere manier voelde het niet goed. Ik doe nu liever een schepje suiker in de koffie ipv een zoetje en als ik frisdrank drink drink ik dat ook niet meer light. Ik zie wel hoe het gaat zijn na de zwangerschap, maar voor nu voelt het goed zo :)

13. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

ik drink gewoon light ik heb een gastric bypass en van suiker word ik heel heel erg ziek. de baby doed het goed mankeer niks en groei super dus ik weet het niet.. wel is hij heel druk terwijl bijna geen cafeine innamen heb aangezien ik daar wel heel erg op let!

14. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Er word gewaarschuwd voor lightproducten altijd specifiek vanuit de natuurvoedingshoek, op de site van het voedingscentrum staat dat je het tijdens de zwangerschap gerust en zoveel als je wilt mag nemen. Nou ben ik meestal wel een voorstander van natuurvoeding, biologisch etc. en niet zo'n fan van het voedingscentrum.
    Dus als je geen aspartaam o.i.d wilt, neem het dan niet, of kies voor stevia. Maar ga het zeker niet vervangen door suiker!! Want van aspartaam is na heel veel studies gebleken dat het geen kwaad kan.
    Van suiker is wél bekend dat het kwaad kan, zéker tijdens de zwangerschap, als je toch al meer kans op diabetes hebt. Waarom zou je gewone frisdrank drinken, waarvan de suiker allemaal direct in je bloed terecht komt, terwijl je lichaam nu toch al insuline resistent is ivm zwangerschap. Zou ik echt niet doen...

15. DanielleJ

DanielleJ Actief lid

2 jan 2014
    114
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Vlaardingen
    Ik drink wel lightproducten, en ook gewone ik wissel het gewoon af. Ben gewoon gek op crystal clear en cola zero cafeïnevrij....daarnaast drink ik ook thee water en siroop.

Deel Deze Pagina