Vergroot vliesje in hart

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Wes88, 5 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wes88

    Wes88 Bekend lid

    1 nov 2022
    839
    1.228
    93
    Vrouw
    Bij de 20 weken echo werd er een extra vliesje gezien in het hartje van onze zoon. We zijn toen doorgestuurd voor een GUO waar ze zeiden dat het vliesje er niet zat, ze verklaarde de echoscopiste van de 20 weken echo nog net niet voor gek. Nouja, wij opgelucht natuurlijk.

    Toch bleef het de volgende 20 weken steeds aan me knagen, ik bleef bang en onzeker dat er tóch wat met zijn hartje zou zijn. Ook had ik hier vreselijke nare dromen over.

    Toen onze zoon 3 weken geleden thuis werd geboren bleken we opeens allebei koorts te hebben, dus ongeveer 2 uur na zijn geboorte lagen we in het ziekenhuis. De koorts was daar trouwens weer weg en hij heeft daarna ook geen koorts meer gehad.

    Hij werd routinematig aan de monitor gelegd, en daar zagen we opeens een lage hartfrequentie en af en toe dipjes, ze noemen dat bradycardie, naar 65 slagen per minuut. Hiervoor werd hij voor 48 uur ter observatie gehouden. De lage hartslag en dipjes bleven, maar je merkte niks aan hem. Hij heeft 2 hartfilmpjes gehad waar geen bijzonderheden op te zien waren en een uitgebreide hartecho door een kindercardioloog gehad, waarop dus wel het vliesje in zijn hart te zien was.

    Ze noemen het geen extra vliesje zoals bij de 20 weken echo, maar een vliesje wat iedereen heeft, maar bij hem extra vergroot is. Werknaam: Eustachian Valve. De echobeelden zijn ook bekeken door 4 cardiologen uit Utrecht en ze waren het erover eens dat het voor nu geen kwaad kan.

    inmiddels heeft hij een holter onderzoek van 24 uur gehad en hebben we over 2 weken een consult bij de kindercardioloog waar ook weer een hartfilmpje en echo gemaakt gaan worden, daar horen we ook de uitslag van het holter onderzoek.

    Zoon doet het hartstikke goed, en merken we verder niks aan.

    heeft iemand ervaring met de Eustachian Valve?
     
  2. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Geen ervaring maar wilde je wel sterkte wensen hierin. En natuurlijk gefeliciteerd nog met jullie zoon!
     
    Wes88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina