vergrootte neusamandelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamsie2010, 13 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Mn zoontje van 5 maanden heeft vergrootte neusamandelen waar hij veel last van heeft met het slapen Iemand ervaring? Ik had gelezen dat ze ze voor een jaar nog niet verwijderen
    We moeten nog naar de KNO maar de afspraak is pas over 2 weken

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bij onze dochter zijn ze er daarom uitgehaald, maar pas toen ze anderhalf was..

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij de oudste een chronisch ontstoken neusamandel te zien toen we met 17 maanden bij de KNO kwamen en die is toen verwijderd, met 19 maanden, (duurt vaak even voor de ingreep dan ook daadwerkelijk plaats kan vinden :().
    Jongste heeft met 8 maanden buisjes gekregen, met neusamandel niets gedaan, maar was ook niet ontstoken. Moeten nu begin januari weer terug voor controle en slaapproblemen zijn weer terug en ze heeft nu ook weer een oorontsteking, dus zal me benieuwen.

Ze gingen iig wel beter slapen nadat ze geholpen waren :)

4. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    En wat doen buisjes dan? Ik hoop in ieder geval dat er iets kan gedaan worden

5. raspberry

Buisjes zorgen ervoor dat de troep er daarlangs uit kan :)
    Bij onze oudste merkte ik dat het verwijderen van de neusamandel eigenlijk wel genoeg was. Die heeft ooit 1 keer troep uit haar oortjes gehad na de buisjes, verder merkten we vooral dat het via haar neus weer weg kon.
    Of ze neusamandel ook doen voor de eerste verjaardag weet ik niet, maar als het nodig is dus wel buisjes. Onze jongste was niet de enige van nog geen jaar en ook niet de jongste, de dag dat zij geholpen werd :)

6. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Volgens wat ik heb gehoord doen ze de neusamandel niet voordat hij een jaar is dus ik hoop dat het evt met een buisje ook verholpen kan worden Mocht je dochter meteen de dag zelf weer mee naar huis? Had ze er last van?

7. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    De huisarts zei bij ons dat ze liever geen amandelen verwijderen op te jonge leeftijd omdat de amandelen ook een functie hebben voor de weerstand.

Wij hebben nu een antibioticakuur meegekregen, hopelijk gaat het daar al beter door.

8. raspberry

Klopt, maar als ze te vaak ziek zijn en de amandelen voortdurend ontstoken zijn, krijg je het omgekeerde effect en worden ze er alleen maar zieker van en is verwijderen wel handiger.

9. raspberry

Neusamandel verwijderen en/of buisjes is lopende-band-werk in het ziekenhuis ;) Ze zijn max 10 minuten op de operatiekamer dan en dan alweer terug.
    Het heftigste is eigenlijk het in slaap brengen, dat vinden de meeste kids niet zo fijn, met dat kapje. En hoe ze in slaap vallen, zo worden ze ook weer wakker.
    Onze oudste was echt volledig overstuur van dat kapje en werd zo ook wakker tijdens het terugrijden naar de uitslaapkamer. Ze moesten d'r met 3 man in bedwang houden, anders zou ze zo -over het hekje heen- van het bed afgedonderd zijn... ;) Duurde ook 15-20 minuten voor ze bij mij weer rustig was toen en volgens mij was ze zo overstuur dat ze eerst ook helemaal niet doorhad dat ze alweer terug was bij mij.
    Thirza was toen 19 maanden. In het ziekenhuis zelf was ze helemaal uit haar doen, wilde niks, ook niet drinken, (zelfs geen BV, wat ze toen nog kreeg). En ze moeten dus eigenlijk gedronken hebben en daarna mogen ze dan naar huis.
    Heb toen bedongen dat we toch naar huis mochten omdat ze thuis ws wel zou gaan drinken en in die beangstigende omgeving van het ziekenhuis ws juist niet, en dat klopte ook. Zodra we naar buiten liepen, begon ze te kletsen en te huppelen en was het weer OK. Ze was natuurlijk niet helemaal fit, maar meer zoals bij verkoudheden. Vergeleken bij de oorontstekingen stelde dat niets voor ;)

Caitlyn was 8 maanden toen ze buisjes kreeg en die snapte er dus de ballen van, ging veel rustiger in slaap en werd dus ook zo wakker. Was vervolgens vooral over de zeik omdat ze honger had en wilde drinken :D (En dat kon pas zodra we van de uitslaapkamer weer terug waren op de afdeling dagopname :)).
    In haar geval moest ze nog 3 uur aan de monitor, maar dat was vanwege de hartritmestoornis die ze heeft, die dus door de narcose ook getriggerd kon worden en dat willen ze dan in de peiling houden. De andere kids konden weg zodra ze iets gedronken hadden, en dat was bij een aantal al 15 minuten nadat ze terugkwamen van de uitslaapkamer :)
    Caitlyn had er verder geen last van en ging direct die nacht al beter slapen.

10. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Ach het is zonde voor je oudste dochter, dat is ook erg vervelend om zo in slaap gebracht te worden en gelukkig mocht ze gewoon mee naar huis, het ziekenhuis is ook geen omgeving voor kleine kinderen

Dan heeft je jongste ook genoeg voor de kiezen zeg

Ik hoop dat er in ieder geval iets gedaan kan worden Fijn om te lezen dat het eigenlijk wel meevalt

11. raspberry

Als ze zo overstuur zijn, is het op dat moment zelf even heftig, maar verder valt het idd behoorlijk mee :)
    Ja, jongste heeft een hoop voor haar kiezen :( Nu ook weer oorontsteking, maar begin januari controle bij de KNO weer, dus maar eens zien hoe het er dan voor staat...
    't Is wel een vechtertje, dus ze laat zich niet kisten ;) Maar slapen is inmiddels dus weer drama, dus wij zien wel uit naar betere tijden ;)

12. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Wat sneu, net alsof ze nog niet genoeg heeft gehad maar hopelijk kan de KNO arts iets doen voor haar en dat jullie weer betere nachten krijgen. Want net als bij ons loopt er bij jullie nog een rond die aandacht wil en verdient Heel veel succes

13. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Mijn zoontje is wel onder t jaar aan zijn amandelen geholpen. De ene kuur was nog niet klaar of hij kon al aan de volgende beginnen. Chronische oorontsteking had hij bleef maar aanhouden. Eigenlijk zo hij pas volgende week geholpen worden maar mede op mijn aandringen hebben ze het eerder gedaan. Hij heeft sinds april al 9 x ab gekregen wat dus niet voldoende was. Zijn amandel was bijna 4x zo groot als dat ze horen te zijn. De kno arts was ook blij dat we niet langer hebben gewacht. Hij is op 14 november geholpen en heeft nog 1 x oorontsteking gehad... Aantal dagen na de operatie. Nu is hij strontverkouden 2 looporen maar geen oorontsteking.

14. raspberry

Klopt en dat is gewoon heel lastig, dat de oudste op deze manier aandacht in moet boeten, omdat er zoveel energie naar de jongste gaat :(
    Hopelijk bij jullie ook snel behandeling mogelijk en dan verbetering :)

Deel Deze Pagina