Baby "zwemt" door her bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Strijkkraal, 13 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    #1 Strijkkraal, 13 dec 2013
    Laatst bewerkt: 13 dec 2013
    Vanwege het feit dat we bij Eva vaak wat voeding terug horen lopen in haar slokdarm (duidelijk slikken en daarna het op een huilen zetten), heb ik gisteren haar matras wat omhoog gezet aan de voorkant, zodat ze wat schuiner ligt. Dat schijnt wel te helpen. Ze was een stuk rustiger in bed.

Maar ... Vannacht vond ik haar helemaal verstopt onder de dekens .. Echt helemaal eronder. Ik schrok me rot. Nadat ik haar de fles had gegeven, heb ik de het bed wat korter opgemaakt, maar weer vond ik haar daarna half onder de dekens.

Wat kan ik doen om dat te voorkomen?

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Een slaapzak. Er zijn al hele kleintjes van 60 cm. Let goed op de hoofd-en arm gaatjes, dat deze mooi sluitend zijn en niet te wijd.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Leg je haar goed onderin het bed? Dan kan ze niet echt ver schuiven.

In het ziekenhuis hebben ze me nog een extra truc geleerd. Je neemt een laken en rolt het op, en je legt het dwars over het bed en stopt beide zijden onder het matras. Dan leg je je kindje zo dat het met 1 beentje over en met 1 beentje onder dat opgerolde laken ligt. Je baby 'hangt' dan eigenlijk op dat laken en kan niet meer schuiven.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ze schuift opzij. Op zich ligt ze goed onderin. Ze heeft misschien nog een een kleine 10 cm tussen haar voetjes en het voeteneind van haar ledikantje dus dat lijkt me voldoende denk ik.

Ik heb nu een dekentje opgerold aan de zijkant gelegd, zodat ze iets minder ruimte heeft daar, maar ik sta nu als een havik ieder uur te kijken of ze nog goed ligt.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.015
    113
    Slaapzakje!
    Mijn dochtertje draait sinds ze 3 maand was en wandelt ook haar bedje door. Dekentjes vind ik veel te eng!

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter lag ook heel schuin, rolletje van een handdoek onder haar billen werkte het best; met slaapzak zakte ze vaak ook nog helemaal naar beneden en lag ze dus over de breedte van het bed, dan heeft het schuin zetten weinig nut :p
    We hebben ook een anti-reflux bedje gehad, die staat in een hoek van 40 of 50 graden (= echt super schuin, krijg je met een bedje niet), daar kag ze in een soort tuigje van klitteband, ook fijn!

7. mamavanchelsea

11 dec 2013
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb voor mijn dochtertje een snoozzz. Die bevestig je om het matras. Ze ging vaak op haar buik liggen en daardoor begon ze steeds te huilen. Vandaar dat wij hiervoor hebben gekozen. Ze kan ook gewoon lekker op haar zij liggen als ze dit wilt. Dit voelt voor ons wat veiliger genoeg bewegingsvrijheid en niet onder de dekens kunnen komen. Er zijn mensen die dit niks vinden maar zo mag ieder dit voor zichzelf weten. Wij hebben ook een slaapzakje geprobeerd maar dit hielp ook niks vandaar dat wij voor dit hebben gekozen.
    Snoozzz XL Wit / Grijs - Slaapwikkel | Babypark
    Succes!

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Slaapzakje, opgerolde handdoek aan het voeteneind of de Snoozzz

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.620
    1.158
    113
    je hebt er ook speciale kussen voor, met van die driehoeken zeg maar waar ze tussen in kan liggen.
    volgens wij van delta baby. je hebt er een zij slaap kussen en een rug kussen. snap je...?
    en anders rol je 2 handdoeken op en leg je alle 2 strak naast haar dan kan ze ook niet schuin in bed gaan liggen.

en anders een warme slaapzak, dan hoeft ze geen dekentje meer.

10. Marianne78

Marianne78 Actief lid

10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Faye deed het ook heel erg... Ze was (en is) een heel onrustige slaper. Eerste instantie een handdoekrol onder haar billetjes, dat werkte prima. Inmiddels slaapt ze in een slaapzak, dus geen deken of lakens meer nodig!

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik denk dat ik maar voor een slaapzakje ga dan. Ik vind dit niet fijn, ze ligt nu aan alle kanten "ingebouwd" en dat is gewoon niet leuk. Plus dat mama niet echt rustig meer op haar stoel zit nu.

Nu zie ik verschillende slaapzakjes, ook zonder mouwen. Officieel geven ze aan dat ze voor winter geschikt is. Moet ik haar dan warmer aankleden in zo'n slaapzakje of gewoon eentje met mouwtjes kopen? En welke raden jullie aan? Er zijn er zoveel (en in zoveel prijsklassen)

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.958
    113
    Vrouw
    Een slaapzakje inderdaad! Ik vond oudste dochter overdag een keer half onder haar lakentje, dat was voor mij het moment om ze de deur uit te doen.

Voor nu is een slaapzakje met mouwtjes prettig. Je kan ze er af ritsen dus als het in het voorjaar weer iets warmer is, doe je dat dan.
    Zoon (2,5) slaapt in zijn zakje met een romper pyama en sokjes.
    Lekker warm, hij heeft het nooit koud :)
    Hij heeft 2 zakjes, een van de Hema en een van de Prenatal.
    Beide goede prijs en goede kwaliteit.
    De zakjes van de Hema vallen wel wat kleiner dan de maat aangeeft (althans dat is mijn ervaring).

13. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik gebruik slaapzakje. lekker warm en veilig idee

14. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb een hele fijne slaapzak van de prenatal met afritsbare mouwen en en zonder mouwen van de wibra. Bij die van de wibra heeft hij een domper met lange mouw en tshirt met lange mouw aan een dat is het. Geen sokken en geen broekje. Door van de prenatal heeft hij wel een broekje aan.

Voor mij geen dekentjes voorlopig!

Deel Deze Pagina