Vergrote blaaswand en nierbekken. 20 wk

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Strandbal87, 11 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal87

Strandbal87 Actief lid

13 apr 2015
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb vandaag de SEO gehad en daar was iets afwijkends (wat een naar woord!) te zien. Om mezelf te beschermen wil ik niet Googlen, maar ik merk dat mn hoofd overuren draait, dus ik dacht: wie weet zijn er hier op het forum mensen die het eens meegemaakt hebben.

Op de echo was namelijk een verwijd nierbekken (5.1mm en 6.9mm) te zien. Dat op zich komt (veel) vaker voor en trekt vaak nog weg heb ik me laten vertellen.

Maar bij onze knul lijkt ook de blaaswand verdikt(?) Langs de blaas lopen twee navelstrengaders zoals ik het begrepen heb. Normaal zit daar een dun lijntje tussen, maar bij ons zoontje was dat een dikke wand. De echoscopiste sprak uit dat ze dit wel erg vreemd vond en in al die jaren nog nooit gezien had. (Lekkere bewoording ook denk ik dan ook)

Hoe dan ook, reden om een GUO te laten plaats vinden. Gelukkig kunnen we aanstaande woensdag al terecht.

Verder zag alles er keurig uit overigens. En ons manneke was super actief.

Ik ben vooral benieuwd wie dat van de blaas bekend voor komt?

2. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    #2 Antje88, 11 jul 2016
    Laatst bewerkt: 11 jul 2016
    Hej strandbal!

Vergrote blaaswand en nieren ken ik niet. Ik ben zelf ff voor je op Google gaan kijken en dit vond ik. Betreft een reactie van iemand die ook bij de echo een vergrote nierbekken had. Het kindje tenminste

ze hebben mij verteld dat dit hetzelfde is als blaasontsteking.
    dit is niet ernstig maar als de nieren vergroot blijven dan moet de baby na de geboorte aan de antibiotica om problemen met het plassen te voorkomen.

3. Strandbal87

Strandbal87 Actief lid

13 apr 2015
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks Antje! ;)

Bij vrienden van ons was dat inderdaad ook aan de hand. Na de geboorte van hun zoon heeft hij preventief anti biotica gehad en is het alsnog vanzelf bijgetrokken.

Het is vooral die verdikte blaaswand waar ik graag meer van wil weten. De mevrouw die de echo maakte had dit nog nooit gezien zei ze..?

Deel Deze Pagina