Is er bij jullie wel eens ingebroken?

Discussie in 'De lounge' gestart door BabygirlM, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Misschien een beetje een vreemde vraag, maar ik vroeg het me zo af.

Ik kom net thuis van een verjaardag, krijgen we te horen dat er bij de buren is ingebroken vannacht! :$*ze kwamen vlak voor ons thuis van een uitje*. M'n hart bonsde gelijk in mijn keel toen ik het hoorde!

Wat dat betreft ben ik echt een 'mietje' hoor. Ik ben best bang dat er bij ons een keer ingebroken wordt terwijl we thuis zijn. Aan de ene kant heb ik zoiets van:"euh, wat wil die inbreker ons maken dan? Waarschijnlijk is hij 'banger' voor ons dan wij voor hem". Maar aan de andere kant ben ik als de dood dat zo'n iemand wapens bij zich heeft en me/ons wat aan doet als ik hem op heterdaad betrapt.

Altijd als ik alleen thuis ben 'barricadeer' ik echt alles!;) Voordat ik naar bed ga loop ik alle ramen en deuren langs, doe alles op slot wat op slot kan, en zo goed mogelijk ook *zowel het slot als de knip doe ik erop* en het liefst laat ik ergens een lampje branden zodat men denkt dat er nog iemand op is ofzo, haha:)

Ben ik het enige 'mietje' hier?:p

Ohja, bij ons is er overigens nooit ingebroken, en voor zover we weten ook nog nooit een poging gedaan. Wel is er bij ons in de straat een paar jaar geleden 1 of meerdere autoradio's gestolen.

2. tulip

tulip Niet meer actief

nee, gelukkig niet

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    hier is het oudjaarsnacht geprobeerd, maar niet gelukt. In het dorp en m.n. in de wijk west 1 (waar wij wonen) en west 2 zijn de afgelopen weken heel veel inbraken gepleegd, maar de meesten tussen 4-6 in de middag....Ik hoop dat ze snel mensen zullen oppakken....geeft toch weer meer rust

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    hier nog zo'n mietje hoor ;)
    er is bij ons niet ingebroken,paar huizen verder wel, en in de buurt ook wel vaker.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Bosschenaar toevallig?

OT; bij ons is (gelukkig) nog nooit ingebroken hoor. Maar ik ben ook zo'n mietje soms. Dan heb ik ineens van die doemscenario's in mijn hoofd en word ik er ook bang voor. Het is natuurlijk ook de realiteit dat er bij veel woningen wordt ingebroken dus zo gek is het niet om je daar zorgen over te maken.

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

3 jaar geleden is er bij ons ingebroken

Ze hebben overal gekeken ondergoed en sokken lagen overal
    Alleen dvd speler mee genomen gelukkig waren we niet thuis

Maar vond het wel eng daarna heeft een tijd geduurd
    Voor ik weer rustig ging slapen

En nu ben ik soms nog bang als mijn man dienst heeft en ik slokten met de kinderen ben

7. san84

san84 Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.222
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee gelukkig niet wel een keer geprobeerd maar de buurvrouw zag het gebeuren en is naar buiten gelopen en heeft heel hard haar man geroepen en toen zagen ze haar weglopen en een straat verderop is ze gepakt .

Maar ik heb altijd zoiets van laat ze alles meenemen maar kom niet boven

8. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Hier is het pasgeleden geprobeerd, gelukkig goede sloten.
    en afgelopen dec bij mijn vader, wel gelukt veel weg en doordat nog niet alles is vrij gegeven door de officier van justitie nog geen vergoedingen van de verzekering ontvangen. dit komt omdat er een aantal dingen zijn teruggevonden maar omdat het onderzoek nog loopt wordt er niet gezegd wat. dus keert de verzekering niet uit.:(

hierna gelijk een alarm systeem aangeschaft

9. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Ja helaas wel.

Vier jaar geleden. We kwamen midden in de nacht terug van een bruiloft. Alle gordijnen hadden we dichtgedaan en de lichten aangelaten. Maar toen ik de straat in reed hing het gordijn in de keuken heel raar en zaten de katten op het aanrecht terwijl we ze nooit in de woonkamer laten.

Ze hebben de sloten van het keukenraam geforceerd. De volgende dag kon ik tellen dat ze minimaal 15 keer met een koevoet hebben lopen klooien.

Hele huis lag overhoop. Tot aan zolder aan toe. Ik ben heel lang bang geweest. Heb nu ook een groot keukenraam zonder klein raampje. Dus nu kunnen ze alleen het raam ingooien om binnen te komen.

Hoop het nooit meer mee te maken. Of anders als ik niet thuis ben!

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Nee, ze zijn niet verder gekomen dan de tuin door de hond die aansloeg.
    Wel hebben ze wat hengels, piepers en een rompot weten mee te nemen.
    Toch voel je je een tijd niet veilig, die periode was de tuinverlichting continue aan.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier gelukkig niet!

Het lijkt me, als er ingebroken word, vooral heel moeilijk om weer een veilig gevoel te krijgen thuis, er is dan wel iemand in jouw huis geweest en heeft aan jouw spullen gezeten, lijkt me echt een heel akelig en onveilig gevoel! En dan nog niet eens over wat ze mee zouden kunnen nemen dat voor ons een speciale betekenis heeft...jaks, maar niet aan denken....

12. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Heftig zeg!! Ik kan me goed voorstellen dat het even geduurd heeft voordat je weer rustig ging slapen!! Ik zou ook echt bang zijn en absoluut niet meer lekker slapen:(
    Bij onze buren hetzelfde verhaal; ALLES weg. *ik neem aan dat ze met 'alles' bedoelen alles wat kostbaar/(veel)geld waard is* Mijn ouders zijn er nu even heen want ze hadden gebeld om te vragen of wij wat gehoord hebben. Ik ben benieuwd hoe het er bij hun nu thuis uit ziet...
    Als m'n ouders gewoon thuis zijn ben ik niet echt bang, vooral als ik alleen thuis ben. Gelukkig ben ik niet het enigste 'mietje' hier:p:p

13. Jel

Jel Niet meer actief

Gelukkig niet. Ik ben ook altijd heel alert. Ik slaap niet zo vast en we wonen aan een heel rustige weg. Dus als ik ook maar iemand zou horen lopen 's nachts op de oprit, dan hoor ik dat. En er gaat altijd een lampje aan dmv een sensor. dus dat zou ik direct door hebben, dat er iets niet pluis is. Hoop het echt nooit mee te maken. Lijkt me doodeng.

14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Ja, bij ons op 2e kerstdag 2010. Doordat we in het licht vertrokken waren we vergeten de lamellen dicht te doen. We kwamen rond 8 uur thuis en zagen direct dat er iets niet klopte.
    Sindsdien kijk heel vaak uit het raam om te controleren of ik niets geks zie. De angst om alleen thuis te zijn wordt minder maar is er nog steeds. Ook ik ben bang dat ze een keer komen als we wel thuis zijn. Ook dat maakt dat ons huis niet meer de veilige haven is die het was.

15. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Toen ik nog thuiswoonde wel bij mijn ouderlijk huis ingebroken.

Wij sliepen boven, hadden een bar eettafel met stoelen. Hadden ze barkruk onder deurhendel geschoven en hele huis leeggehaald op zondagochtend tot op sigaretten op tafel en ons zakgeld in onze jszakken en hele huis leeg alsof we net verhuisd waren op de banken en kasten na.... Toen me ma de deur nie openkreeg naar buurman geroepen in zijn tuin en die zag dat achter alles wagenwijd open stond bij ons... tot de dag van vandaag raadsel dat we niets hebben gehoord geen van 4 van ons!

16. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Dat zou ik dan ook hopen, dat ze dan niet boven komen. Maar ik weet wel zeker dat ik op dat moment toch als de dood zou zijn dat ze wel boven zouden komen en me allerlei doemscenario's in in me op zouden komen!
    En aan de andere kant heb ik weer zoiets van: de veiligheid van m'n dochtertje gaat voor alles, dus als die 'smeerlappen' ook maar 1 stap in onze richting zetten ram ik ze tot moes! *ja, ik geef het toe, ik ben een mamabeer:p* Ik weet alleen wel zeker dat ik dat niet zou durven en gewoon 7 kleuren zou liggen schijten in m'n bed:p:p

17. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bij ons is ook wel eens ingebroken in mijn vorige huis met mijn ex. Heb me daar nooit meer veilig gevoeld.
    Ze hadden zelfs de koelkast leeg gegeten, bier gedronken en alles wat waardevol was meegenomen.

Nu heb ik een enorme hond, die aanvalt als er een vreemde binnen komt zonder dat hij het commando krijg dat het goed is.
    ben niet meer bang, ze hebben bij alle buren ingebroken bijna vorig jaar, behalve bij ons...

18. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ooooh mehn, wat een verhalen lees ik hier..

Wij hoorden bij toeval dat er meerdere keren in ons huis is ingebroken voor wij het kochten. Ik voelde me meteen niet meer zo veilig als zou moeten, ik ben er echt heel bang voor. Ook dat ik naar wc ga en bijvoorbeeld iemand tref, gelukkig gaat m'n man mee naar beneden (heb een angst overgehouden aan vroeger) en hoef ik dan niet zo bang te zijn.. En we hebben een schutting dat sinds deze zomer (het gaat dan om een klein stukje dat wel) en dat geeft me zoveel veiliger gevoel.. Nooit deden we ook de deur op nachtslot van voordeur, maar van het zomer hebben ze hier tgenover proberen in te breken, buurman zag het en dader is gevlucht.. Maar mehn, wat was ik bang zeg..

Als ze iets willen hebben, dan mag het best.. Maar niet als we thuis zijn! En mocht het gebeuren dan wil ik ook hier niet meer wonen, mag het te koop bord wel in de tuin want ik word dan echt gek!

19. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    #19 Snoopy1983, 29 jan 2012
    Laatst bewerkt: 29 jan 2012
    Ik heb toen ik nog thuis woonde een inbreker op heterdaad betrapt en dat heeft toen veel met me gedaan. Ik ben een lichte slaper en werd wakker van geluid alsof er iets viel. Toen ik dacht het zal wel niets zijn en verder wilde slapen, hoorde ik het weer maar wist gelijk: dit is niet goed, ik hoorde de deurklink. En heel raar, ik ben naar beneden gegaan. Als je bij mn ouders de trap afloopt en je bent bijna beneden kan je zo van de keuken naar de achterdeur kijken. Dus dat deed ik..toen stond ik dus oog in oog met hem:$ Ben als een gek naar boven gerend en heb mn ouders wakker gemaakt. Toen we beneden kwamen was er niets te zien dus ik was bang dat ze nog dachten dat ik gedroomd had ofzo:p Maar even later was er dus wel braakschade te zien aan de deur. Brrrrr krijg nog de bibbers als ik eraan terug denk. Ook al was die niet binnen geweest, je voelt je heel naar omdat iemand je huis in wilde gaan. Lijkt me helemaal erg als er dus echt ingebroken is.

Hier gelukkig niet maar woon er pas een maandje, hiervoor woonde we op een flat maar sinds we in een eengezinswoning wonen vind ik het wel enger dat je nu geen idee hebt wat er zich beneden afspeelt.

Wat ik trouwens wel altijd doe is mn tas met alles erin mee naar boven nemen.

20. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Hier is gelukkig nog nooit ingebroken... Maar ben er wel heel bang voor dat het ooit gebeurt!

Deel Deze Pagina