Nog een highlight, blondeervraagje...

Discussion in 'De lounge' started by nana33, Feb 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    De lente komt duidelijk weer in onze bolletjes, gezien de interesse in highlights/ een lichterkleurtje.... Maar goed, zo ook bij mij dus :p. Ik ben mn haar al een paar weken beu en wil weer eens wat anders. Het is nu donkerbruin geverfd, maar ik zou graag veel verschillende kleuren lichte highlights willen. Ik heb al een tijdje in mn hoofd dat ik het niet meer zo donker wil en het hele donkere is er daarom nu wel zo'n 8 cm uitgegroeid. Daaronder is het wel echt geverfd en dus een stukje donkerder (kleurverschil valt gelukkig niet zo erg op als het klinkt ;)). Zou ik nu al gewoon highlights kunnen nemen ook over die donkere verf heen of moet ik dan echt wachten tot het helemaal is uitgegroeid? Ik hoop van niet, want uitgroeien gaat zeker nog anderhalf jaar duren als ik mn haar niet al teveel wil afknippen- wat ik niet wil. Helaas is het geverfde haar ook nog eens vrij beschadigd en droog, wat waarschijnlijk ook niet meehelpt. Zijn er hier kappers of ervaringsdeskundigen met een goed advies in da house?

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Heb je erg veel kleurverschil tussen je natuurkleur en de geverfde kleur? Je kunt namelijk in één folie twee sterktes blondering gebruiken.. Ik raad je wel aan het niet zelf te doen, door het te laten doen word het veel mooier.

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Als het kleurverschil, van je uitgroei en het geverfde haar, niet te veel opvalt, dan is het wel te doen denk ik.
    Het is altijd even afwachten hoe de kleur onder de highlights vandaan komt, omdat natuurhaar anders reageert dan geverfd haar (daar zit namelijk veel meer kleurpigment).
    Misschien dat er naderhand wel een spoeling overheen moet.

4. Niekepiek

Wij sterken elkaar wel aan he ;):p.

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

Hahahaha geweldig :D;)

6. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Het kleurverschil valt wel mee. Mn eigen haar is wat meer peper en zout en het geverfde heeft een iets rijkere, diepere en een héél klein beetje donkerdere kleur. Maar het kan dus wel, dat is mooi om te horen! Ik zou sowieso naar de kapper gaan, zou het zelf nooit durven. Maar ik zou het inderdaad suf vinden als het mooi wordt op mn eigen kleur en geel op het geverfde deel.

7. Niekepiek

Ja het kan zeker wel, het is alleen even de vraag hoe de higlights reageren op jou natuurhaar en het geverfde haar.
    Heb je het vaak geverfd?
    En liet je dan altijd alleen de uitgroei verven of helemaal (dus ook de lengtes en punten)?

8. Niekepiek

Ja super leuk!:D
    Wij begrijpen elkaar ;):p.

9. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Ik heb het helaas heel vaak geverfd en ook helemaal, dus niet alleen de uitgroei. Het is zelfs verschillende kleuren geweest. Ben daarom ook bang dat het nooit helemaal hetzelfde kan worden. Is het anders handiger als ik het uitgegroeide haar eerst ook weer bruin verf?

10. Niekepiek

Oei, dan heb je veel kleurstapeling in je haar en dan wordt het wel wat lastiger ;).
    Dit moet je ook wel zeker aan je kapster vermelden, want deze kan dan inderdaad verschillende waterstofperoxides gebruiken voor op de uitgroei en op het geverfde haar.
    Hou er rekening mee dat er naderhand ook een spoeling over heen moet en dat je daarom extra kosten kwijt bent!

In principe maakt het weinig verschil om eerst de uitgroei bij te kleuren.
    Het zal wel iets schelen maar je zal toch altijd kleurverschil blijven zien, als je er geen spoeling overheen zet, vanwege de kleurstapeling in je lengtes en punten.

11. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Ah, oké, ik snap het. Ik denk dat ik dan maar gewoon naar een goede kapper ga en het erop ga wagen en maar hoop dat als er kleur verschil ontstaat dat ze het dan weg weet te werken.

12. Niekepiek

Ja inderdaad gewoon doen.
    En goede kapper moet dat zeker lukken!
    Succes:D.

Share This Page