Ik hoop eigenlijk dat iemand dit eens heeft gehad of weet wat het kan zijn (of niet kan zijn). Maak me toch stiekem wel wat ongerust. Ik heb een aantal weken geleden in het ziekenhuis gelegen, nadat ik thuis in korte tijd echt flink ziek was geworden: hoge koorts 40.2 (nog nooit eerder gehad), zeurende buikpijn, erg misselijk, opgezette, dikke buik en braken. Ben met een antibioticakuur tegen voorhoofdsholte naar huis gestuurd (had die toevallig ook, en knalde van de hoofdpijn, zelfs mijn oogwit was rood). De witte bloedlichaampjes en ontstekingswaarden stegen eerst, maar daalden toen weer. Die aanval van misselijkheid, zeurende buikpijn en braken en verhoging heb ik nadien nog een keer gehad. Oja,diarree zat er ook bij. Toen is er overlegd en moest ik naar de internist op de poli (gelukkig kende ik de man al, kom bij hem voor mijn schildklier): hij liet een scan doen, en mijn ontlasting op beestjes testen. Bloed was beter, nu was de waarde LD verhoogd, maar niet schrikbarend. VErhoging heb ik nog steeds, zo rond de 37.7. en ik blijf maar zweten, zo vervelend. Heb het stikheet 's ochtends, zweet me rot. Na de ochtend nog bij inspanning. Voel me ook nog niet echt heel super, maar ook niet heel slecht. Goed. Ct scan gehad. Was op zich goed, maar hij zei toen hij belde vanmiddag: de afdeling van de ct scan adviseert mij een PET scan voor jou, omdat je een vergrote lymfeklier in je buik hebt. Maar als jij het ermee eens bent, doe ik dat echt liever niet, want je krijgt een giga hoeveelheid straling binnen. Ik regel een echo voor je. Dus over vier weken krijg ik nu een echo, om te kijken of de klier nog vergroot is of niet. Hij zei: het kon op een ontsteking wijzen. Ik weet dat je ook lymfeklieren bij je borst hebt, maar aangezien ik een ct van abdomen (buik) en thorax (borst) heb gehad, zijn die daar dus blijkbaar niet gevonden. Mijn schrik is toen ik ging googlen, ik alleen maar kwam op Hodgkin en Non-Hodgkin (kankersoorten). Ik krijg er de kriebels van. Vooral ook door de verhoging en het soms nachtzweten. Aan de andere kant, ik vermager niet vanzelf (moet er nu juist moeite voor doen). Maar toch, ik heb er toch geen fijn idee bij.......... Heeft iemand hier ervaring mee zelf of in je omgeving misschien of weet iemand wat van vergrote lymfeklieren?
Hoi meid, Ikzelf heb ook regelmatig vergroote lymfeklieren in mijn buik. (meerdere zelfs) Ik ben er 1x met spoed voor opgenomen geweest maar ze hebben niet kunnen achterhalen wat het was. Het blijkt als je lymfeklieren gezwollen zijn er een ontsteking in je lichaam zit vlakbij de plek waarbij de lymfeklier gezwollen is. Ik heb toen ook een scan gehad maar ze zagen wel de gezwollen klieren, maar niet de oorzaak. Bij mij was na een paar dagen de pijn weer minder, en de klieren ook weer geslonken. Toevallig 2 weken geleden ook nog een (bijna) opname gehad hiermee, maar ik wilde niet daar blijven omdat ze de vorige keer ook niks konden vinden (nou stiekem had ik heimwee na mijn dochter) Dus ik kan je wel zeggen dat ik er ervaring mee heb, maar ik kan je niet vertellen wat bij mij de oorzaak ervan is.
Aandoeningen: vergrote lymfeklieren | Mens en Gezondheid: Ziekten Quote: . Een vergrote lymfeklier ontstaat meestal doordat er in de buurt van de vergrote lymfeklier een infectie, bijvoorbeeld verkoudheid, of een wond aanwezig is. Meestal duidt een vergrote lymfeklier dus op iets onschuldigs.
hmm, jee voor jou ook rot zeg! Beetje zelfde verhaal dus. Maar zitten die klieren door je hele buik of op een bepaalde plek weet jij dat? Ik vroeg aan de arts: ergens ter hoogte van de eierstokken oid? Nee, zei hij, wat hoger. Maar waar weet ik nu nog niet.
Links en rechts van je navel zitten ze, bij mij is het echt het gevoel of mijn riem veel te strak zit.
Ik heb toch wel een aantal keren vergrote/gevoelige lymfeklieren in de hals gehad. Het is zelfs zo dat ik bij een beginnende verkoudheid tegenwoordig in mijn hals voel, voel ik niets dan blijft het bij een onschuldig verkoudheidje, voel ik wel wat, heb ik 50 % kans op een paar daagjes in de lappenmand. Ik heb me nooit gerealiseerd dat het iets is om me zorgen over te maken. Als je arts ook maar het minste vermoeden zou hebben dat je misschien kanker hebt, dan kan ik me niet voorstellen dat hij je pas over een maand laat terug komen. Je bent echt ziek geweest, hebt een ontsteking gehad, je immuun systeem heeft dus overuren gedraaid en je lymfeklieren hebben daar blijkbaar hun rol in. Bel anders je arts op, of ga even langs je huisarts, een maand in deze onzekerheid is veel te lang.
Nee, bij je keel is ook wel gewoner volgens mij, dan in je buik. En vooral dus als je op dat moment geen klachten meer hebt. Ik was toen al uit het ziekenhuis. Als het bij je navel zit, dan klopt het, daar had ik de pijn!